Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Motiverad: superbra med en extra rumpspark! Lycka till med pulvret!

• Fru Mamma

Mammakalmar: jättestarkt jobbat med stavarna! Och vad härligt det måste vara att slippa sötsuget :) och du har så rätt, det är inte värt att ens titta på sötsaker, det är såååå svårt att hålla det till en hälsosam nivå.

• Fru Mamma

En himmelsk drog: haha, Naw! Jag lider med dig! jo, det hjälper säkert LITE med viktnedgången, iallafall tills man kan börja äta igen :P

• Fru Mamma

Hjärtemamma: shit vilket jobb med listan! Men jag hade lyckats gå upp till 88,8 mellan det att jag skrev det inlägget och startdatumet ;) (kan inte ändra eftersom jag bara har tillgång till telefonen och därför inte kan kopiera)...
    Hur lång tid tar det för dig att köra 15 km? (Det är typ en stegmaskin va? Så det blir som att gå ute typ?)

• Fru Mamma

Åh, denna veckan känns toppen, trots att det blivit som de andra veckorna: inga promenader, jag längtar så sjukt mycket tills jag får ställa mig på vågen, jag spenderar dagarna med att kasa upp byxorna femtielva gånger i timmen, så jag är ganska övertygad om att det kommer att märkas skillnad på vågen också. Jag ska se till att dra ut familjen på promenad på både lördag och söndag (såvida ingen blir smittad av dotra, men nu är det ca 40 timmar sedan hon kräktes sista gången, så risken känns inte överdrivet stor), och imorgon SKA jag gå på promenad efter att jag lämnat grabben på skolan. Så jag MÅSTE vakna i tid imorgon... Sista veckan har jag försovit mig varenda dag, vilket gjort att min man fått lämna grabben på väg till jobbet... Men det ska inte hända imorgon för jag behöööööver gå på promenader!

• Fru Mamma

Carmelina: usch nej, det ska man inte... Men det är jobbigt det här med att inte ha godis hemma...

Min bonusdotter fick över 5 kilo godis i födelsedagspresent av min mans faster... Jovisst... JÄTTESNÄLLT av henne.. Bara det att min bonus är inte överdrivet glad i sötsaker över huvud taget... Hon tar ett par, kanske tre bitar på lördagskvällen och sen står godiset där i skåpet och hånar mig och lockar på mig :P i sådana lägen är sådana barn som grabben snäppet "bättre" faktiskt, han har samma problematik som mig, han kan inte sluta förrän det är slut och då har man ingen chans att gå runt och sukta, för han köper sitt godis, sen smäller han i sig det. Bonus köper samma mängd och äter ett par bitar, sen lägger hon undan det, sen gör hon samma sak nästa gång :P och detta är då utöver de 5 kilona hon har sen sin födelsedag (nä, okej, det var orättvist, hon har faktiskt ätit 0,2 kilo sen dess) i OKTOBER! Det bara ligger där i skåpet och ropar på mig, och det är en sjuhelsikes massa choklad (nu dreglar jag ordentligt) hahaha... Mmm, citronvatten ;)

• Fru Mamma

Evelinassyster: ja, LITE lättare en stund blir det, tills mitt godismonster påpekar att det faktiskt går att ersätta godiset ;)

• Fru Mamma

Carmelina: nja, det var ju faktiskt bara 4,8 kilo kvar... Och påsarna väger säkert några gram också ;) men ja, det är fan hemskt! Speciellt nu.. Jag gick från att äta en 200-grams chokladkaka (mer mellan ägglossning och mens) om DAGEN till att äta ingen choklad alls, och nu vill jag haaa choklad :P MEN! Jag borstar tänderna direkt efter middagen "nu för tiden", och jag vill inte behöva borsta om dom (jag har en komplicerad rutin när jag borstar tänderna, och den tar en jäääävla tid) så bara det gör att jag låter bli ;)

• Fru Mamma

Åh! Idag blir promenaden äntligen av! Solen skiner, jag har packat ner sysselsättning och flaska till dotra, hon är halvsömnig, frukosten är uppäten, vi är (strax) påklädda, och vi har tid på oss tills 12.40, nu kör vi!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor