• Anghammarad

Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?

Vi har alltid haft svårt att sova tätt intill varandra så när vi köpte en ny säng för några år sedan specialbeställde vi en 210x210 säng. Vi har numera problem när vi sover borta och måste ligga i en vanlig 180 dubbelsäng men vet samtidigt att det finns folk som utan problem sover två i en 90 säng.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?
  • adiscobloodbath

När min man flyttade in till mig så sov vi i min 90-säng i 8 månader(han hade ju iofs sovit Där nästan varje natt de 4 månaderna jag bodde där själv också :P). När vi flyttade så köpte vi en 160-säng. Jag var då höggravid så det var jätteskönt att ha plats för magen i sängen! 160 är alldeles lagom tycker jag även när dottern på 5 månader sover i vår säng. :)

• Momalicious

180 har vi. Mindre vill jag inte ha! Vi delade på en 120-säng första halvåret av vårt förhållande. Mysigt men jag som gillar att breda ut mig trivs bättre nu. Hade gärna haft större om sovrummet tillåtit det. :)

• SpanskaFlugan

Vi hade en 120 till att börja med men jag rör på mig så mycket i sömnen att det blev omöjligt för min sambo att sova. Lyckades till och med sparka ut honom ur sängen en natt.... Så vi köpte en 180 kontinentalsäng med varsin kassettmadrass och gemensam bäddmadrass. Himmelrike.... Älskar min säng! Och så har vi varsitt täcke. Gemensamt skulle aldrig fungera, min man är som ett element och jag lite frusen av mig.

• Sthlmtjej24

Vi har sedan sept -12 2x90 cm vilket är bra, så att bebis får plats i mitten, men 120 cm som vi hade innan var bättre när det gällde att vända på min älskling när han snarkar, hehe.

• Karlaa

Vi sover för det mesta 2 vuxna + 2 åring i en 160 säng, det är inga som helst problem för oss. Vi är ganska smala också. Känns tomt när 2åringen någon gång sover i sin egen säng och det bara är jag och sambon, då ligger vi bara i mitten ändå Flört Vi trivs med att sova nära.
    4 åringen kommer dock in ibland också och då blir det lite småtrångt med 4 pers. Skulle väldigt gärna haft en 180 eller större för de tillfällena men det tycks aldrig bli av... 

• Eerie

vi har en 180-säng men ett pyttelitet täcke och sover i stort sett ovanpå varandra, hade likagärna kunnat sova i en 90-säng eller en soffa, sängen är bara stor för att de är kul med svängrum under sex.

• deepsounds

Första två åren sov vi i en helt vanlig soffa, inte bädd alltså haha. Men det var bara under helger och lov. Sen sov vi i en 90s i två år och nu de senaste två åren en 160 :) Han är två meter och tar plats! Men vi båda tycker det är väldigt mysigt att ligga nära å de är tur haha.

Svar på tråden Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?