Inlägg från: jenny182 |Visa alla inlägg
  • jenny182

Första barnet, November-13

men misstänkt det behöver inte va så hemskt som man tror! :) jag trodde också att jag gått upp massor för magen har ju verkligen förändrats! men från vecka 8+3 till 19+0 hade jag gått upp 1 kg, woho! :D och då har jag ätit allt annat än nyttigt :P Mycket märkligt med tanke på att jag annars går upp 5 kg bara av att titta på en bulle!

• jenny182

Har också ont i ryggen, nog typ varje dag men olika mycket. Är väldigt dålig på att träna också, får ont i ryggen av en längre promenad. Men däremot så har jag hört att vattengympa är bra om man har besvär, men har inte varit på det själv!
    Inga läckande bröst här ännu :) 

• jenny182

Har inte fått bristningar nånstans ännu, min kropp ser i princip ut som den gjorde före grav (förutom magen då som ändrat form), men jag var ju inte klen före precis om man säger så :P Men tror jag kommer börja smörja in magen nog senare när den börjar växa mer, skulle verkligen vilja klara mig från bristningar :/ Jaa olja säger dom ju att är bra, finns det nå andra bra krämer?

Har du nå bra tips på bäckenbotten övningar Anii?

Idag har jag köpt begagnat Akta Graco babyskydd, som nytt! :)

• jenny182

Välkomna nykomlingar! :)
    Och härligt att allt verkar bra för alla! :) Var till barnmorskan igår och alla proverbra ännu :) Ska på UL 7/8 för att se att moderkakan flyttat sig uppåt (låg lite för långt ner sist) och han ville kolla på hjärtat ordentligt eftersom han bara sprattlade runt sist :) 

Jahörni brudar, runt 4 månader kvar nudå.. sjukt vad tiden går fort!! :D

• jenny182
    Mades vad menar du med att inte kroppen behöver ta mera stryk, har du haft mycket tokigt eller? :O ursäkta om du har skrivit det tidigare har missat isåfall!
    Oj vilken väntan om man vet exakt datum till på köpet! spännande!:) 
  • jenny182

Okej hoppas allt går bra för er nu Mades!! :)

Välkommen Simjoh80! :) vad kul! oj 89 dagar låter inte mycket :D de e nära nu :)

Hur är det med alla nudå? Alla mår bra? :)
    Vi var på extra ultraljud igår för att kolla att moderkakan flyttat sig uppåt och läkarn såg inte hjärtat ordentligt sist. Men nu såg allt prima ut sa han! :D 
    Bebisen sparkar för fullt morgon till kväll, så energi verkar det finnas gott om:)
    Jobbar som närvårdare (undersköterska) så det är en del tunga lyft så vissa dagar har jag riktigt ont i ryggen:/ Men det går än så länge iallafall och hoppas verkligen jag kan jobba fram till 13 oktober då jag går på mammaledigt! :) 

• jenny182

Okej vad jobbigt Mades :/ Men lika bra om du ligger inne så de kan ha stenkoll på dig & bebis så allt går så bra som möjligt :)

• jenny182
    princesspeach det är väl så att om den är sluten så kan ingen se gruppen, utom de som är med i den redan som misstänkt skrev.. :)

Så antingen borde du göra gruppen öppen så att vi kan gå med i den, eller så bjuder du in oss till gruppen.
    Vill du bjuda in oss så heter jag Jenny Herrgård och pussar en ko på min visningbild.... haha. 
  • jenny182

Grattis Mades! Oj vilken liten tös men skönt att hon är frisk :) Jaa man ska väl nog uppskatta egentid så länge det är möjligt! Men oj vad jag längtar nu, har sytt ett babynest idag så nu måste jag ju ha nån att sätta i det också! :P 
    9 veckor + 2 dagar kvar.. Spännande! :D

Hur är det med er andra, är ni nervösa för förlossningen? 

Svar på tråden Första barnet, November-13