• OnlyZ

Pulled pork.

Tänkte göra pulled pork, problemet är att jag inte har någon riktig gryta.. Bara en pastakastrull med lock.. Funkar det att göra i en sån??

• Svar på tråden Pulled pork.
  • MajaVira

Jag har bara gjort det en gång, men använde en vanlig ugnsform i glas och täckte med aluminiumfolie (2-3 lager för att det skulle bli tätt).

• VälforMulerad

Pulled pork! Den godingen. Huvudsaken är att du har något som omsluter köttet. Finns bara en sak som kan gå snett med tillagningen - och det är att köttet kokar torrt. I alla varianter av PP tillsätts det därför lite vätska? Men funkar det inte att fylla på mer om det kokar torrt+ Jo, men omslutningen fixar en viktig sak till: värmen fördelas jämnt: köttet ska upphettas till över 85 grader, faller köttet samman. Och du ska ha den konsistensen i hela köttbitten. Glöm inte att krydd aupp köttet när du dragit isär det. Lycka till!

• Amidina

Jag brukar bara ta random gryta med lock där köttbiten får plats, steka lite yta på den snabbt i olja, sen på med locket och in i ugnen på ca 100grader i minst 4 timmar. Nom! 

• Selma1966

Jag lägger i en gammal form och täcker med aluminiumfolie också. Så gott! hemkop.se/Recept/2012/5/Pulled-pork-/ I mitt favoritrecept häller man inte på någon vätska. Men skyn/såsen som vildas av köttsatsen och rubben är gudomlig. Behöver inte krydda upp något alls efteråt utan när jag drar isär köttet rör jag runt det i den goda skyn. Mums!

• lindaha
    Selma1966 skrev 2013-04-12 16:03:38 följande:
    Jag lägger i en gammal form och täcker med aluminiumfolie också. Så gott! hemkop.se/Recept/2012/5/Pulled-pork-/ I mitt favoritrecept häller man inte på någon vätska. Men skyn/såsen som vildas av köttsatsen och rubben är gudomlig. Behöver inte krydda upp något alls efteråt utan när jag drar isär köttet rör jag runt det i den goda skyn. Mums!
    Länken fungerade inte?
Svar på tråden Pulled pork.