• Lumina77

Möbler/inredning som är mainstream

Blev inspirerad av en annan tråd där man tog upp saker som förknippas med white trash, så nu undrar jag, vad tycker ni att mainstream är? Glad

• Svar på tråden Möbler/inredning som är mainstream
  • Lumina77

Okej, jag kan börja.
    För mig är mainstream bland annat:

En stor platt-tv
    Divansoffa
    Badrum som är  kaklat i svart/vitt alternativt grått
    Vitmålade möbler
    Fondväggar 

• Lumina77
    trz skrev 2013-03-31 08:21:31 följande:
    Ikeas serier så klart.
    så sant så sant

Och ikeas Lidingö-kök. Snyggt, men alla har det Cool 
  • sextiotalist
    Lumina77 skrev 2013-03-31 08:23:23 följande:
    Okej, jag kan börja.
    För mig är mainstream bland annat:

En stor platt-tv
    Divansoffa
    Badrum som är  kaklat i svart/vitt alternativt grått
    Vitmålade möbler
    Fondväggar 

Exakt och sönderrenoverade kök med vitvaror i rostfritt ;). En ho och den ska vara träinfattad. Vill man vara lite inne så ska man ha den där fula vita diskhon som sticker ut och tar mer plats än vad den ger och glöm inte jättefläktarna som är både fula och tar bort en massa vägg där man kan ha skåp i stället.
  • Lumina77
    sextiotalist skrev 2013-03-31 08:30:12 följande:

Exakt och sönderrenoverade kök med vitvaror i rostfritt ;). En ho och den ska vara träinfattad. Vill man vara lite inne så ska man ha den där fula vita diskhon som sticker ut och tar mer plats än vad den ger och glöm inte jättefläktarna som är både fula och tar bort en massa vägg där man kan ha skåp i stället.
    Ja precis, och det sönderrenoverade köket har ett vitt, fasat kakel också Cool
  • sextiotalist
    Lumina77 skrev 2013-03-31 08:33:57 följande:
    Ja precis, och det sönderrenoverade köket har ett vitt, fasat kakel också Cool
    Vitt, nej svart kakel (så undrar man varför man inte får det priset man vill ha för huset för det är ju nyrenoverat Flört)
  • Lumina77

Här är exempel på ett hem som för mig är mainstream. Det är jättesnyggt och allt, men manistream.
    (Hoppas jag inte sårar någon nu, det är inte meningen)

Och då framförallt vardagsrummet, köket och badrummet:

www.styleroom.se/album/2761

• Lumina77
    sextiotalist skrev 2013-03-31 08:41:41 följande:
    Vitt, nej svart kakel (så undrar man varför man inte får det priset man vill ha för huset för det är ju nyrenoverat Flört)
    Hahaha
  • sextiotalist
    Lumina77 skrev 2013-03-31 08:42:48 följande:
    Här är exempel på ett hem som för mig är mainstream. Det är jättesnyggt och allt, men manistream.
    (Hoppas jag inte sårar någon nu, det är inte meningen)

Och då framförallt vardagsrummet, köket och badrummet:

www.styleroom.se/album/2761

Ja, du har fullt rätt och visst är det snyggt, men så perfekt att ... nej jag skulle inte trivas och troligen ganska snabbt saboterat det stilrena med något direkt. 

• Lumina77
    sextiotalist skrev 2013-03-31 08:52:52 följande:

Ja, du har fullt rätt och visst är det snyggt, men så perfekt att ... nej jag skulle inte trivas och troligen ganska snabbt saboterat det stilrena med något direkt. 

Hahaha samma här
Svar på tråden Möbler/inredning som är mainstream