• Anghammarad

Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?

Vi har alltid haft svårt att sova tätt intill varandra så när vi köpte en ny säng för några år sedan specialbeställde vi en 210x210 säng. Vi har numera problem när vi sover borta och måste ligga i en vanlig 180 dubbelsäng men vet samtidigt att det finns folk som utan problem sover två i en 90 säng.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?
  • miniskrutten

Har också en säng som är 210 bred och lång. Vår bästa investering på länge! Sover som en prinsessa!

• Archandra

Vi har en 180 cm bred kontinentalsäng, vilket innebär att det inte finns någon skarv mellan madrasser. Det är jätteskönt eftersom det inte är helt ovanligt förekommande att både 2,5-åringen och 5,5-åringen ligger sängen mellan oss. Vid dessa tillfällen hade det vrit skönt med en ännu bredare säng, men annars tycker jag att 180 cm är fullt tillräckligt.

• hannis

Vi har en 180 säng. I den sover jag, min man, vår 3-åring och ibland även vår yngsta son som är 1 månad.

• lövet2

180 cm. Där har vi i åratal rymts 2 vuxna och 1 barn. I perioder 2 barn faktiskt ...

• Sticka

160 cm. Har vi någon kompis på besök sover denne också där. Alltså tre på 160 cm. Plus hunden då,

• Butterscotch

180. Bra när barnen var små och samsov med oss, lite för stort när det bara är vi två vuxna. Men hellre för stor än för liten säng.

• emma enhörning

Bytte från 160 till 140, 2 vuxna och alltför ofta 3 barn :)
    Alldeles perfekt för oss, och vi gillar inte heller att ligga på varandra...

• L1ber

Hade en 120 från början men när jag blev gravid bytte vi till 180. Nu delar vi sängen med en liten bebis och känner plötsligt att den är lite väl liten, men ack så mysigt det är! :)

Svar på tråden Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?