Inlägg från: jenny182 |Visa alla inlägg
  • jenny182

Första barnet, November-13

Okej då ska jag inte klaga, är inte det minsta avundsjuk på era foglossningar och illamående osv! Uscha vad jobbigt. Har nog ont i ryggen ibland men jobbar som närvårdare (undersköterska) så är nog mest pga. jobbet.
    Okej spännande! :) Min karl vill att vi tar reda på så vi ska göra det, mig spelar det inte roll så :) Fast det är ju inte sagt de kan se någonting för det! Men 12/6 får vi veta isåfall :) 

• jenny182

Välkommen Trixcanfix :)

Jag börjar bli lite orolig.. :O Alltså inte att det ska visa tom mage, jag ska på 3e UL imorgon, alltså det i vecka 18, men jag har ju knappt nå graviditetssymptom och känner ingenting i övrigt så nu börjar jag stressa upp mig att det skulle  ha hänt nånting. Lite förvånad själv faktiskt för jag brukar inte stressa upp mig i onödan, men hoppas så att allting ser ut som det ska!

Har också fått hem min doppler på posten idag, hörde nog hjärtljud men jag tyckte de var för långsamma för att va bebisens så jag funderar om det var mitt eget jag hörde, alltså jag läste att man kan höra sin egen puls.
    Har ni nå tips på hur jag ska hitta?

• jenny182

Stackars det unga paret :(

Var på RUL idag! Allt såg bra ut sa han, men lillen ville inte ligga still så han ville att vi skulle komma på ett extra UL vecka 24 så att han förhoppningsvis kunde kolla bättre på hjärtat då! Han sa att det han såg va normalt men han ville kolla ordentligt. Sen sa han att moderkakan var lågt, men att den brukar nästan alltid fara högre upp med tiden, men det ser vi också vecka 24. Men inget vi behövde oroa oss för iaf :)
    Men ett extra ultraljud klagar jag inte på, skulle ju bli så himla långt emellan annars!

Och han trodde att det var en liten pojke :) Det hade han också rätt svårt att se eftersom den inte låg stilla en sekund, men han tyckte det såg ut så iaf :) Spännande!
    Ska bli kul att se hur det blir när jag börjar känna av den, eftersom den rörde sig sådär mycket, kommer väl inte få en lugn stund :D 

• jenny182

Jag blir knäpp när jag aldrig får nå symptom, vill börja känna av han nu!! :P
    Menmen tålamod bara, nästa vecka ska vi ti mödrarådgivningen, då får vi höra hjärtljuden iallafall :) Köpte ju en doppler men har inte lyckats höra med den ännu.

Fick en jätterolig överraskning idag! Min syster berättade att hon är gravid i 5:e veckan ungefär :') :D Jättekul att få så nära varandra :D! 

• jenny182
    princesspeach: Häftigt när det blir sådär :D Jo jättekul är det :)

På Åland är det iallafall ett ultraljud i graviditetsvecka 9-11, ett v. 17-18 och ett v. 36-37
    Jättelångt mellan andra och tredje, tycker det kan hända allt möjligt där emellan! 
  • jenny182

Välkommen Anii, kul! :) Känner du av han ännu då? :)

Ja vagn ja, vilket dilemma! Måste nog nästan bli begagnat, jättemånga ju som har i superfint skick begagnade och mycket billigare, shit vad dyrt det är med ny alltså! 
    Men har ingen aning om vad vi vill ha för sort :/ Vill ju verkligen inte köpa "fel" sen som är stor och tung och klumpig, håhå! Tur att det är några månader kvar att vela! :)

• jenny182

Var till mvc idag och allt var bara bra och hjärtljuden lät bra :)
    och ääntligen har jag börjat känna lite rörelser! :D

• jenny182

Jag har varit på
    Inskrivning mvc v. 8+3
    v. 14+3 (prover + hjärtljud)
    v. 19+0 (prover + hjärtljud)
    Nästa gång jag ska dit är v. 23 (prover + hjärtljud + att vi får FPA papper att lämna in om mammaledighet osv.)

• jenny182

Jaa dom har nog koll domdär barnmorskorna, man hetsar ju lätt upp sig i onödan :) Före jag va dit nu i tisdags var jag jätteorolig att de va något fel när jag inte hade känt nåt typ före, meen va bara finfint med han :)

Och jag är skitnöjd! Har köpt begagnad barnvagn för 30 €! (typ 270 kronor)
    Den är från 2004 så därför sålde hon så billigt, men den har inga fel alls, handtaget är typ slitet men det är väl det enda! Lätt att fälla ihop, inte tung och har både ligg och sittdel så är perfekt :D

Här har ni skönheten ;) (ignorera oredan :P)

• jenny182

Välkommna nykomlingar :) 19 november är det beräknat. Har känt bebisen i 1½ vecka ungefär och imorse kände jag han första gången på utsidan :') alltså v. 20+1 idag.. :)

Vilken fin vagn princesspeach! :) 

Svar på tråden Första barnet, November-13