• chilinöt

Vad är felet på min pojkvän?!

Jag har ett otroligt stort problem som går mig på nerverna något fruktansvärt..

Jag och min pojkvän har varit ett par i 7 månader kanske, han är 10 år äldre än mig. Jag tycker att han är världens finaste och jag tycker verkligen om honom. Vi har roligt ihop och tycker om samma saker osv.

Precis i början när vi blev tillsammans så hade vi hur mycket sex som helst, bra sex dessutom. Nu får jag vara glad om jag får komma till en gång i månaden.

Han visar aldrig några som helst tecken på att han vill ha sex, han är trött nästan jämt och orkar inte. Här sitter jag och känner mig som någon sorts sexmissbrukare, jag vill nästan jämt. När vi har pratat om det här, så säger han att han visst vill ha sex, men att det är så mycket annat runt omkring. Vi lever ett ganska stillsamt liv, utan allt för mycket aktiviteter... Jag har försökt på alla möjliga sätt att ta initiativet, men det funkar ju liksom inte . Han säger att han älskar mig, talar ofta om för mig hur fin jag är och att jag är allt som han vill ha.

Nyss var vi på en weekend, för att bara vara tillsammans och mysa. Inte blev det något sex då heller.. Jag blir så nere av det här så jag vill ju typ gå och skjuta mig eller nått. Ska det verkligen vara så här?

Jag känner mig mer som en liten tant på 94 år som har levt ihop med samma människa dom senaste 50 åren än som den 20 åring jag är. 

HJÄLP! eller i alla fall tips och ett tröstande ord på vägen uppskattas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 00:23
    Så, nu har jag tagit tjuren vid hornet och pratat ut om det här med honom, en gång för alla. Han bröt ihop lite smått och berättade att det här var ett problem som han dragits med länge och som absolut inte är mitt fel. Det funkar bara inte att få upp den vissa gånger, även fast att han vill. Och detta har han tyckt varit så jobbigt och pinsamt att prata om. Vi pratade ganska länge om detta i alla fall, och han gick med på att gå och prata med en läkare. Redan nästa dag så ringde han till VC och fick en tid, han tycker att det ska bli skönt att få gå och prata med någon som verkligen kan ge honom svar på vad felet är.

Och jag blev så sjukt lättad, jag som trodde att det var mitt fel, och att det var slutet på vår relation. Nu känns det som att vi är närmre än någonsin. Han vill lösa det, och han vill att vi ska vara tillsammans.

• Svar på tråden Vad är felet på min pojkvän?!
  • Josun

Jobbigt läge :/ Alla har ju olika drift. En gång i månaden tycker jag låter väldigt lite... Hur länge har det varit så då? Det kommer väl inte att fungera i längden om du går runt och är frustrerad?

Jag skulle inte klara mig i alla fall.

• chilinöt

Dom senaste 3 månaderna kanske.. Går ju runt och känner mig mer eller mindre värdelös hela tiden, så det kommer ju inte att fungera i längden om det ska vara så. Känner mig som en hormonknäckt tonåring, och jag vill ju bara vara glad egentligen..

Allt annat känns ju helt perfekt, förutom sexbiten.  

• Josun
    chilinöt skrev 2013-03-29 23:45:43 följande:
    Dom senaste 3 månaderna kanske.. Går ju runt och känner mig mer eller mindre värdelös hela tiden, så det kommer ju inte att fungera i längden om det ska vara så. Känner mig som en hormonknäckt tonåring, och jag vill ju bara vara glad egentligen..

Allt annat känns ju helt perfekt, förutom sexbiten.  
    Mjo, jag förstår hur det är. Och om man dessutom har någon man tycker att man borde kunna få utlopp för behovet med men den inte vill blir det ju ännu värre nästan än om man inte har någon alls.

Att sex ska behöva vara så himla knepigt :(
  • chilinöt

Ja, det är ju inget fel alls när lusten nu infinner sig.. Tycker inte att det skulle vara så himla stort och svårt att prata om det heller. Jag pratar gärna sex hur som helst, medan min pojkvän ibland kan verka lite väl prydd..  Jag vet att han inte är prydd egentligen, men han pratar liksom aldrig sex eller så. Och allt blir ju så mycket svårare om man inte pratar om det också.

Har aldrig känt mig så här ensam i ett förhållande.. 

• Josun

Tycker det var ganska snabbt han tappade lusten med. Har han verkligen haft fullt upp med annat?

• Anonym (s)

hejsan. jag känner igen det där lite.i mitt förra förhållande så ville killen ha mindre sex ön mig. Det gick så långt att ja kunde pika om det framför hans vänner men det funka inte. han sa att han ville ta initiativet någon gång men att han aldrig hann för jag ville hela tiden.

Min nuvarande och jag har inte heller så mkt sex, men när vi har de är de så värt väntan men här handlar det om att han jobbar och är trött. Så jag får accepterar de men visst har tanken slagit att man är kass.

vad händer om du inte tjatar, är för på? går de teasa genom att under dagen skicka lite kinky mms till honom kanske?

• Josun

Jag förstår också det där med att man kanske måste backa lite. Var i ett förhållande där hon ville rejält mycket mer än mig. Mest hela tiden... Det var aldrig så att det inte blev nått alls utan det blev ju några gånger i veckan vilketsom. Men då hon var väldigt på ibland fick det ju lite motsatt effekt. Som då man verkligen ville sova och hon började tafsa. Det som är ännu jobbigare är att har man väl fått stånd är det svårt att inte göra nått åt det.

Tillslut blir det så att man vänder sig istället för att tydligt markera att man inte vill. Men det är ju skitjobbigt att bli avvisad med.

• chilinöt

Jag kan ju inte säga att jag varken tjatar eller är speciellt på.. Just nu så ''accepterar'' jag mest läget och försöker att inte tänka så mycket på det. 

Har faktiskt inte försökt med att skicka några kinky sms/mms faktiskt. Skulle bli ganska sjukt besviken om det inte funkade liksom.. Men jag kanske skulle  testa i alla fall!

Känns som att jag kanske ska ge det här en ärlig chans till, och sedan lägga ned det här förhållandet om det inte fungerar.. Känns ju inte som att jag kommer få ut speciellt mycket av att gå omkring och vara ledsen och frustrerad i flera år heller. 

Någon sa till mig en gång, att om sexlivet inte är bra i från början, så kommer det aldrig att bli det heller. Har börjat att fundera på om det möjligtvis kan vara sant.

• Anonym (s)

jo blir de en gång i månaden så blir de nog inte bättre:-/ om det verkligen inte är något som tynger honom. men tappar du inte känslor om ni inte är intima?

• chilinöt

Jo, det är klart att man tappar känslorna lite eftersom. Men jag vill ju att det ska fungera, så jag antar att det är därför som jag kämpar vidare. Hoppas på att det bara ska vara någon period eller så..

Kanske ska försöka att prata med honom om hur jag känner en gång till.. Men just nu så känns det ganska hopplöst.

Svar på tråden Vad är felet på min pojkvän?!