• Lumina77

Möbler/inredning som är mainstream

Blev inspirerad av en annan tråd där man tog upp saker som förknippas med white trash, så nu undrar jag, vad tycker ni att mainstream är? Glad

• Svar på tråden Möbler/inredning som är mainstream
  • Lumina77

Lustigt att det inte kommer så många inlägg. Kanske för tidigt på morgonen eller så känner folk sig träffade månne?  Jag menar inte att det är fel eller fult med mainstream, men jag tror att en del kanske inte är medvetna om att de faktiskt är det.

• Delia

Jag kan inte riktigt se att hemmet som länkades skulle vara mainstream, dom allra flesta verkar skita i hur det ser ut hemma och har dålig smak överlag. Olika träslag, lila gardiner, glasbord och en beige ektorp, det skulle jag säga är mainstream för det är så dom flesta har det.

• sextiotalist
    Lumina77 skrev 2013-03-31 08:56:45 följande:
    Lustigt att det inte kommer så många inlägg. Kanske för tidigt på morgonen eller så känner folk sig träffade månne?  Jag menar inte att det är fel eller fult med mainstream, men jag tror att en del kanske inte är medvetna om att de faktiskt är det.

Vilket är värst
    Saknar egen smak/intresse = mainstream

Saknar egen smak/intresse = WT

• Lumina77
    sextiotalist skrev 2013-03-31 09:01:21 följande:
    Vilket är värst
    Saknar egen smak/intresse = mainstream

Saknar egen smak/intresse = WT

De är lika illa, men WT är nog bättre för då vågar man iallafall gå emot Stilmagasinens indoktrinering
  • sextiotalist
    Lumina77 skrev 2013-03-31 09:04:42 följande:
    De är lika illa, men WT är nog bättre för då vågar man iallafall gå emot Stilmagasinens indoktrinering
    Jag vägrar köpa ny soffa nu, det är ju bara divansoffor var man än tittar. Vi måste ha en ny soffa, den gamla har gjort sitt, men den är väldigt skön, så vi har stor separationsångest från den.
    Men det är blocket som gäller, vi tittar till och från, men än så länge har vi inte sett soffan soffa.  

Våra hyllor i vardagsrummet är från 80-talet, men vi gillar dom också, vi brukar titta förbi Myrorna, Erikshjälpen och liknande ställen för att se om de får in så vi kan köpa till en sektion.

Vi har också en soffa från början av 1800-talet eller slutet av 1700-talet med vidhängande bord, så här är det blandad stil kan man lugnt säga.

Jag är så inåt norden "snål" så det finns inte i min värld att köpa en soffa för 10 000     
  • Lumina77
    sextiotalist skrev 2013-03-31 09:12:08 följande:
    Jag vägrar köpa ny soffa nu, det är ju bara divansoffor var man än tittar. Vi måste ha en ny soffa, den gamla har gjort sitt, men den är väldigt skön, så vi har stor separationsångest från den.
    Men det är blocket som gäller, vi tittar till och från, men än så länge har vi inte sett soffan soffa.  

Våra hyllor i vardagsrummet är från 80-talet, men vi gillar dom också, vi brukar titta förbi Myrorna, Erikshjälpen och liknande ställen för att se om de får in så vi kan köpa till en sektion.

Vi har också en soffa från början av 1800-talet eller slutet av 1700-talet med vidhängande bord, så här är det blandad stil kan man lugnt säga.

Jag är så inåt norden "snål" så det finns inte i min värld att köpa en soffa för 10 000     
    Soffa från 1800talet låter vackert. Håller med dig, 10 000 för en soffa är inte klokt egentligen. När vi ska byta soffa nästa gång (det blir först när småbarnen ä r större) så blir det definitivt  en äldre soffa, ingen nyproducerad skit
  • Delia

Lumina77: När kommer bilderna på din fantastiska inredning?

• sextiotalist
    Lumina77 skrev 2013-03-31 09:03:00 följande:
    Och här meålar vi allting vitt alternativt grått med en touch av svart och silver. Snyggt men originellt? Nej.

www.styleroom.se/album/30786
    Vissa av möblerna hon gjort om där skriker hela jag NEJ, NEJ, NEJ, förstöra vackra gamla möbler. Visst, vissa gamla saker  behöver göras om, absolut, men flera möbler hon målade om, förlorade både karaktär (och även värde).

Mina föräldrar gjorde ett sådant misstag, ett väggskåp daterat 1780-tal, det var målat svart med inslag av andra färger. Mamma avskyr svarta möbler och det var under 70-talet de ärvde detta, då skulle allt vara trärent, så de lät ta bort all färg och jag misstänker att värdet på det skåpet försvann direkt. Nu är det fullt användbart i sig, hänger ner i stugan och inredningen är intakt, dvs man hängde silverskedarna i hyllorna (skårorna är kvar).  
  • Lumina77
    Delia skrev 2013-03-31 09:19:16 följande:
    Lumina77: När kommer bilderna på din fantastiska inredning?
    Åh snälla du, min inredning är under all kritik, hamnar antagligen både under mainstream på vissa saker, white trash på andra osv. Tanken var bara att diskutera vad vi uppfattar som mainstream. Meningen är inte att trampa nån på tårna eller så. Det handlar mer om självinsikt och sådana saker.

Antar att du kanske är en av de som ratar det som folk uppfattar som whitetrash stilen men själv målat alla dina möbler i vitt? 
Svar på tråden Möbler/inredning som är mainstream