• Anonym

Är jag för snäll?

Jag undrar lite om jag är för snäll. Mitt förra tjej gjorde slut bla för att hon tyckte att jag tänkte för lite på mig själv och brydde mig för mycket om andra. Det är inte så att jag är nån mes eller toffel på något sätt. Jag kan säga ifrån och bli arg om jag tycker att något är fel eller om det är något jag inte vill. Jag kan även säga till folk som jag inte känner om det är något jag tycker är fel. Tex om folk är elaka mot barn. Så jag är inte konflikträdd heller. Men jag råkar bara tycka om att göra saker för andra, det får mig att må bra. Jag ser ju hellre att folk i min närhet mår bra före mig ofta. 

Tex nyss när min tjej gjorde slut så fick hon bo kvar i lägenheten medan jag bodde hos min mormor fast det är jag som står på lägenheten. Jag gjorde det dels för att vara sjyst mot henne och för att jag inte pallade bo där just då.

Men det känns som att bara för att man är snäll och omtänksam så är man inte intressant som pojkvän utan mer som en bra vän som alltid finns där och ställer upp. Va fasen ska man vara lite mer ett as för att vara en bra pojkvän. Det låter ju bara sjukt. Jag kommer aldrig kunna vara det i alla fall men det känns ju som att jag aldrig kommer få ett förhållande då? 

Så vad ska man göra??? 

• Svar på tråden Är jag för snäll?
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 23:14:57 följande:

Enligt min erfarenhet, jo. Men men, jag låter er fortsätta er konversation utan mig. Boosta nu ts riktigt ordentligt, så han inte fattar hur enfaldig han är. Kramizzzzzzzzzzzz....... eller nåt annat likvärdigt sliskigt!

Haha, nja, jag plockar nog bort det sliskiga "krami" och håller mig till zzzzzzz. Kryper under täcker och drömmer gott om snälla killar Tomte.
  • Maturo
    Anonym skrev 2013-03-28 23:17:04 följande:
    Nej det är väl klart att de inte har dumpat mig enbart för att de tycker jag är för snäll, men är det inte lite konstigt att båda har sagt det som en av anledningarna när de dumpade mig?

Anonym skrev 2013-03-28 23:17:04 följande:
    Nej det är väl klart att de inte har dumpat mig enbart för att de tycker jag är för snäll, men är det inte lite konstigt att båda har sagt det som en av anledningarna när de dumpade mig?

Ja men de menar inte snäll, de menar enfaldig. För du verkar ju inte vara rent elak, kanske!
  • Carl Bildt
    Maturo skrev 2013-03-28 23:17:13 följande:

Ha knulla är överskattat, jag kan ju pilla på mig själv på alla skamliga sätt du kan tänka dig. Maken får sköta sitt själv!
    Ingalunda Maturo. Kopulera är både nyttigt och stärkande! Berätta, pillar hon med ett eller två fingrar kloss upp i plogfåran?
  • Anonym (Har Knullat)
    Carl Bildt skrev 2013-03-28 23:23:35 följande:
    Ingalunda Maturo. Kopulera är både nyttigt och stärkande! Berätta, pillar hon med ett eller två fingrar kloss upp i plogfåran?
    Hahaha
  • Maturo

Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 23:24:55 följande:
    Hahaha

Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 23:24:55 följande:
    Hahaha

Tror att ni två behöver träffas och umgås, ni verkar ha mycket gemensamt!
  • Maturo

Ska jag vara ärlig ts är snäll lika mycket en fras man använder för att inte såra någon, precis som "det är inte du, det är jag" så du behöver nog finna andra orsaker oavsett. Själv gav jag upp "det är inte du, det är jag" och något trams om att jag inte klarade fasta förhållanden, när ett av exen kände behov av att dela det med nya killen jag då träffade. Synd för det fungerade skitbra, länge. Men iaf de har dumpat dig av orsaker ingen av oss vet, när jag hade kysst 300 grodor träffade jag mannen i mitt liv. Att det blev han och jag, istället för någon av " det är inte du, det är jag killarna" vet jag inte. Men han var rätt för mig och är fortfarande. Det jag vill komma till är väl att, passa på och nosa runt, när det är rätt kommer hon inte dumpa dig med någon skitfras om att du är för snäll. (Men var inte för snäll i fortsättningen, det är fan bara enfaldigt) Eh kramizzzzzzzz..... eller typ nåt sånt gullepluttigt!

• Thorsten Flinck
    Maturo skrev 2013-03-28 23:49:56 följande:
    Ska jag vara ärlig ts är snäll lika mycket en fras man använder för att inte såra någon, precis som "det är inte du, det är jag" så du behöver nog finna andra orsaker oavsett. Själv gav jag upp "det är inte du, det är jag" och något trams om att jag inte klarade fasta förhållanden, när ett av exen kände behov av att dela det med nya killen jag då träffade. Synd för det fungerade skitbra, länge. Men iaf de har dumpat dig av orsaker ingen av oss vet, när jag hade kysst 300 grodor träffade jag mannen i mitt liv. Att det blev han och jag, istället för någon av " det är inte du, det är jag killarna" vet jag inte. Men han var rätt för mig och är fortfarande. Det jag vill komma till är väl att, passa på och nosa runt, när det är rätt kommer hon inte dumpa dig med någon skitfras om att du är för snäll. (Men var inte för snäll i fortsättningen, det är fan bara enfaldigt) Eh kramizzzzzzzz..... eller typ nåt sånt gullepluttigt!
    En gumma satt och sov
    En natt jag lockade en gammal amazon
    Han tog mig fram till stupet
    För att hänga ut ett löv
    Det kan ha varit så
    Att han mig bakifrån tryckte på
    Men när jag slutat veva
    Skulle jag torpeden leja
    Att inte vara gravid bakom stängslet

Puss 
    Den reser sig igen
  • Vinterankan

Visst kan man vara för snäll för att matcha med vissa personer, men det betyder inte att man ska ändra på sig. Jag kan tex inte vara tillsammans med någon som är "för snäll". Det är helt enkelt så att jag har väldigt stark vilja och om jag är tillsammans med någon som inte säger emot så bestämmer jag precis allt och det vill jag faktiskt inte göra. Jag behöver någon som har lika stark vilja som jag själv har så att jag inte klarar av att köra över personen. Fast det betyder ju inte att jag är ute efter någon "bad guy" heller. Jag vill helt enkelt bara att vi ska vara jämlika och inte att jag konstant ska ha någon form av övertag. Fast jag är supersnäll jag också men på ett annat sätt.

• Anonym (samba)

är snällhet en egenskap som underskattas?  Nackdelen som gör det till ett skällsord, är just grupptryck inte stå upp för sig själv ,inte ta någon annan i försvar vid rasistiska påhopp till exempel.

En snäll person kan utnyttjas och hamna i händerna på människor som utnyttjar dem

Det råd jag har att ge är att uppskatta dom som kompletterar en i stället.
    Min mamma hade människokännedom, och det gick i arv troligen, jag utvecklar nu denna sidan .

Det innebär att man träffar andra med andra egenskaper, som ett slags komlement  Man lär av varandra

Jag fascinerades i yngre år alltid över mina syskon,  , som hade andra egenskaper .Min ena bror till exempel har alltid haft bra tålamod och är ödmjuk. Egenskaper jag kunde se hos andra var psykisk styrka, människor som ingen gav sig på, och på så vis såg jag deras  unika egenskap.

Jag har alltid haft överflöd utav empati, och var både blyg och livlig i kroppen, rörde på mej mycket ,men kunde vara skygg.Samtidigt som jag lekte aldrig satt stilla. Andra egenskaper som att vara social, ha stort tålamod,
    (Men jag är otålig allt ska gå efter ritningarna)
    vara psykiskt stark i många situationer,var egenskaper jag mötte hos andra Det var sådana personer.Jag lärde mej utav dom.  Många gånger kunde jag också vara för snäll. Men jag brydde mej inte om vad andra tyckte. Jag såg andra saker, och iakttog omgivningen och försöker lära mej människokännedom allt mer

Kan rekommendera boken "konsten att vara snäll" Av Stefan Einhorn

Det gäller att egenskaperna i stället kommer till sin  rätt. I ett jobb inom vård är empati något man kan ha nytta utav till exempel.Det unika är att vi är alla olika.  Det kan vara fascinerande

• Anonym

Nej men du verkar lite töntig kanske.

• Roykotten

Typiskt kvinnor, och skulle du tänka mer på dig själv skulle du bli anklagad för att vara för självisk istället.

Svar på tråden Är jag för snäll?