Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Jag längtar tills imorgon, att äta normal mat i lagom mängd... Helgen har vart KATASTROF och jag känner mig uppsvullen, törstig, jag ligger och har ont i magen på grund av allt gott jag stoppat i mig och jag ångrar nästan att jag lyckats förhandla mig till att få ha vågen framme en stund på måndagsmornarna, innan den försvinner igen, för jag vettesjutton om det är pepprande att ställa sig på det skrället imorgon, haha!
    Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, på grund av hur dåligt kroppen mår av mitt maratonätande i helgen.

Vi ska ut på en liten promenad nu om en stund, och efter den så är det dags för barnen och mig att sova, sen har jag planerat in en tvåtimmarspromenad direkt efter jag lämnat grabben på skolan imorgon, de 3 kommande veckorna har jag INGA ursäkter för att inte äta på ett bra sätt. Och nu har jag ingen ursäkt för att slippa komma ut och röra på mig lite varje dag heller. Jag MÅSTE se till att få tummen ur röven och faktiskt HÅLLA det här nu!

• Fru Mamma

Hjärtemamma: ja, jag hoppas det... Dessvärre mådde jag så dåligt både igår och idag över att jag inte ätit som jag ska (även om jag är GANSKA säker på att jag inte överskridit kalorigränsen med alldeles för mycket), att jag faktiskt tvingat mig själv att äta tills jag mått illa (vilket inte vart så svårt med tanke på att det verkar som att magsäcken krymt), så nu ÄR jag verkligen less på det, och illa mår jag! Men nu har vi vart ute och traskat i en timme, inte jättehögt tempo i och med att jag har ganska dålig kondis och korta ben, men drygt 5 kilometer klarar jag på en timme i dagsläget. Ska bli kul att se om ett par månader om jag kan gå den sträckan på kortare tid! Men som sagt, från och med imorgon drar jag igång med tvåtimmarspromenader (alltså drygt en mil) på morgonkvisten, men helgerna satsar jag nog på att dra ut familjen på en entimmarspromenad, tror jag,,, eller om jag bara ska ta det lugnt på helgerna...

• Fru Mamma

Nu har jag vägt mig: 86.0 visade vågen efter helgens bravader, så sammanlagt har jag gått ner 2,8 kg under de här två veckorna, men rent tekniskt sett har jag gått upp 0,9 sen i onsdags, då maken ställde undan vågen för mig :P men ja, jag är nöjd med resultatet ändå, med tanke på allt jag moffat i mig under helgen så hade jag snarare räknat med att ha gått upp ALLT igen :P men ny dröjer det ca 3 veckor tills nästa födelsedag, så jag hinner nog gå ner ganska bra tills dess...

• Fru Mamma

Vad duktiga ni är, allihopa!
    Själv ligger jag i soffan och har riktigt GRYM sockerabstinens (alternativt influensa på gång, symptomen är skrämmande lika) samtidigt som jag vräker i mig vattenglas efter vattenglas :P det är väl en jäkla tur att man inte kan bli fet av vatten! :D

• Fru Mamma

Hjärtemamman: jadå, det är precis det jag gör... Och snart får jag sova (väntar på att tvättmaskinen ska bli klar) och imorgon kommer det kännas mycket bättre! Usch ;)

• Fru Mamma

Idag blir det inte ens en liten promenad ute, dotra fick maginfluensa igår kväll... I bilen... Och så kräktes hon ett par gånger inatt också. Så vi håller oss inne idag och hoppas på att det värsta gått över nu.. Och på att ingen av oss andra får det :P

• Fru Mamma

Hur har det gått för er idag?
    Jag har ju inte kunnat vara ute och gå något alls idag, men jag har sett till att sköta kaloriintaget iallafall.
    Nu efter middagen blev jag så sjukt sugen på choklad (blir alltid det såhär i ägglossningstider), så nu ska jag borsta tänderna och bunkra upp med en massa vatten och slänga mig i soffan och tycka synd om mig själv tills det är okej att gå och lägga sig :P

• Fru Mamma

Lije: jag har väntat jättelänge på att det ska gå över nu ju ;) men den där känslan av att "ge mig choklad så kommer ingen till skada" som jag har konstant från ägglossning till mens tror jag inte att jag någonsin får bort helt... Jo, dotra har inte kräkts något alls idag, sista gången var vid halv tre i natt, och ingen annan har åkt på det än, så jag håller tummarna ;) (sen att jag skulle bli glad av att få det just nu, för att gå ner snabbare i vikt, hör inte hit ;) )

Hjärtemamma: skitbra jobbat ju!

Carmelina: wow, grattis!! Jättefin viktnedgång! Starkt jobbat!

Spökplumpen: haha, härligt! Vad är det för stegräknarsida? Låter som en kanonbra dag! :)

• Fru Mamma

Hjärtemamma: jag känner ungefär samma. Jag brukar ge upp vid 83, och snart är jag där, men vi SKA inte ge upp! Stannar vikten så må så vara, då får vi bara se till att kämpa lite hårdare en period, så kommer vi förbi tröskeln! Vi får lov att fortsätta peppa varandra så gott det går, helt enkelt!

• Fru Mamma

Lije: alla minus är bra minus, och du får tänka på att kroppen kanske inte orkar gå ner snabbare just nu, även om du vill att den ska göra det, det släpper nog snart igen, ska du se! Fortsätt att kämpa, vi sitter alla i samma viktminskningsbåt!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor