• Anghammarad

Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?

Vi har alltid haft svårt att sova tätt intill varandra så när vi köpte en ny säng för några år sedan specialbeställde vi en 210x210 säng. Vi har numera problem när vi sover borta och måste ligga i en vanlig 180 dubbelsäng men vet samtidigt att det finns folk som utan problem sover två i en 90 säng.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?
  • Emelie 1987

210 har vi. Perfekt för oss och för barnen om de vill komma in och sova hos mamma och pappa. 

En man, två barn, tre älsklingar
  • Madeleine de Scudéry
    booya skrev 2013-04-08 10:02:33 följande:
    det första
    Varför?
  • linjes

160 tror jag,men maken ligger på mig ändå:(

• Kinya

Vi har en 180 cm bred säng. Egentligen är det två 90-sängar i samma sänggavel. Det känns lagom.

• alice85

180 och 90. Dvs. jag sover i 180 sängen och sambon sover i en 90 säng i gästrummet för det mesta. Han har sömnproblem och är extremt lättväckt så det blev denna lösning.

• Moflo

160 och bara ett stort täcke, så det blir extra mysigt! Men jobbigt när treåringen tycker att det blir för varmt emellan oss mitt i natten och ska ligga upp och ner PÅ täcket.

• YokohamaNr2

Vi köpte vår säng långt innan barn var planerade och för att det skulle passa det dåvarande sovrummet så blev det en 160 säng, vilket jag ångrar nu funkar perfekt för mig och mannen men med två barn som kommer lite då och då blir det trångt

• Rafael90

Vi har en 160-säng. Under halva vårt samboförhållande sov vi i en 90-säng vilket var lite jobbigt då sambon är av modell större och jag hamnade på golvet då och då Flört

Svar på tråden Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?