• Nénharma

Vart köper ni era könsneutrala/färgglada kläder?

Som rubriken säger, vart hittar man dom? Gärna till något vettigt pris också. Älskar gult, grönt, orange, rött... Gärna ihop

Men när jag försöker hitta så hittar jag lite grann på lindex, men mycket på t.ex PoP, Småfolk, Villervalla osv men där är dom liiiiiite över budget. Finns det märken/butiker man kanske inte tänkt på?

Letar speciellt efter kycklinggula byxor (typ mjukisar eller velour)....

Tradera kollar jag också på men där hittar jag sällan (utom just PoP som kostar ganska mycket).

Tips mottages!

• Svar på tråden Vart köper ni era könsneutrala/färgglada kläder?
  • Indianica

Name it och Mee Too, finns på nätet iaf, färgglatt och lite under POP och Villervalla i priser.

• cloudberry79

Name It och Me Too var bättre förr, numera är de också väldigt könsindelade, spets till flickorna och grått till pojkarna... Jag är med i flera köp- och säljgrupper på FB för bland annat VV, danska barnkläder, PoP osv. Billigare än att köpa i affär och många säljer nya eller nästan nya grejer!

(M)amma till V -07 och E -12
  • Indianica
    cloudberry79 skrev 2013-04-06 15:15:50 följande:
    Name It och Me Too var bättre förr, numera är de också väldigt könsindelade, spets till flickorna och grått till pojkarna... Jag är med i flera köp- och säljgrupper på FB för bland annat VV, danska barnkläder, PoP osv. Billigare än att köpa i affär och många säljer nya eller nästan nya grejer!
    Ja, tyvärr är det ju så...

Jag var snabbt förbi Ica Maxis klädavdelning idag och kikade inte närmare, men det såg riktigt färgsprakande ut och deras eget klädmärke brukar ju ha humana priser!

Jag kan också tipsa om klädkataloger som Ellos, vars eget märke kan ha färgglada plagg till bra priser.
  • Meal

Sy själv, det finns massa underbara färgglada och könsneutrala tyger till barn. Jag syr alla kläder till min son. Muddbyxor är i alla fall lätt att lära sig, så börja med att köpa gul velour och passande mudd till så har du fort ett par gula byxor. Här kan du se en del av det jag syr till min son. Om du rullar ned lite till maskeradinlägget så ser du ett set jag sytt i gul velour, den köpte jag på hem&hobby i hjo symisen.blogspot.no/

• Housemouse

Åhléns kan man hitta roliga barnkläder på. Annars köper jag hellre beg och får ekologiska färgglada unisex-barnkläder än att köpa nytt på de stora kedjorna, det tar så mycket energi att bli irriterad över könsindelningen att det inte är värt det. Bunkrar vid reor på VV:s webbshop, meandi, blingo, småfolk, maxomorra etc

• mikroE
    Housemouse skrev 2013-04-27 01:56:44 följande:
    Åhléns kan man hitta roliga barnkläder på. Annars köper jag hellre beg och får ekologiska färgglada unisex-barnkläder än att köpa nytt på de stora kedjorna, det tar så mycket energi att bli irriterad över könsindelningen att det inte är värt det. Bunkrar vid reor på VV:s webbshop, meandi, blingo, småfolk, maxomorra etc
    Åhlens gillar jag också och jag köper också en del begagnat. Dock förmår jag även att plocka russinen ur kakan på ställen som HM och Lindex. Kappahl har helt klart skärpt sig och deras baskläder tycker jag är jättebra. Pop handlar jag från ibland, men mest på rea, ordinarie pris hos dem är tyvärr för högt tycker jag.
  • Veritaslux
    http://oapip.se/ hittade jag häromdagen när jag letade mössor!
    Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
Svar på tråden Vart köper ni era könsneutrala/färgglada kläder?