• sweetlife

Bli av med migrän?

Hej! Jag har börjat få migrän jätteofta, ibland flera gånger i veckan. Får inga neurologiska symtom, sk. aura, men blir illamående, yr och får jätteont i huvudet. Har någon nåt tips på hur man kan bli av med eller lindra migränen? Har testat olika tabletter, det hjälper ibland, men känns inte bra att ta det för ofta.

• Svar på tråden Bli av med migrän?
  • mrsStatham

Frågan här tycker inte jag är vad man ska göra för att lindra migränatackerna, utan frågan är mer vad det är som gör att du får migrän.
    Flera gånger i veckan låter inte alls bra. 

Bara två saker är oändliga
  • Lisastina

Hej - är du tjej? Ålder? 
    Migrän kan bero på att man inte har rätt balans på östrogen och progesteron. Det kan ändras med åldern eller efter barnafödande. Be att få kolla det!

Jag tycker hursomhelst att du bör utredas ordentligt!   

• LillaJag06

Botox hjälper INTE enligt läkare. Iaf inte mot migrän men kan hjälpa mot vanlig huvudvärk.
    Jag äter betablockerare mot min migrän just nu och är faktiskt för första gången sen lite mer än 10 år tillbaka helt fri från migrän sen 2 veckor tillbaka. Har bara haft mindre anfall men som liksom inte exploderar:)

Jag har hela paketet när det gäller migrän med allt från kräkningar till tillfälliga "förlamningar" och domningar, synbortfall M.m

• LillaJag06

Prata med din läkare. Jag önskar jag kunde ta tabletter på Apoteket men nu är det som det är.
    Hur ofta får du anfall?
    Är du säker på att det är migrän?

Frågar därför att många människor tror dem har migrän när det "bara" är huvudvärk, stress, annat.

• sweetlife

Jag är tjej, 20 år och inga barn. Är rätt säker på att det är migrän, symtomen stämmer in och det hjälper inte med vanliga huvudvärkstabletter. Det går lite i perioder, ibland kan jag ha migrän runt 2 gånger i veckan, och då varar det under minst 12 timmar per gång. Ibland mer sällan, så det är olika.

• LillaJag06

Men vet du vad?
    Gå till din vc så kan dem hjälpa dig :)
    Har du fler frågor om betablockaden som jag tar, svarar jag gärna på frågor

• sweetlife
    LillaJag06 skrev 2013-04-03 17:28:09 följande:
    Men vet du vad?
    Gå till din vc så kan dem hjälpa dig :)
    Har du fler frågor om betablockaden som jag tar, svarar jag gärna på frågor

Ja, jag får ta och göra det!
    Får du några biverkningar av betablockaden? Behöver man få det utskrivet av en läkare eller är det receptfritt?
  • LillaJag06

Äter en massa annat så det enda jag vet hundraprocentigt är låg puls. Men det är väl det enda. Hellre det ön migrän hela tiden. Nej det är receptbelagt.

Du måste först utredas. Jag har gått med migrän sen jag var 12-13 och är 25 idag.
    Fick medicinen för bara någon månad sen så detta är ett helt nytt liv för mig :)

Berätta gärna när du varit hos läkaren

• sweetlife
    LillaJag06 skrev 2013-04-04 23:28:47 följande:
    Äter en massa annat så det enda jag vet hundraprocentigt är låg puls. Men det är väl det enda. Hellre det ön migrän hela tiden. Nej det är receptbelagt.

Du måste först utredas. Jag har gått med migrän sen jag var 12-13 och är 25 idag.
    Fick medicinen för bara någon månad sen så detta är ett helt nytt liv för mig :)

Berätta gärna när du varit hos läkaren

Tack! Ja det kan jag göra!
Svar på tråden Bli av med migrän?