• Anonym (på skoj!)

Möbler/heminredning som är WT

I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!

OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! Flört

• Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT
  • Petrol
    PersoneN skrev 2013-03-30 21:10:55 följande:

Jag tycker WT-stilen är charmig.

Hellre det än shabby-chic eller svart/vit/kall inredning som skriker "jag vågar inte sticka uuuuut" alt. "Jag har ingen egen stil".

Nu funderar jag allvarligt på att inreda min egen kommande lägenhet WT...hmm...känns rätt så kul att ha en julgran med belysning året runt och tuggummivägg.....Kanske en drömfångare och takfläkt också. 

''*Inspirerad*Drömmer

*Skyldig till julgran året runt*

Jag brukar dock pynta om den efter sässong:)

Men vad tusan är en tuggumivägg?
  • Anonym
    Tuss 1 skrev 2013-03-30 21:14:49 följande:
    Takfläkt har man väl inte som inredningsdetalj? Vi har en i stugan för att sprida värmen...
    Jag har en i sovrummet för att sprida kyla för att kunna sova bättre under den varma årstiden. Det är inte WT, det är smart. WT är man om man tror att ens egen stil är ok och andras är något att förakta.
  • Lumina77
    bepoe skrev 2013-03-30 20:29:38 följande:
    Väggord är ju förjäkla tacky. Och shabby chic - särskilt den variant där man köper in antika möbler från sekelskiftet och grundmålar dem lite slarvigt. Herregud, vad många välsnickrade vackra möbler som totalt förlorar sitt värde på det sättet.
    Kunde inte sagt det bättre själv. Håller med på varje punkt!
  • Anonym
    Petrol skrev 2013-03-30 21:15:04 följande:

Den iden kidnappar jag!

Jag har en julplansch uppe året om. Det är världens bästa isbrytare om man har hem folk man inte känner sådär jättebra. Efter ett tag kommer alltid frågan om jag missat att ta ner den.
  • PersoneN
    Petrol skrev 2013-03-30 21:15:04 följande:

Är det en plastgran du har? Jag funderar isf på en plastgran med julpynt; Tacky men charmigt som sagt.

Tuggummivägg är precis vad det låter som, en vägg med tuggummi. Vet inte om det är "WT" eller inte, men tyckte bara det lät bra av någon anledning.

• Petrol
    PersoneN skrev 2013-03-30 21:22:37 följande:

Är det en plastgran du har? Jag funderar isf på en plastgran med julpynt; Tacky men charmigt som sagt.

Tuggummivägg är precis vad det låter som, en vägg med tuggummi. Vet inte om det är "WT" eller inte, men tyckte bara det lät bra av någon anledning.

En 2meters plastgran är det, annars hade det varit lite väl opraktiskt i längden gissar jag:)

Det var det märkligaste, men i vilket fall applåderar jag ditt initsiativ.
  • camus

Äggskals-vita väggar, eilersen-soffa, svenskt tenn-kuddar och högblanka köksluckor. Det är verkligen byfånen som flyttat till Stockholm och börjat läsa Sköna hem.

• Clock
    Zayco skrev 2013-03-30 18:52:32 följande:
    Jaaa! En gång köpte jag däremot ett glasskåp eller vad man säger i furu, men det målade jag om i vitt och handmålade detaljer osv så det blev snyggt. Har annars aldrig ägt något i furu tror jag inte

Äh man måste ju inte ha värsta ekonomin för att skita i furu, begagnade möbler e ju fan så mycket snyggare än furu till exempel  
    Jag köpte ett matbord + stolar begagnat. 300:- för något som ser ut att platsa hemma hos en östermalmare haha.

Men usch, som sat.. Furu :P
  • Grande Rock

Anonym (l) skrev 2013-03-30 17:34:04 följande:

Du orkade inte svara?
    Lat OCH dryg? du måste ha gott om kompisar...
Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT