• sweetlife

Bli av med migrän?

Hej! Jag har börjat få migrän jätteofta, ibland flera gånger i veckan. Får inga neurologiska symtom, sk. aura, men blir illamående, yr och får jätteont i huvudet. Har någon nåt tips på hur man kan bli av med eller lindra migränen? Har testat olika tabletter, det hjälper ibland, men känns inte bra att ta det för ofta.

• Svar på tråden Bli av med migrän?
  • susa
    Loth skrev 2013-04-12 14:36:39 följande:
    När jag började få täta anfall av migrän så gick jag faktiskt till optikern, fick titt som tätt åka till akuten för att de trodde på stroke innan det. Fick domningar i halva kroppen och synbortfall. Men jag behövde verkligen glasögon och efter det försvann de täta attackerna. Så har ni inte kollat upp synen så gör det, nu när jag får tätare migränanfall så går jag alltid till optikern och justerar styrkan och det har hjälpt oerhört :)
    Grattis till att du hittat orsak!! Skönt för dig!!
  • LillaJag06

Susa - oh vad jag känner igen mig.
    Nu på senare år har jag tröttnat rejält men har trots det folk som ska påpeka att de faktiskt OCKSÅ har migrän.
    Haha jaa finner inga ord.

Skönt om det vore så enkelt. En liten panodil/Alvedon så slipper man sin migrän.

• Loth

Susa, ja det är skönt att slippa den förlamande smärtan som det medför. Hade migränanfall nästan dagligen i högstadieåldern :/ Men kolla verkligen upp synen om ni inte gjort det, kan hjälpa så mycket!

• susa
    LillaJag06 skrev 2013-04-12 14:50:00 följande:
    Susa - oh vad jag känner igen mig.
    Nu på senare år har jag tröttnat rejält men har trots det folk som ska påpeka att de faktiskt OCKSÅ har migrän.
    Haha jaa finner inga ord.

Skönt om det vore så enkelt. En liten panodil/Alvedon så slipper man sin migrän.
    Ja visst vore det skönt!! Jag blir så ledsen på dem, de tror ju inte att man har ont. Jag kan också ha huvudvärk som inte är migrän. Skillnaden är att vanliga värktabletter ju faktiskt hjälper då.
  • susa
    Loth skrev 2013-04-12 15:05:59 följande:
    Susa, ja det är skönt att slippa den förlamande smärtan som det medför. Hade migränanfall nästan dagligen i högstadieåldern :/ Men kolla verkligen upp synen om ni inte gjort det, kan hjälpa så mycket!
    Synen är kollad. Min migrän verkar vara hormonrelaterad då den kommer vid mens och ägglossning Kräks

Jag har testat betablockerare, röntgat huvudet, fått akupunktur och kollat reflexer på neurologen, men någon hormonundersökning får jag inte. Vet iofs inte om det finns
  • LillaJag06

Min syn är kollad här med. I mitt fall säger dem att det är en blandning mellan hormoner och något neurotiskt.

• kaffetunnan
    susa skrev 2013-04-12 15:10:18 följande:
    Synen är kollad. Min migrän verkar vara hormonrelaterad då den kommer vid mens och ägglossning Kräks

Jag har testat betablockerare, röntgat huvudet, fått akupunktur och kollat reflexer på neurologen, men någon hormonundersökning får jag inte. Vet iofs inte om det finns
    Om du är villig att äta p-piller så kan det hjälpa vet dock inte vilken sort.
  • Furstinna
    Synen är kollad. Min migrän verkar vara hormonrelaterad då den kommer vid mens och ägglossning Jag har testat betablockerare, röntgat huvudet, fått akupunktur och kollat reflexer på neurologen, men någon hormonundersökning får jag inte. Vet iofs inte om det finns

Synen är kollad. Min migrän verkar vara hormonrelaterad då den kommer vid mens och ägglossning Jag har testat betablockerare, röntgat huvudet, fått akupunktur och kollat reflexer på neurologen, men någon hormonundersökning får jag inte. Vet iofs inte om det finns

Fick du din migrän vid puberteten?
  • susa
    Furstinna skrev 2013-04-12 15:13:08 följande:

Fick du din migrän vid puberteten?
    kaffetunnan skrev 2013-04-12 15:12:33 följande:
    Om du är villig att äta p-piller så kan det hjälpa vet dock inte vilken sort.
    Har ätit olika p-piller. Ingen skillnad. Nu har jag inget preventivmedel. Migränen blommade upp när jag var 18
Svar på tråden Bli av med migrän?