• Anonym (på skoj!)

    Möbler/heminredning som är WT

    I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!

    OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! Flört

  • Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT
  • taquine
    EllisBell skrev 2013-03-30 16:03:35 följande:
    Drömfångare

    Jag tycker de kan vara fina och icke sk WT Men men vi  definierar ju olika
  • Anonym

    Fast väntar man tillräckligt länge så kommer allt som är wt idag bli highest fashion imorgon.
    Det gäller bara att stå ut tills dess. Glad 

  • Jättekul
    Queenie70 skrev 2013-03-30 15:51:34 följande:
    Hörnskinnsoffa från 1988, tavlor med vargar som ylar mot månen i vardagsrummet. Furuvitrin med torkade blommor ovanpå i köket. Drömfångare i sovrumsfönstret.
    Japp-WT
  • Anonym

    Vad som är WT har jag inte så mycket åsikter om, förutom typ Foppatofflor och mjukisbyxor på Gekås... 

    Däremot undrar jag hur man ska kategorisera alla dessa bloggande, cupcakebakande, shabby chic inredande lattemammor som det kryllar av? "Carpe Diem" på väggen och avskafda fejkfranska brödburkar i nya vita kök med fejkade gamla detaljer? 

  • Jättekul
    sextiotalist skrev 2013-03-30 16:10:07 följande:
    Hihi, vår hörnsoffa är nog inte fullt så gammal, men det är en hörnsoffa i läder, som fungerar utmärkt fortfarande.

    Eterneller vet jag många som har, speciellt den äldre generationen (som garanterat har kvar sina furumöbler också) (svärmor, svärfar och min mamma)

    Däremot har jag alltid ogillat sk hötorgskonst (t.ex vargar som ylar)  och drömfångare.  
    Om min mamma hade levt hade hon definitivt haft kvar sina furumöbler och lite Eterneller.
  • Nyfiken gul

    Jag har två varianter av hur wt möblerar hemma....

    1: för mig är typisk white trash det som ser dyrt ut men som är äkta plast.

    ett fullt möblerat fint hem  som ser dyrt ut men när man skrapar på ytan  bara är fejk och bluff.

    "äkta matta"  som visar sig vara ett köp från en dörrförsäljare
    Fina tavlor på väggarna som är  köpta på Cellbes för 299 kr i trepack
    Skinnsoffa i skie , inköpt på en möbeloutlet för knappt en tusenlapp , okänt märke  - okänd tillverkare.
    Glasbord/marmorbord/kakelbord i vardagsrummet inköpt på nån utländsk affär i förorten.
    Ärvd kristallkrona från farmor  alternativt en ljuskrona i smide eller vitmålat smide köpt på Ellos. 

    snyggt o prydligt men allt är bara billigt juffs. 

    2:  Wt  kan också vara en familj som lägger  pengar på kläder och teknik så det ser snyggt ut utåt - en fin fasad.  men inte har en enda hel möbel hemma.  

    Tonårsdottern sover fortfarande i en 180 cm juniorsäng  , en skavd billy bokhylla står o dammar i ett hörn, två hyllplan saknas och det är ritat på sidorna. 
    Ingen matta och bara en gammal vanlig vägglampa sitter vid sängen. En splitterny laptop står i sängen.

    en hörnsoffa i gul plysch där stoppningen tittar ut  står i vardagsrummet med ett svart skavt och fult rumsbord. 
    Värsta 50-tummaren hänger på väggen med tillhörande x-box och en gammal vitrindel står på golvet där det förvaras spel och dvd-filmer. 

    en dammig takfläkt snurrar i taket - vilket också är enda belysningen i hela rummet.

    dubbelsängen är två udda enkelsängar som skjutits ihop och en  ärvd byrå med trasiga lådor som inte går att stänga förvarar alla kläder. 
    Spegelvägg sedan förra hyresgästen sitter kvar  och visar en ständigt nerdragen persienn.

    i detta hem är det också utspritt kläder, tidningar och familjens övriga ägodelar.
     


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sextiotalist
    Nyfiken gul skrev 2013-03-30 16:59:17 följande:
    Jag har två varianter av hur wt möblerar hemma....

    1: för mig är typisk white trash det som ser dyrt ut men som är äkta plast.

    ett fullt möblerat fint hem  som ser dyrt ut men när man skrapar på ytan  bara är fejk och bluff.

    "äkta matta"  som visar sig vara ett köp från en dörrförsäljare
    Fina tavlor på väggarna som är  köpta på Cellbes för 299 kr i trepack
    Skinnsoffa i skie , inköpt på en möbeloutlet för knappt en tusenlapp , okänt märke  - okänd tillverkare.
    Glasbord/marmorbord/kakelbord i vardagsrummet inköpt på nån utländsk affär i förorten.
    Ärvd kristallkrona från farmor  alternativt en ljuskrona i smide eller vitmålat smide köpt på Ellos. 

    snyggt o prydligt men allt är bara billigt juffs. 

    2:  Wt  kan också vara en familj som lägger  pengar på kläder och teknik så det ser snyggt ut utåt - en fin fasad.  men inte har en enda hel möbel hemma.  

    Tonårsdottern sover fortfarande i en 180 cm juniorsäng  , en skavd billy bokhylla står o dammar i ett hörn, två hyllplan saknas och det är ritat på sidorna. 
    Ingen matta och bara en gammal vanlig vägglampa sitter vid sängen. En splitterny laptop står i sängen.

    en hörnsoffa i gul plysch där stoppningen tittar ut  står i vardagsrummet med ett svart skavt och fult rumsbord. 
    Värsta 50-tummaren hänger på väggen med tillhörande x-box och en gammal vitrindel står på golvet där det förvaras spel och dvd-filmer. 

    en dammig takfläkt snurrar i taket - vilket också är enda belysningen i hela rummet.

    dubbelsängen är två udda enkelsängar som skjutits ihop och en  ärvd byrå med trasiga lådor som inte går att stänga förvarar alla kläder. 
    Spegelvägg sedan förra hyresgästen sitter kvar  och visar en ständigt nerdragen persienn.

    i detta hem är det också utspritt kläder, tidningar och familjens övriga ägodelar.
     
    Men ärvda kristallkronor kan ju inte vara WT, ärvda fina saker kan aldrig vara WT.

    Sedan undrar jag vad det är för fel på marmorbord, det hade mina föräldrar när jag växte upp och vad jag minns så var det handgjort (undrar vad det bordet tog vägen förresten)
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2013-03-30 16:40:06 följande:
    Vad som är WT har jag inte så mycket åsikter om, förutom typ Foppatofflor och mjukisbyxor på Gekås... 

    Däremot undrar jag hur man ska kategorisera alla dessa bloggande, cupcakebakande, shabby chic inredande lattemammor som det kryllar av? "Carpe Diem" på väggen och avskafda fejkfranska brödburkar i nya vita kök med fejkade gamla detaljer? 
    Åh, idag har jag mjukisbyxor på mig, inköpta på GeKås ;)
    Håller lika bra som ett par dyra, har tvättat de många gånger och det syns inte ens en gång 
Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT