Inlägg från: Carmelina |Visa alla inlägg
  • Carmelina

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Fru mamma: ja, alltså det låter ju sjukt nog lite lockande :)
    Men hur kan den mäta allt det?

• Carmelina

Fru mamma: fast att väga sig efter frukost kan väl inte räknas som att ha gått upp i vikt...

• Carmelina

Iije: det är bara att kämpa på och försöka att i alla fall försöka att äta någorlunda kontrollerat. Och välj vin som är så pointssnålt som möjligt. Typ torrt vitt vin har jag för mig.

• Carmelina

Ååh, ikväll kände jag lite som du, frumamma, pratade om för lite sen. Att jag kan äta lite mer nu eftersom jag gått ner i vikt. Så efter middagen drog jag i mig tre mackor, två pannkakor med lite socker och avslutade sen med en liten skål russin oc mandlar. När jag nu efteråt räknade ihop pointsen är det 3/5 av min veckobonus... Minst. Och inte ens så gott.
    Och jag ska ha gäster och bjuda på mat både fredag och söndag och vara borta hela lördagen. Detta bådar inte riktigt gott.

• Carmelina

Spökplumpen: hehe, jag kan se dig sitta där med tio minuter kvar till fasta och känna att det enda vettiga just då är glass. Det skulle lätt kunna hända mig också. Idag har det dock gott bättre. För dig också? Har fastan funkat?

• Carmelina

Fru mamma: tack för ditt inlägg! Det gjorde att jag inte slängde ner flertalet mumsiga kakor när jag var och storhandlade idag, hungrig dessutom, dumt!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor