Pulled pork.
Tänkte göra pulled pork, problemet är att jag inte har någon riktig gryta.. Bara en pastakastrull med lock.. Funkar det att göra i en sån??
Tänkte göra pulled pork, problemet är att jag inte har någon riktig gryta.. Bara en pastakastrull med lock.. Funkar det att göra i en sån??
Jag gör min i ugnen på en plåt.
Jaha! Så du låter inte den gå i såsen?
Jag har bara gjort det en gång, men använde en vanlig ugnsform i glas och täckte med aluminiumfolie (2-3 lager för att det skulle bli tätt).
Ok! Tack =) Då kan jag få det att funka
bara du rör om mycket så borde det funka.. :D
Jag brukar köpa stek påsar och göra i fungerar jätte bra
Pulled pork! Den godingen. Huvudsaken är att du har något som omsluter köttet. Finns bara en sak som kan gå snett med tillagningen - och det är att köttet kokar torrt. I alla varianter av PP tillsätts det därför lite vätska? Men funkar det inte att fylla på mer om det kokar torrt+ Jo, men omslutningen fixar en viktig sak till: värmen fördelas jämnt: köttet ska upphettas till över 85 grader, faller köttet samman. Och du ska ha den konsistensen i hela köttbitten. Glöm inte att krydd aupp köttet när du dragit isär det. Lycka till!
Jag brukar bara ta random gryta med lock där köttbiten får plats, steka lite yta på den snabbt i olja, sen på med locket och in i ugnen på ca 100grader i minst 4 timmar. Nom!
Jag lägger i en gammal form och täcker med aluminiumfolie också. Så gott! hemkop.se/Recept/2012/5/Pulled-pork-/ I mitt favoritrecept häller man inte på någon vätska. Men skyn/såsen som vildas av köttsatsen och rubben är gudomlig. Behöver inte krydda upp något alls efteråt utan när jag drar isär köttet rör jag runt det i den goda skyn. Mums!