Inlägg från: princesspeach |Visa alla inlägg
  • princesspeach

Första barnet, November-13

Vi kommer att ta reda på könet, som vi sagt än så länge. Om två dagar är det dags för rul :) Vi har varit på 3 ultraljud sedan innan eftersom fertilitetskliniken erbjöd oss det eftersom vi gått där och det tackar man ju inte nej till ;) 

Jag har inte vad jag vet känt av bebisen ännu.. Man blir ju lite orolig men samtidigt är det ju normalt att det även kan dröja till vecka 22 innan man känner bebisen. Får bara hålla tummarna att allt ser bra ut på ultraljudet.  

• princesspeach

Vad kul med fler som ansluter sig :D Ni är varmt välkomna! 

Idag var jag på mitt rul :)
    Allt såg jättebra ut (meeen vad jobbigt det var att vara kissnödig när hon tryckte på magen), och beräkningarna är precis som innan den 8 november. :) 
    Dock ville den lille inte visa sitt kön riktigt utan barnmorskan letade väldigt länge i alla möjliga vinklar men hon trodde det kunde vara en liten flicka.

Känns helt fantastiskt och lite konstigt.. För vi hade ju bestämt att börja planera lite inför ankomsten/nedkomsten om vi fått reda på könet men vill h*n vara hemlighetsfull och dölja sig så är det väl så ;)

Alldeles nyss tyckte jag att jag kände något i magen.. Kan det ha varit tro? Ååh vad jag vill känna och vara säker på att det jag känner verkligen är bebisen.  

• princesspeach

Glömde förresten skriva en jobbig sak:

När vi kom ut ur det lilla ultraljudsrummet så gick sambon med en hel remsa i handen av bilder och jag reagerade direkt på ett ungt par som satt i en soffa utanför och var helt förstörda och grät. Och då fick jag riktigt ont i hjärtat och skyndade mig ut ur dörren för att kunna glädjas utan att dom behövde se det.
    Jag kan bara spekulera i varför dom satt där men jag kan tänka mig att det knappast hade med att de fått reda på att det var "fel" kön på barnet..

Riktigt hemskt och tragiskt och jag kan inte ens föreställa mig smärtan.
    Samtidigt, innan vi gick in möttes vi av en nästan alldeles nykläckt liten plutt på kanske max en veckas ålder. Det var helt underbart och ljuvligt!

• princesspeach
    Trixcanfix skrev 2013-06-12 10:25:14 följande:
    Jag har lite lågt blodtryck, men det har jag alltid haft. Jag "halv-svimmar" ofta men inte så att jag tappar medvetandet. Vad gjorde du när du svimmade? 

Jag tror förresten att jag känt lite fosterrörelser, men det var för några dagar sedan (då 15+1) och har inte känt det igen så antar att det kanske bara var massa nervryckningar i magen eller något under dagen (kände det fyra olika gånger...).  

Först, grattis till er:) Usch så hemskt för det stackars paret! Jag är lite halvt förberedd på ett sådant besked... Jag vågar liksom inte ta ut någon glädje i förskott. Ibland är det drygt att vara en sån som "inte tror på nått förs man får se det med egna ögon":P
    Tack så mycket! :) 

Jag håller med, jag är likadan! Det är väl någon form av försvarsmekanism,, Men frågan är ju om det är så mycket lättare att hantera ett sånt besked oavsett hur man tänkt/betett sig innan :P  
  • princesspeach

Västeråsare: Åååh så bra :D 
    misstänkt: Vad härligt att höra!

Släng gärna upp bilder på det du köpt :D Eller ska vi skapa en bildtråd för det? 

• princesspeach

jenny182: Nej vad mysigt! :D En kollega till vars döttrar är vuxna skulle få barn med bara en veckas mellanrum, utan att någon ens visste att den andre försökte.. Så himla coolt och måste vara riktigt roligt att ha någon så nära att dela allt med! :) 

Åh jag vill också göra ett nytt ultraljud.. Men om jag förstod rätt så är det normala att det inte sker något förrän v30 nästa gång? Eller har någon mer koll? :P 

• princesspeach

Ja det hållerjag med om! Jag har bara googlat lite snabbt här och det verkar ju som att nästa efter RUL är först vid v30 eller något, man borde ju ha ett en gång i månaden kan man tycka ;)

• princesspeach

misstänkt: Så mysigt! Önskar er all lycka till och en trevlig midsommar :D 

sofiapalesjo92: Eller hur :) Du funderar inte på att göra ett sånt där 3d ultraljud? Jag har funderingar på det men så stod det att om man har ett högt bmi sedan innan så rekommenderar dom en att göra ultraljudet senare, exempelvis v29 och om det då är ett vanligt ultraljud inbokat v30 så vet jag inte om vi vill göra 3d ultraljudet :) 

Svar på tråden Första barnet, November-13