Inlägg från: En himmelsk drog |Visa alla inlägg
  • En himmelsk drog

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Less på livet just nu. Less på allt vad mat och vikt heter. Min svärmor och jag har ingått en "deal" om att leva på shakes/vlcd i två veckor. Ser fram emot det. Som belöning om vi klarar det utan fusk bjuder hon på en 2-veckors resa bara för oss "tjejer" haha. Hon är go hon svärmor, gör allt för att stötta mig i det här :) Får inte i mig mat om dagarna nu tack vare värmen, och då är shakes bättre än ingenting känner jag. Sambon har börjat noja över att jag har ätstörningar eftersom jag spyr så fort jag äter riktig mat.. Men nää, det går bara inte. Varmt och kvavt ute + äta varm mat

• En himmelsk drog

Lori: Bra gjort! :D Fru mamma: Jo verkligen.. :( Har alltid haft svårt att äta (särskilt värmd/tillagad mat) på somrarna när värmen stiger, men inte såhär svårt att jag börjat spy upp det jag äter ://

• En himmelsk drog

Fru Mamma grattis och djävulskt bra kämpat! :)

• En himmelsk drog

Ville även kika in och meddela att jag (tyvärr) har varit och kommer fortsätta vara off ett tag till från tråden pga krånglade internet. De lovade bättring på fredag nästa vecka så tills dess blir jag nog borta från tråden :(( Nå väl, jag dricker shakes om dagarna och det går mycket bättre än med riktig mat, ser även snabba resultat i spegeln :) Har inte vågat väga mig på bra länge, tänkte göra det om 2 veckor ungefär.

• En himmelsk drog

Fru mamma det är ju jättebra ändå! Njut av helgen nu :) Äntligen fungerar internet hemma igen. Jag har gått ner 2.3 kg sen sist jag vägde mig, vet inte ens när det var men ja ja.. Alla framsteg är positiva trots att jag självklart är besviken på siffran eftersom man hört och läst om folk som gått ner dubbelt upp när de druckit shakes. Kanske kan bero på att jag dricker dåligt med vatten? (Hej jag försöker hitta dåliga ursäkter till resultatet)

• En himmelsk drog

Fru Mamma - Såg ditt inlägg nu, väger idag 98.7 så allt som allt har jag gått ner ca 11 kg. Tvåsiffrigt för första gången på flera år! :) Har "fuskat" väldigt mycket senaste tiden så borde väl egentligen gått ner mer men men.. Drygt 3 kg/månad är bättre än ingenting och ett lagom tempo så huden hänger med. Ska försöka sluta vara så negativ haha

• En himmelsk drog

Jag har fått ett hemskt beroende, någonting jag skäms väldigt mycket över och inte vågat skriva om förr. Men nu har det gått över gränsen. Jag har till och från använt laxermedel, till en början endast pga krånglande mage (med läkares godkännande!!), men nu har både jag och sambon kommit på mig själv med att laxera så fort jag får ångest över någonting jag ätit. Vi åt pizza igår tex, slutade med att jag tog överdos av laxermedel och fick hemska magsmärtor, men i slutändan tyckte jag ändå smärtan var värd känslan av att känna sig ren och tömd. Sambon har nu kastat alla piller, förbjudit mig från att besöka ett apotek på egen hand och nu är det matschema och gemensamma måltider som gäller. Vi ska tillsammans äta mat, och laga den, annars får jag inte väga mig mer. Han förstår att jag vill gå ner mer i vikt men tycker det har gått för långt nu, så ja.. Han lägger sig i helt enkelt och ska stötta mig genom att vi båda ska börja laga nyttig mat osv. Känner mig hemsk, orolig och nervös. Hur kunde jag låta det gå såhär långt?!?! Jag vet att laxermedel kan sluta med att tarmarna kollapsar, men ändå fortsätter jag :( och det värsta av allt - jag lyckades gömma 12 tabletter "till nödfall"... Jag vet att jag gör fel men ändå kan jag inte göra motsatsen istället. BLÄÄÄÄÄHHHHHH!!!!!

• En himmelsk drog

Slängde tabletterna igår, med mycket skrik och gråt mot sambon som tvingade mig. Jag som faktiskt tänkte göra det själv, frivilligt, men han hann före. Har blivit överkänslig deluxe den senaste tiden, vet inte riktigt varför. Funderar på att kontakta en dietist för att få bra och ordentlig hjälp - någon som gått hos en dietist och kan berätta lite om för/nackdelar med det?

• En himmelsk drog

Hjärtemamma - hoppas du blir bättre snart! Kul att höra om maten, och du har all rätt att vara stolt :)

Själv rör jag knappt på mig om dagarna. Hunden tål inte värmen så det blir inga långpromenader, blir bara jätte korta promenader flera gånger om dagen istället. Vi brukar dock passa på under kvällstid om det inte är allt för kvavt då. Maten går relativt bra, under midsommar blev det både grillat, efterrätter och lite cider men sen dess har jag skött det rätt bra. Dricker mycket vatten om dagarna vilket är en ren prestation då jag inte tycker om det egentligen, haha.

• En himmelsk drog

Fru mamma - ja, lite väl tyst :( Här går det bra i alla fall. Börjar snart träffa en dietist för att få hjälp, och pojkvännen håller benhårt på att vi ska laga all mat själva och äta tillsammans. Går bra och jag har inte tagit några laxerande sen jag skrev att dom slängdes. Gått ner 0.8 kg sen den 24:e så jag är nöjd :) Har även börjat med promenaderna igen så det bidrar nog mycket till minuset

• En himmelsk drog

Grymt resultat förresten Fru Mamma! Måste väl kännas underbart att verkligen se resultat i kläder också och inte bara på vågen? :)

• En himmelsk drog

Jag saknar min coca cola! :( drack visserligen cola zero så det störde inte vikten, men har börjat få skäll av tandläkaren så nu måste jag minska ner rejält. Åt lax med broccoligratäng idag, mums mums mums! Och imorgon ska vi till svärmor på fika.. Vet hur det kommer sluta redan nu, " jag ska bara ta en " och sen slutar det ändå med minst fem kakor i magen. Hon lovade dock att baka nyttiga varianter för min skull :)

• En himmelsk drog

Idag köpte jag ett gymkort! Har velat fram och tillbaka men slog slag i saken idag, gymmet är öppet 24/7 så jag har inga ursäkter till att inte gå dit minst 2-3 gånger i veckan. Mitt mål är att gå ned i vikt såklart, men också att bygga muskler och bli stark i kroppen då jag har så dålig rygg. Mannen i mitt liv ska också börja, vilket känns tryggt då han en gång i tiden var gymnörd så han kan hjälpa och pusha mig :). Vill inte må som en 80+ när jag precis kommit in i 20-fasen liksom.

• En himmelsk drog

Hur går det för er? :)

Själv har jag gått ner 1,7 kg på en vecka genom träning och bra mat. Jag besöker gymmet så ofta jag orkar och kan vilket har blivit 6 gånger hittills sen jag köpte gymkort den 9/7 (alltså 6 gympass på 10 dagar).

• En himmelsk drog

Jag fortsätter gå ned i vikt trots semester och bortbjudningar. Går på ren kur shakes nu sedan 2 veckor tillbaka då jag ett tag började se + på vågen trots träning 3 dagar i veckan och BRA mat i kombination med tallriksmodellen. Och det var INTE muskler jag gick upp i, utan fett :(

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor