Inlägg från: princesspeach |Visa alla inlägg
  • princesspeach

Första barnet, November-13

Vad kul att äntligen berätta Jenny182! Jag berättade också för resterande familjemedlemmar igår, kändes riktigt skönt att det är gjort.. Ordet börjar nämligen sprida sig på jobbet :)

misstänkt! Hääääärligt!! :) Vilken bra idé av landstinget, att då tidigt kunna upptäcka om inte allt står riktigt rätt till.. :)

Mina bröst ömmar inte längre så jag känner mig nästan symptomfri.. Förutom en otrolig trötthet och hunger emellanåt. Har dock lite problem med mina "skinkor" när jag sitter ner i olika ställningar en längre stund, efter mycket googlande har jag förstått att det kan bero på foglossning :S
    Fick även jätteont och var helt orörlig efter en dag då jag varit väldigt aktiv och städat ute hela kvällen.

Ska på mitt andra BM-besök imorgon för att ta alla blodprover så ska höra med henne då om/vad det kan tänkas vara. 

• princesspeach

BM visste inte alls vad det kunde bero på så vi skulle avvakta tills längre fram eller om det förvärras. 

Nu har jag fått tid för rutin ultraljudet, så den 10 juni smäller det! :) Känns som en evighet tills dess men tiden kommer garanterat bara springa iväg :)

Hoppas dina bröst ger med sig snart och blir lite snällare :D 

• princesspeach

Någon mer än jag som fått ett gräsligt håravfall av graviditeten? Överallt läser jag om att det normala brukar vara att man tappar mindre hår och får ett tjockare hår. 
    I vanliga fall har jag ett väldigt tjockt hår själv så jag är glad att det inte är så, men när jag drar fingrarna igenom håret i exempelvis duschen så är hela handen full av hår Förvånad

Det är inte så att jag har några kala fläckar eller märkt av att håret är särskilt mycket tunnare men det känns så konstigt.. BM trodde inte det var någon fara, för så kunde det minsann vara för vissa 

• princesspeach

Hoppas illamåendet ger med sig snart Mades

Haha ja detta himla hår.. blir galen! Känns som att man varje dag har en dålig hårdag :) Idag köpte jag mina första mammabyxor.. Haha, kanske lite tidigt men på kvällarna är min mage så himla svullen och uppblåst att det till och med gör ont att ha leggins på magen. 
    Och eftersom jag hela tiden tänkt köpa ett par svarta jeans fick det nu bli ett par svarta mamma-jeans! :) Suuuupersköna!

• princesspeach

Nu har jag lagt till den senaste BF-listan som vandrade i tråden.. Dock blir det ju så himla rörigt eftersom så fort man uppdaterar så blir det ju en ny tilläggskommentar. Men det är ju tur att man kan gömma trådstarten ;)

misstänkt: Det var samma här, mina vanliga byxor funkar men mot kvällskvisten så var tillochmed leggins kört :D
    Jag har handlat mina på h&m, brukar normalt handla en del kläder där så det föll sig naturligt att checka in mammaavdelningen. :)

Känslorna är verkligen helt åt skogen ibland. Jag kan tända till på alla cylindrar som karln brukar säga för ingenting ibland, medans jag i andra stunden står och skrattar eller gråter :) Är det bara i början eller kan man räkna med att sånt fortsätter? :P  

• princesspeach

För att slippa lägga till hela listan igen så åkte du in på en egen rad Sommarhallon! :D 

12+5 för mig! :) Så ordet har spritt sig på jobbet och överallt :) Nu får djungeltrumman sköta resten.. ;)

Om det är någon mer än jag som är lite orolig för det här med att gå upp för mycket i vikt så hittade jag en bra viktkalkylator på blimamma.se:  http://www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida
    Jag har sedan förra sommaren tappat en massa i vikt så det känns skönt att kunna få en viss riktlinje om vad jag "bör" väga. Sedan är det ju alltid induviduellt :) 

Åh, gekås längtar jag efter! Är uppvuxen med att åka på gekås 2-3 gånger om året då jag bodde betydligt närmre men idag är det en rejäl bit ifrån Gävle.
    Men jag planerar också att mot slutet av sommaren ta en tripp dit för att inhandla lite för bäbisen. :)

Vi borde slänga upp en bildtråd så vi kan dela med oss dels av magar för den som känner för det men även saker vi inhandlat :D 

• princesspeach

Det känns som att min mage inte gjort annat än att svälla. Är normalt stor sen innan men magen har varit typ platt med mull men nu är den som en kula.. Känner mig dock mest fet :P blir väl annat när magen blir hårdare :) 13+3 idag!

• princesspeach

Beklagar verkligen Stampe93! :( Och även för misstänkt att ni ska behöva vänta så länge.. :( 

Välkommen hit ni andra! :)

Den 11 juni har vi tid för rutinultraljudet så då får vi äntligen se om allt ser ut som det ska. :) Är otroligt nervös och helt inställd på att något är fel, varför gör man så mot sig själv egentligen? Jag skulle bara vilja njuta fullt ut men det känns så svårt. 

Hur går det för er allihop? 

• princesspeach

Åh jag längtar tills jag börjar känna något! Är det sant att man direkt känner och är helt säker på att det är bebisen och inte nånting annat som ger ifrån sig? :) 

Svar på tråden Första barnet, November-13