Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

har nu kört 20km på crosstrainern och hade tänkt köra minst 60 minuter på wiispelet ikväll, men tyvärr brukar det aldrig bli som jag vill. Återkommer ikväll som det blev någon träning eller inte. Vad tränar ni andra för något eller har ni satsat mer på maten?

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-23 10:41:20 följande:
    Vet att jag sa att jag skulle hoppa över att väga mig denna veckan, men jag bad faktiskt min man att ställa fram vågen en stund imorse iallafall, och den visade på 84,8, så en sammanlagd viktnedgång på -4,0 kilo och alltså -1,2 sen förra veckan. Det är ganska bra, men ändå sitter jag och svär över helgens festerier, och över att jag kommer äta kex, ost och dricka vin ikväll (vi ska fira att det är 2 år sedan vi gifte oss), för "täääänk om jag skulle låtit bli! Då hade jag kanske gått ner mer". Jag vet att jag ska vara stolt och glad för att det ändå gått så bra, men...

visst är det svårt att hålla sig ifrån den där vågen, hade så gärna klarat det, men det går bara inte. bra kämpat med vikten, man måste få unna sig ibland, vad blir det för tråkigt liv annars? Grattis på bröllopsdagen :)
  • hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-23 19:20:08 följande:
    Hjärtemamma: du ska inte öka svårighetsgraden (eller vad det heter) så att du kanske får lite träningsvärk av crosstrsinern också? :)

jag kanske borde öka motståndet, men samtidigt känner jag att då får jag inte upp det tempot och svettas så mycket, vill få upp konditionen först
  • hjärtemamma

Det blev lite drygt en timme på wii i eftermiddags så idag har jag kört 20km på crosstrainern och 63minuter på wii. Får väl anse mig nöjd med dagens träning helt enkelt

• hjärtemamma
    spökplumpen skrev 2013-04-23 19:24:47 följande:
    Härligt att höra att ni kämpar på tjejer! Här hos oss råder magsjuka sen i fredags natt....målet nu är att ta oss till torsdag vid19 utan någon mer kräkning eller diarreblöja. Sällan har jag väl längtat ut mer än nu. Jag har klarat mig men matluten försvinner ju även för egen del och det jag har ätit har blivit nästan uteslutande mejerier. Nästa vecka kan bara bli bättre!

usch för magsjuka, jag lider med er. Säger som Carmelina, det verkar gå ett virus här på familjeliv, men jag ska försöka hålla mig frisk :)
  • hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-23 19:28:32 följande:
    Idag har jag både hämtat och lämnat dotter till fots. Det blir ändå 6 kilometer sammanlagt. Var ganska nöjd tills jag kom på att jag har vägdag imorgon och så fort jag tör mig det minsta lilla mer än vanligt så samlar min kropp på sig vatten som om vore jag en kamel. Nåja, hoppet är det sista som lämnar en, det kan bli bra imorgon ändå :)

alla rörelse är bra, bara kömpa på. Varför samlar kroppen på sig vatten?
  • hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-23 19:29:52 följande:
    Hjärtemamma: jag är riktigt imponerad av din träning!!

jag också faktiskt, jag har överträffat mig själv. Hoppas nu bara att jag kan hålla fast vid min träning
  • hjärtemamma

Dagens träning har blivit 53 minuter med Wii fit och 20km på crosstrainern. Ska försöka med lite Wii fit ikväll också

• hjärtemamma
    lije skrev 2013-04-24 12:58:03 följande:
    Hjärtemamma: grymt jobbat!! Hur var det, var du föräldraledig lr?
  • hjärtemamma
    lije skrev 2013-04-24 12:58:03 följande:
    Hjärtemamma: grymt jobbat!! Hur var det, var du föräldraledig lr?

ja jag är föräldraledig en vecka till sen börjar verkligheten igen, får se hur jag får till det med träning då
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor