• Liten latte

Biten av katt...

Jag kelade med en katt tidigare idag och när jag sedan skulle sätta ner den på golvet började den kämpa för att hålla sig kvar hos mig och det hela resulterade i att den bet mig över käkbenet...

Hur djupt och illa måste det vara för att man ska behöva ta stelkrampsspruta?

Tror inte det är så djupt, förmodligen drogs tanden längs huden för det är som en svullen rand på ett par centimeter. Det svider och hettar lite.
    Har aldrig blivit biten förut så jag vet inte vad man ska vara uppmärksam på..    

• Svar på tråden Biten av katt...
  • Regnig måndag
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-04-13 19:41:56 följande:
    Jag vet. Jag vet också att den katt som betedde sig som en drake är världens snällaste katt i vanliga fall.

Ja, jag tycker inte att det är snyggt att vara "övertatuerad" men en liten panter på mitt ben tror jag blir hur bra som helst.

Jag får lita på vad du säger och riktigt fatta när jag får "äran" att råka ut för det själv.

Jag röstar för: go for it!  Ascoolt! Cool
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • lennartsdotter
    nemo1 skrev 2013-04-13 17:44:05 följande:
    Kan tala om att jag jobbar på akuten och jag lovar att vi har annat att göra än att ta hand om patienter som mycket väl kan söka vc!
    Vilket ju kan vara väldigt svårt på helgen. Ni får väl skälla på sjukvårdsupplysningen om de hänvisar "onödiga fall" till akuten.
  • Voluptuous Shalimar
    Regnig måndag skrev 2013-04-13 19:52:58 följande:
    Jag får lita på vad du säger och riktigt fatta när jag får "äran" att råka ut för det själv.

Jag röstar för: go for it!  Ascoolt! Cool
    Tillochmed fått bank-kostym-nisse-maken att planera en tatoo. Hur läckert?
  • Regnig måndag
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-04-13 22:34:03 följande:
    Tillochmed fått bank-kostym-nisse-maken att planera en tatoo. Hur läckert?
    Det måste vara årets bedrift!
    Grattis! och det bligatoriska : pics or it didn´t happend!
  • Voluptuous Shalimar
    Regnig måndag skrev 2013-04-13 22:38:14 följande:
    Det måste vara årets bedrift!
    Grattis! och det bligatoriska : pics or it didn´t happend!
    Ja, detta ska absolut dokumenteras. Tatuerade killar får definitivt ligga mer så han kommer inte att ångra sig...

• Regnig måndag
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-04-13 22:44:31 följande:
    Ja, detta ska absolut dokumenteras. Tatuerade killar får definitivt ligga mer så han kommer inte att ångra sig...

Jag är imponerad i förhand!
  • Regnig måndag
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-04-13 23:15:35 följande:

Nej, nej. inte boopisar! klättrande katt!
  • Regnig måndag
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-04-13 23:21:02 följande:

• Regnig måndag
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-04-13 23:22:05 följande:
    Fuck, sangrian blir ljummen. Vi hörs igen!
    Ha det bäst!
  • Liten latte

Här var det blandade åsikter...allt från akuten till att ta det lugnt och avvakta...

Alltså...nu är det typ 10 dagar sen som jag blev biten.. Det var första dan/dagarna som det gjorde ont och sved.
    Hade lite koll på ifall det började bli svullet och väldigt rött...
    Sen har jag ärligt talat glömt bort det, inte märkt av det.  Kollade nu och jag ser ett litet märke som jag tror är från bettet. En liten röd prick.

Kan det ha blivit en infektion ändå? Blir ju livrädd när någon här skrev blodförgiftning..Hur märker man av det? 

• lennartsdotter
    Liten latte skrev 2013-04-14 12:13:53 följande:
    Här var det blandade åsikter...allt från akuten till att ta det lugnt och avvakta...

Alltså...nu är det typ 10 dagar sen som jag blev biten.. Det var första dan/dagarna som det gjorde ont och sved.
    Hade lite koll på ifall det började bli svullet och väldigt rött...
    Sen har jag ärligt talat glömt bort det, inte märkt av det.  Kollade nu och jag ser ett litet märke som jag tror är från bettet. En liten röd prick.

Kan det ha blivit en infektion ändå? Blir ju livrädd när någon här skrev blodförgiftning..Hur märker man av det? 
    Är det infekterat gör det ont.
  • Regnig måndag
    lennartsdotter skrev 2013-04-14 13:38:22 följande:
    Är det infekterat gör det ont.
    Inte nödvändigtvis, det beror på vilken smärttröskel personen har.
    Det blir rött, svullet och irriterat och temperaturen höjs i området.

Kattbett gör ont, det lär göra ont om man pickar sig själv med steriliserade vässade stoppnålar också.

Svar på tråden Biten av katt...