• 0nlyJag

snåla människor!

Har sett en annan tråd som inspirerade mig att skapa en egen! Skriv det allra snålaste ni har varit med om! T.ex om människor som har varit snåla mot er eller de allra största snåljåparna ni varit med om! Det är sjukt kul att läsa men också väldigt irriterande när man ser hur folk kan bete sig! Själv har jag ingen historia just nu vad jag kan komma på, men återkommer om jag kommer på någon! SKRIV NU ALLA VAD NI VARIT MED OM BLAND SNÅLJÅPAR! :D

• Svar på tråden snåla människor!
  • Mellamella

Åh, jag älskade den förra snål-tråden, hoppas den här blir lika stor!

Min pappa hade en väldigt snål kompis en gång i tiden. Jag har hört många historier om den här personen, men en av dem handlar om hur han, min pappa och en till var ute och åt. Vi kan för enkelhetens skull säga att alla åt och drack för 150:- var, notan blir alltså på 450:-. När det sedan skulle betalas la min pappa och den andre 200:- var (alltså femtio kronor i dricks). Snålisen ser då att det redan ligger 400:- och lägger då själv bara en femtiolapp. Han försökte alltså sno deras dricks för att få sin egen mat betald. Dock har jag för mig att de sa ifrån, så han fick hosta upp pengarna ändå. Han var även en sån där typ som snodde med sin toalettpapper när han bodde på hotell. 

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • SIN74

Var på arbetsresa med några kollegor. På hotellet bjuds det på popcorn. En av kollegorna säger: " det måste jag ta, det är ju gratis".

Det kanske inte är så konstigt - men det blir det om man vet att människan inte ens tycker om popcorn.

• längtan09

Jag har också en kompis som om det är t.ex gratis godis på en fest plockar han med sig hem i väskan när han går. Han behöver ju "färdkost". Godis och fika på fest och kalas tycker jag ska ätas just på kalaset/festen. Blir det kvar är det värdens och denne får då säga till om den vill att man ska ta med sig hem (t. ex mamma fick en hel smörgåstårta över, då skickade hon med en bit till sonen, men aldrig att jag skulle be om det eller föreslå det). 

Mamma sedan juni 2009
  • KramKalas

var ut o åt på restaurang med ett kompisgäng.. vi hade inte träffats på ett tag. En av kompisarna tycker att allt i menyn var så dyrt..  tillslut beställer hen en förrätt (och äter den samtidigt som vi andra äter varmrätt) som innehöll tonfisk.. senare erkänner hen att hen inte ens tycker om tonfisk... men den var 50-100kr billigare än varmrätten hen egentligen ville ha

jag dricker ingen alkohol vilket betyder att jag alltid kör hem från krogen.. mina kompisar skjutsar jag naturligtvis hem om det inte är en jääääätte omväg. en gång när jag var ute med kompisarna så anslöt några till till gänget.. de var kompis med en av mina kompisar. de varken presenterar sig, pratar med oss andra eller ens reflekterar över att vi är där. Men när de sen är dax att söka sig hemmåt o de förstår att jag ska köra, DÅ duger de att öppna munnen och smöra.. de fick snällt ta en taxi o betala för de...  

• Happiness01

Vi har ett par bekanta som bjöd oss på middag. Dom bor en bra bit från stan, när vi var på väg ut så ringde dom och frågade om vi kunde åka förbi systemet för det hade dom inte hunnit. Sen när vi ändå stannade där kunde vi köpa lite mat också. Sen fick vi en inhandlingslista på Bla oxfilé osv.

Kul att bli bjuden på middag när vi fick köpa allt..

• Hejs

När dottern fyllde fyra fick hon av sin kompis en "återanvänd" leksak fortfarande med originalförpackning men öppnad och sedan fasttejpad igen. Är inte sån att jag tycker man måste ge dyra presenter till alla kompisar men nog är det snålt att ge gammalt, iaf då jag vet att familjen i fråga definitivt inte har de svår ekonomiskt.

• jag02

Favoritar. Kommer inte på nått nu men det kommer nog nån snålhistoria.

• Lekia

Jag skulle åka med en kompis för att hälsa på en annan kompis som bodde tre kilometer bort. Jag hade då varken bil eller körkort. Hon ville då efter avslutad visit ha 10 kr för att jag fick åka med i hennes bil..

Svar på tråden snåla människor!