• Anonym

Varför kan inte män förstå!!??

Nu är jag en kvinna därför refererar jag till män i denna fråga då jag enbart har erfarenhet av män sexuellt. Varför hör man gång på gång att mannen har mer sexlust än kvinnan!!?? och att detta påverkar förhållandet som så att båda blir olyckliga i slutändan!!?? Varför ställer män så höga sex krav!!?? Vi eller många av oss kvinnor har sääääkert kännt någon gång i vårt liv att -han enbart vill ha mig när det handlar om sex!!?? eller? Varför gos och kärlek men när man visar att man inte vill ha SEX så slutar goset!!?? Män har i allmännhet svårt (tycker jag) att uppvakta en kvinna UTAN förväntan/krav på sex!!! Förstår inte ni män att en kvinna vill känna sig älskad för den den är och inte för sexet!!?? förstår inte ni män att less is more!!?? Uppvakta utan krav /förväntan på sex.....inte ens antyda till er kvinna att ni vill ha sex....kanske om ni märker att kvinnan skulle vilja-ge enbart henne-få henna att känna sig som nr 1!!.... Jag lever idag i ett mycket lyckligt förhållande och ska gifta mig...allt funkar super...jag kan dock känna detta ovan stundvis trots att vi har ett vuxet förhållande och en vuxen approach till sex........varför!!?? Jag ser mååånga inlägg från män där han vill ha hjälp-varför vill hon inte..bla bla bla.....jag ser många inlägg där kvinnor mår dåligt och känner sig otillräckliga för mannen kräver så mycket sex!!! Jag tycker synd om alla dessa män och kvinnor....snälla se det för vad det är....allt blir till vad man gör det till.....män vill ni ha mer sex...tänk---less is more!!! Ville bara skriva av mig lite...jag veeeet hur jävla frustrerande sådan här är och OFTAST handlar det om kommunikationsmissar... Lycka till därute....

• Svar på tråden Varför kan inte män förstå!!??
  • Whitetrash86

Nu är jag kvinna men jag har aldrig varit med om att killar är sådär.

Mina har alltid varit jätte gosiga och sex är inte det ända dom tänkt på, snarare jag som vill ha mer än dom Solig

Antar att jag lyckats hitta alla nallebjörnar Skrattande 

• Anonym (frida)

Min man är också mycket mer kramig och romantiskt än vad jag är. Jag kör gärna på utan förspel m.m. Men det verkar vara många kvinnor som har stort krambehov innan sex.

• Mangbg

Varför har kvinnor så svårt att förstå att vi män behöver rasta av oss ibland utan massa krav på gos och tittiögonen och sliskiga ord? Med jämna mellanrum,ojämna också för den delen så behövs det helt enkelt ett "slam bam thank you ma´m".

Vi älskar er inte mindre bara för att vi helt enkelt behöver knulla ibland.

• Flirpan

Det är kvinnans jobb att tillfredställa sin man, så din frågeställning är helt onödig ts.

• orpon

Jadu.... Jag vill vända på frågan, varför förstår inte kvinnor hur viktigt det är med sex för att man ska få bekräftelse att ens partner åtrår en... Sex föder gosigheten och mysigheten, desto mer sex, desto mer vill man mysa och gosa... Viktigt att betänka att sexdriften inte är nåt man väljer, den finns där, precis som behovet av att äta, sova och andas. det går inte att stänga av. Får man inget sex, så lever man med konstant sug efter det. Enklare att hantera då man är singel, men behovet finns där. 

det är liksom en ond spiral...

Och, inte att förglömma, alla människor är olika, alla har olika behov. Har man vitt skilda behov av sex, så kommer inte förhållandet att funka. 

• Häggen

Idag då att ha sex har samma betydelse som att äta en glass.
    Det är mer intimt att äta middag ihop då man måste se varandra i ögonen och prata.
    Sex det löser man via krogen/nätet kan kalla sig vad man vill och aldrig se/höra av sig mer.
    Tyvärr så har det blivit så. 

• Anonym

Trevligt att få igång lite prat om detta ;) Det jag refererar till är de som HAR problem med sexlivet...och om man har det så finns det åtgärder att göra. Exempelvis om en man inte får tillräckligt med sex-att kvinnan tappat intresset-tänk då less is more...enbart för att få igång sexlivet igen. Sen är jag ABSOLUT för snabbisar.....helt underbart och kravlöst......menar inte att en kvinna ständigt behöver gos och extra uppvaktning......men om det nu är så att sexlivet är drabbat och kvinnan inte vill längre-uppvakta...!!! Jag läste ett inlägg om ifall man kan vara otrogen ifall kvinnan eller mannen inte vill ha sex mer än en gång varannan månad-detta inlägg satte igång mig lite........varför när man ha problem med sexlivet luta sig tillbaka och tro att sexlusten hos ex. kvinnan "bara" ska komma tillbaks... Sex SKA vara kravlöst absolut...tycker jag oxå...båda parter ska kunna vara avslappnade och känna sig åtrådda. fortsatt diskussion ;).......

• Crimen
    Anonym skrev 2013-03-28 09:42:39 följande:
    Nu är jag en kvinna därför refererar jag till män i denna fråga då jag enbart har erfarenhet av män sexuellt. Varför hör man gång på gång att mannen har mer sexlust än kvinnan!!?? och att detta påverkar förhållandet som så att båda blir olyckliga i slutändan!!?? Varför ställer män så höga sex krav!!?? Vi eller många av oss kvinnor har sääääkert kännt någon gång i vårt liv att -han enbart vill ha mig när det handlar om sex!!?? eller? Varför gos och kärlek men när man visar att man inte vill ha SEX så slutar goset!!?? Män har i allmännhet svårt (tycker jag) att uppvakta en kvinna UTAN förväntan/krav på sex!!! Förstår inte ni män att en kvinna vill känna sig älskad för den den är och inte för sexet!!?? förstår inte ni män att less is more!!?? Uppvakta utan krav /förväntan på sex.....inte ens antyda till er kvinna att ni vill ha sex....kanske om ni märker att kvinnan skulle vilja-ge enbart henne-få henna att känna sig som nr 1!!.... Jag lever idag i ett mycket lyckligt förhållande och ska gifta mig...allt funkar super...jag kan dock känna detta ovan stundvis trots att vi har ett vuxet förhållande och en vuxen approach till sex........varför!!?? Jag ser mååånga inlägg från män där han vill ha hjälp-varför vill hon inte..bla bla bla.....jag ser många inlägg där kvinnor mår dåligt och känner sig otillräckliga för mannen kräver så mycket sex!!! Jag tycker synd om alla dessa män och kvinnor....snälla se det för vad det är....allt blir till vad man gör det till.....män vill ni ha mer sex...tänk---less is more!!! Ville bara skriva av mig lite...jag veeeet hur jävla frustrerande sådan här är och OFTAST handlar det om kommunikationsmissar... Lycka till därute....
    Och givetvis är det den stackars förvirrade ömhetstörstande 'jag-orkar-bara-inte-sex'-kvinnan som är offret. Mannen är överkåt, sexfixerad, gärna porrskadad.

Är det per automatik synd om den som har "krav" på sig att släppa till? Är det inte lika trist för den individ som har ett behov som personen ifråga tvingas bortse från?

Din åsikt liksom många andras är väldigt vinklad och jag är enormt less på det.

• Anonym (Man)
    Anonym skrev 2013-03-28 10:10:55 följande:
    Trevligt att få igång lite prat om detta ;) Det jag refererar till är de som HAR problem med sexlivet...och om man har det så finns det åtgärder att göra. Exempelvis om en man inte får tillräckligt med sex-att kvinnan tappat intresset-tänk då less is more...enbart för att få igång sexlivet igen. Sen är jag ABSOLUT för snabbisar.....helt underbart och kravlöst......menar inte att en kvinna ständigt behöver gos och extra uppvaktning......men om det nu är så att sexlivet är drabbat och kvinnan inte vill längre-uppvakta...!!! Jag läste ett inlägg om ifall man kan vara otrogen ifall kvinnan eller mannen inte vill ha sex mer än en gång varannan månad-detta inlägg satte igång mig lite........varför när man ha problem med sexlivet luta sig tillbaka och tro att sexlusten hos ex. kvinnan "bara" ska komma tillbaks... Sex SKA vara kravlöst absolut...tycker jag oxå...båda parter ska kunna vara avslappnade och känna sig åtrådda. fortsatt diskussion ;).......

Jag tror att många män är helt kapabla att förstå sin kvinnas önskan att bli bekräftad genom närhet och ömhet, och hennes starka koppling mellan sex och denna närhet. Men att ha eller få insikt om det, kanske inte löser någonting, ifall deras preferenser och önskemål är olika. Då är frågan snarare hur de förlikar sig med sina olika inställningar till sex.

Om kvinnan har lägre lust, och vill få "kravlöst" mys och intimitet, som kanske eller kanske inte leder till sex, kan det bli extremt frusterande för mannen. Han löper då risken att bli avvisad varje gång han kryper upp intill i sängen, håller om henne i TV-soffan, ger henne en massage, eller vad som helst. Hon kan få mysa lite, känna sig trött och oinspirerad, men njuta av närheten. Och sen är hon helnöjd. Men han är det inte. För henne är det helt OK att det inte blev sex. Kanske nästan en lättnad, och myset var ju så härligt. Det räcker bra. Han är kåt och frustrerad. Och hur mycket han än VET att det är så hon vill ha det, blir han inte mindre sugen eller frustrerad för det. Hur blir "less" istället "more", för HONOM, för att han vet att hon slipper bli stressad över sex?

Om nu mannen själv inte behöver eller önskar myset i samband med sex, utan hellre efteråt, är frågan ifall han tycker att det är värt att behöva gulla och mysa när han vill ge en invit. Det kan bli nej, och då ska han tycka och uttrycka att det är helt OK. Och han kanske får svårare att gå igång av mys, om han själv är ute efter mer ren eller rå lust?

Du kanske inte har sett så mycket uttryck i trådar för att mannen inte förstår vad hans kvinna önskar, utan snarare uttryck för frustration över att önskemålen är så olika? Och att frustrationen blir särskilt smärtsam, eftersom han får kämpa för att komma framåt, medan den med mindre lust inte lider lika mycket av nuläget, och därmed har övertaget?

• Häggen

Rent biologiskt sett så sitter väl vi här just för att mannen har mer lust att ha sex?
    Jag menar att förr för länge sen då det inte var nått om känslor eller raffiga kläder utan
    rätt och slätt sexet som mannen ville ha, Orgasm mao som just gjorde att det blev barn.
    Om en part i arten inte var drivande så skulle arten dö ut......nu finns det även arter
    där den feminina varianten av dess art som vill mer -tom de som äter upp hanen efter genomförd akt :)
    Idag då vi är såååååå intelligenta så kanske den 'drivkraften' -att ha sex- finns kvar.
    Jag menar män får ju fortfarande skägg :)

Svar på tråden Varför kan inte män förstå!!??