pollydolly skrev 2013-04-09 00:41:09 följande:
Mitt ex kom hem en dag från jobbet hungrig, grinig och trött....
Han öppnar kylen varpå jag hör den smällas igen och han stormar in till mig i vardagsrummet. "DU köper en ny keso till mig." Han skrek inte eller var hysterisk men irriterad och snål som vanligt när det kom till hushållets matransoner. (Vi hade delade hyllor i kylskåp, skafferi mm). Något som förtäljer historien ännu mer och för att ge er en uppfattning om hur jävla snål han var; jag tog 3 matskedar ur en 500g(?)kesoburk alltså den stora varianten.
En annan gång kom han hem från tandläkaren och bad mig att INTE använda tandkrämen han köpt för (50kr!) hos sin tandläkare. Nähä.... Okej (inte nog med att vi köpte vår egen mat nu skulle vi börja köpa tandkräm separat!!)
Demonstrativt gick jag dagen efter till ÖB affären och köpte på mig 5st sånna tandkrämer för 20kr/st. Gick hem och sa "du ger fan i mina tandkrämer!"
HAN var snål och fick heta snålisen bland mina vänner och familj. Mina föräldrar blev lyckliga när det tog slut mellan oss, och jag kan säga att det blev jag med! :D
Var ni Sambos eller så??
Låter ju skumt att ni köper eget för det..
Jag och min "Sambo" delar allt gemensamt.. har jag pengar så köper jag det som behövs till oss, har han pengar så gör han det.. fast lite svårt att ha något här när en gubbe till gris äter upp allt..