• Anonym

Är jag för snäll?

Jag undrar lite om jag är för snäll. Mitt förra tjej gjorde slut bla för att hon tyckte att jag tänkte för lite på mig själv och brydde mig för mycket om andra. Det är inte så att jag är nån mes eller toffel på något sätt. Jag kan säga ifrån och bli arg om jag tycker att något är fel eller om det är något jag inte vill. Jag kan även säga till folk som jag inte känner om det är något jag tycker är fel. Tex om folk är elaka mot barn. Så jag är inte konflikträdd heller. Men jag råkar bara tycka om att göra saker för andra, det får mig att må bra. Jag ser ju hellre att folk i min närhet mår bra före mig ofta. 

Tex nyss när min tjej gjorde slut så fick hon bo kvar i lägenheten medan jag bodde hos min mormor fast det är jag som står på lägenheten. Jag gjorde det dels för att vara sjyst mot henne och för att jag inte pallade bo där just då.

Men det känns som att bara för att man är snäll och omtänksam så är man inte intressant som pojkvän utan mer som en bra vän som alltid finns där och ställer upp. Va fasen ska man vara lite mer ett as för att vara en bra pojkvän. Det låter ju bara sjukt. Jag kommer aldrig kunna vara det i alla fall men det känns ju som att jag aldrig kommer få ett förhållande då? 

Så vad ska man göra??? 

• Svar på tråden Är jag för snäll?
  • Anonym
    Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 22:17:06 följande:
    För att du inte tycker dig värd det på nåt sätt? Hur är din självkänsla? Värderar man inte sig själv högt, så finns risken att andra inte gör det heller. Kanske inte rättvist att det är så, men ofta hänger det ihop.

(Tänk världens fulaste tavla målad av en känd konstnär. Snacket går och alla vill ha den där tavlan när den bjuds ut på auktion. Den kommer bli dyr. För vem vill inte ha just den tavan hemma som alla andra också vill ha.)
    Jo då jag värderar mig själv högt, det är inga problem med det. Och min självkänsla är väl ja ganska normal skulle jag väl säga. 
  • Anonym
    Maturo skrev 2013-03-28 22:17:37 följande:
    Nej du är inte för snäll, du är bara mesig och enfaldig. Så jäkla trött på folk som hävdar att de är för snälla, när de sedan ALLTID gnäller på händelsen (då de varit för snälla) i sig. Det finns inga för snälla människor, dock finns det snälla. Men ALLA som säger att de är så snälla för att sen gnälla om det ÄR BARA ELAKA, ENFALDIGA ELLER RENT KORKADE!
    Skönt att basera det på typ några meningar i ett inlägg. 
  • Amidina
    Anonym skrev 2013-03-28 22:09:30 följande:
    Jag är 26. Och grejen är att jag tycker faktiskt inte om så mycket när andra gör saker för mig. Det känns fel bara. Det kanske låter jättekonstigt men så är det faktiskt. :)
    Hehe, jag har alltid varit likadan. Men till slut lär man sig att man måste låta andra få göra något för en ibland också. Du får försöka komma ihåg att det är något som kan göra dem lika glada som det gör dig att få ställa upp och hjälpa dem. 
    Man vänjer sig helt enkelt och kan till slut även tycka det är rätt trevligt att få göra någon annan sådär själaglad också. ;) 
  • Maturo
    Anonym skrev 2013-03-28 22:22:12 följande:

Anonym skrev 2013-03-28 22:22:12 följande:

Ja men du gjorde det ju så lätt!
  • Anonym
    Maturo skrev 2013-03-28 22:27:25 följande:

Ja men du gjorde det ju så lätt!
    Hahaha. Okej jag bjuder väl på den. Cool
  • Anonym (jodå)
    Anonym skrev 2013-03-28 22:28:04 följande:
    Hahaha. Okej jag bjuder väl på den. Cool
    Alltid ska det vara du som bjuder - jag börjar se mönstret DrömmerSkrattandeFlört
  • Anonym
    Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 22:31:12 följande:
    Alltid ska det vara du som bjuder - jag börjar se mönstret DrömmerSkrattandeFlört
    Hahaha. Fasen okej jag tar väl tillbaka att jag bjöd på den då! Nöjda nu eller?Tungan ute
  • Maturo
    Alltid ska det vara du som bjuder - jag börjar se mönstret

Alltid ska det vara du som bjuder - jag börjar se mönstret

Ja men det är ju knappast jag som ska bjuda på den, jag har ju rätt!
  • Maturo
    Anonym skrev 2013-03-28 22:34:53 följande:
    Hahaha. Fasen okej jag tar väl tillbaka att jag bjöd på den då! Nöjda nu eller?

Anonym skrev 2013-03-28 22:34:53 följande:
    Hahaha. Fasen okej jag tar väl tillbaka att jag bjöd på den då! Nöjda nu eller?

Nej för du är fortfarande inte snäll, just nu mest dum!
  • Thorsten Flinck

Glöm inte dig själv
    Var en man utan tvång
    Tänk på att få ur det gamla
    Ut ur ditt system
    Att vara snäll
    Är att inte vara dum
    Så var snäll
    Var inte dum
    Slå inte din mormor
    Det är inte bra
    Var alltid snäll