Inlägg från: Felinne |Visa alla inlägg
  • Felinne

Lucia-bebisar 2013

Hedgehog skrev 2013-04-23 10:03:58 följande:
    Jag är i v. 7 (6+1) och mår jätteilla. Började så smått igår och har hängt i. Varit supertrött ett par dagar men idag är illamåendet värst även om tröttheten är närvarande den med. Gillar mina "nya" bröst ^^även om de är ömma. Skoj att se förändringar! Det känns mer verkligt då. Jag har bf 16 december. Någon mer? =)
    Jag tror jag har bf 17 dec så vi ligger nära varandra Glad Ska till barnmorskan nösta veckan och får se vilket datum hon säger. Kände av min livmoder typ i v.5 och en dag med superlätt illamående en dag. Annars har jag mått prima. Tycker bara min bröst ömmar, Ser inte någon skillnad alls på dem. Än i alla fall.
  • Felinne

carolina1981: är det så att du måste springa på toa eller är det mer som att du precis håller på att bli lite åksjuk? 

• Felinne

carolina1981: jag kände något liknande men bara en väldigt kort stund. Måste vara jobbigt för dig men samtidigt bra för då vet du att det förmodligen är som det ska i kroppen Glad Har du testat Sea-band? De säljs på apoteket och jag vet flera gravida som använt det när de mått illa. Det är en typ av akupressurband.

Jag tror vi ska försöka hålla oss med att berätta till vi kommer hem till Sverige. Känns som att det blir en rolig överraskning då.

• Felinne

Är det någon som har några bra tips på vad jag kan äta när jag inte har någon aptit? Tycker alltid att jag är hungrig men har skitsvårt för att äta. Går lättare om jag har mina sea-band på men jag saknar fortfarande helt sug efter mat. Eller alltså, min mage skriker efter mat men jag tycker att allt smakar skit. Bara frukt som funkar men det mättar inte särskilt mycket. Försöker äta flingor med massa kall mjölk men det tar så jäkla lång tid att äta upp så efter fem skedar är allt helt mosigt och äckligt.
    Funderar faktiskt allvarligt på att bara äta glass. Verkar kallt och bra. Finns det egentligen någon nyttig glass förresten?Suck.
    /F 

• Felinne

Jo jag antar att den kommer tillbaka någon gång men det är så himla tråkigt just nu bara. Har läst lite att det verkar som att olika typer av smoothies kan funka. Får väl satsa på det så länge. Men hade helt velat ha någon form av smaskig universallösning Glad

• Felinne

Om jag ändå bara gillade banan Rynkar på näsan Det låter ju annars som en riktigt bra lösning. Kanske inte smakar så mycket banan när den är fryst? Jag kan ju alltid testa. Det värsta som kan hända är ju att jag inte kan äta det liksom...
    Jag ska förresten på första träff med min amerikansk barnmorska (midwife) i morn. Väldigt spännande. Får se om hon har några bra tips till mig Glad

• Felinne

carolina1981: Kommer du få betala för att göra kub på Kungshöjd? Jag fick svar av dem igår att om jag ska göra kub där kostar det 1500kr. Vet du om det är ett normalt pris? 

• Felinne

caroline1981. Jo det bra Glad Ska dit igen idag för och göra ngn form av undersökning (vet inte riktigt vad). Förra gången pratade vi bara om min, min familjs och min mans familjs medicinska hälsa. Ja. Och så fick jag ta massa urinprov och blodprov också som var rätt jobbigt (jag har extrem nålfobi).
    Anledningen till att jag frågade var mest för att det lät på dig om att det ingick så jag blev mest lite paff när hon skrev att det skulle kosta så mycket. 

Mariaochniklas: jaha, där ser man. Då var det väl inte ett ovanligt pris hon angav till mig, men känns ändå mycket. Konstigt att det är så olika i olika landsting.

Känner mig fortfarande lite osäker på om jag vill göra det. Inte på grund av priset men mer, att det skulle vara jobbigt att fatta ett beslut om jag vår dåliga siffror.  Svårt.

• Felinne

Ja, alltså den här bristen på aptit som jag har är extremt jobbig. Jag måste liksom sitta och tvinga i mig mat hela tiden och försöker hela tiden tänka på saker jag gillar. Just nu är det Ben&Jerrys glass som funkar. Hoppas att det inte håller i sig. Kommer bli jävligt dyrt då Flört Men det finns ju massa mediciner man kan ta mot illamående i fall det skulle bli värre så jag tycker faktiskt att den biten känns ganska lugn (ha, säger hon, nu tänker ni stackare som sitter och hulkar över toalettstolen!)

Träffade mig midwife idag ialla fall. Ingen undersökning utan bara utvärdering och förklaring av mina tester, men jag fick bokat tid (13maj) för ultraljud för att bestämma beräknad födsel och det känns coolt. Var lite för tidigt att göra idag tyvärr. Fick reda på att jag har A- blod vilket är ganska ovanligt och eventuellt lite omständligt. Jaha, där ser man.

Jobbigt det här med alla nålar. Lät som att beroende på lite olika faktorer så skulle jag typ behöva ta hur mycket blodprov och vaccin som helst. (Nej jag överdriver nu, men det var fler än jag räknade med).

• Felinne
    Jungblom skrev 2013-05-03 19:03:17 följande:
    Två av mina kollegor kom på mig när jag kräktes på jobbet inatt, men de vet att det inte är officiellt ännu så det får behålla hemligheten för sig själva.
    Jag mår jätte illa mest hela tiden och det enda som kan hjälpa är att äta något fast det är inte ens säkert det heller.
    Trött är jag också och huvudvärk har jag lyckats få,

Nej det här med att vara gravid är inte så himla kul just nu även om jag nu vet att jag förmodligen får en söt liten skatt i slutet, men det är jobbigt nu.
    Jo jag vet. Jag pluggar lite kurser just nu och idag på föreläsningen satt jag med likblekt ansikte, kurrande mage ochtittade upp med tom blick när jag inte hade huvudet tryckt mot bänken. Gissar att föreläsaren tror att jag är väldigt ointresserad av vad han har att säga... Men det är ändå bättre än om jag skulle jobba och må så här. Totalt orkeslös. Fattar inte hur ni som jobbar orkar. Jag är helt slut bara efter att jag har cyklat hem från skolan. Och det är inga 8 timmar jag spenderar där direkt.
    Men som du säger. Det går ju snart över och så får vi våra små skatter
  • Felinne

Jo så är det säkert. Egentligen orkar jag ju mer än jag tror men det är ju så skönt att sitta/ligga ner Glad 

• Felinne

Hej på er. Var på UL idag och fick bf justerat. Ny bf är 19/12. Vet inte riktigt om jag ska hoppas på tidig, punktlig eller supersen bebis. 19 dec är ju ändå rätt nära jul snarare än lucia... 
    Men häftigt var det i alla fall att få se att det faktiskt finns något där inne Hjärta

(sorry för onödigt stor bild, visste inte hur jag skulle göra för att förminska den men kände att jag ville dela med mig den till någon annan)
  • Felinne

Hej tjejer!
    Hur vilken vecka är ni i nu och hur mår ni?

Jag är i v.10+4 idag och känner mig bra så länge jag har fri tillgång till mat. Så fort jag inte får äta när jag vill mår jag dock skit och det är många måltider som spenderas med att ta en tugga, svälja, pausa, vänta på kvälvning, tugga, svälja, pausa osv. Går ganska långsamt att äta med andra ord Glad

Längtar vansinnigt mycket efter att få komma hem till Sverige igen och berätta den glada nyheten. Hoppas hoppas att allt går bra.
    /F 

• Felinne

Oj ja det var allt längesedan någon skrev här.
    Jag mår prima än så länge. Blev flyttad till den 21/12 på RUL. Är nu i v.20+4 alltså. Funderar mycket på namn just nu. Fast vi kommer inte bestämma något förrän efter födelsen när att vi vet vad det är för en liten person som tittat ut.

Svar på tråden Lucia-bebisar 2013