traveler skrev 2013-04-07 13:18:07 följande:
man kan kompromissa om mycket men inte om sex. Vill du inte så vill du inte, gör tydligt för honom att det inte är någon idé att tjata
Nog kan man kompromissa om sex. Det handlar om en del av en relation, och jag vill att min man ska veta att jag älskar och uppskattar honom. När jag under en period inte alls ville ha sex gjorde vi en sån här överrenskommelse. Han gjorde en stor uppoffring - förlorade all spontaneitet, förlorade möjligheten att uttrycka sig sexuellt i vardagen (menande blickar, sms, tafs framför badrumspegeln) och jag mötte det med en stor ansträngning - att uppbåda ork och kraft i sovrummet en gång i veckan. Värt det, alla gånger! Jag fick lung och ro, han fick fysisk uppskattning.
Min sexlust kom så sakteliga tillbaka, och när jag en dag kunde skicka ett suggestivt sms till honom igen var ju allt som vanligt, fast bättre. Vi visste båda att den andra var beredd att anstränga sig för vår skull, och det har bara gjort oss starkare.
TS, jag känner ju inte dig eller din man, men en kompromisslös attityd brukar alltid leda till låsta positioner och att man mår dåligt tillsammans. Vad behöver du av honom? Vad behöver han av dig? Strunta i det som 'folk säger' är rätt och fel, gör det som funkar för er i stället.