• Anonym (på skoj!)

Möbler/heminredning som är WT

I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!

OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! Flört

• Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT
  • Jättekul
    Anonym skrev 2013-03-30 19:25:46 följande:
    Wt?

när man närmar sig dom 40 och fortfarande har sina ungdomsmöbler kvar i hemmet  
    Japp. Samt lite 80-talsfrilla över det hela. En täckjacka som är 15 år gammal etc....
  • Anonym

- Draperi med färgglada pärlor alternativ målade bamburör motiv solnedgång/delfiner
    - spegeltavlor med motiv av indianer/ylande varg
    - Plastväxter eller dåligt skötta kaktusar i fönstren.
    - Halvneddragna/uppdragna persienner.
    - Liten balkong med enkel plaststol och plastbord, och askkopp.
    - Askkoppar på vardagsrumsbord, i köket, bredvid sängen.. 

• Anonym (på skoj!)
    Jättekul skrev 2013-03-30 19:29:10 följande:
    Japp. Samt lite 80-talsfrilla över det hela. En täckjacka som är 15 år gammal etc....
    Typ som Ola Conny?  
  • K med lilla E
    Anonym (l) skrev 2013-03-30 18:12:39 följande:
    jag mår illa bara jag tänker på något dylikt --- hellre då mitt halvtrashiga liv med blandninga av IKEA, dansk design och persiska mattor.
    Men den som har det så himla fult, i ditt tycke, kanske trivs utmärkt och aldrig skulle vilja ta i en dansk designpryl med tång.... Det är väl härligt att inte alla har det som du hemma!
  • Jättekul
    Anonym (på skoj!) skrev 2013-03-30 19:43:35 följande:
    Typ som Ola Conny?  
    Ja, lite kanske Skrattande 
  • Foxy79
    Anonym skrev 2013-03-30 18:12:00 följande:
    För mig är wt förknippat med allt som är tacky och  "too much"  Man har helt enkelt gått över gränsen för vad som är smakfullt.  oavsett om det är nytt eller loppisfynd. Ett helt flickrum i rosa, glitter, rysch, pysch , volanger, hello kitty, virkat, spetsar, lullull, fjädrar, prinsess och what ever.   Det är fullbelamrat med prylar och pynt och det finns inte en odekorerad yta nånstans i det rummet. i hemmet finns dessutom allsköns tacky inredningsprylar som du kan finna på teknikmagasinet eller i dom här katalogerna från Sparköp oh allt vad dom heter.   Sjungande fiskar, dansande krukväxter, plastblommor som växlar färg med led-ljus, batteridrivna värmeljus, porslinsänglar som sjunger, flera meter av blomstergirlanger i plast, tros-rosor i en vas,  set med matchande gardiner, överkast och kuddfodral i nåt slinkit polyester i nån skrikig färg - givetvis med rysch o volanger och rosetter. etc etc. 

Jaaaa precis så tänker jag med!
  • Alpa

Carpe diem och annan väggtext. Kuddar eller filtar med stjärnor och ränder i rött och blått. Vitt vitt vitt och så lite svart.....Uähhh

• baobab

Nu har jag inte läst hela tråden så detta kanske blir en repetition men saker jag tycker är wt i hemmet är:

- glasbord
    - väggord, speciellt om det står "carpe diem" eller något annat cheesy
    - allt går i svart och vitt, möjligtvis nån accentfärg, och silverfärgade detaljer typ "pärlgardiner"
    - allt måste vara sprillans nytt, second hand är inte att tänka på
    - fondvägg
    - "shabby chic"-stil
    - inga tavlor utan bara skolfoton etc. på väggarna alternativt ikea-tavlor.
    -  massor med "onödiga" teknikprylar, senaste megastora tv:n etc. (köpt på kredit så klart)  

• K med lilla E
    Anonym skrev 2013-03-30 19:30:53 följande:
    - Draperi med färgglada pärlor alternativ målade bamburör motiv solnedgång/delfiner
    - spegeltavlor med motiv av indianer/ylande varg
    - Plastväxter eller dåligt skötta kaktusar i fönstren.
    - Halvneddragna/uppdragna persienner.
    - Liten balkong med enkel plaststol och plastbord, och askkopp.
    - Askkoppar på vardagsrumsbord, i köket, bredvid sängen.. 
    Ett sånt draperi är jag på jakt efter, någon som kan tipsa vart jag kan hitta ett??
Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT