Pulled pork.
Tänkte göra pulled pork, problemet är att jag inte har någon riktig gryta.. Bara en pastakastrull med lock.. Funkar det att göra i en sån??
Tänkte göra pulled pork, problemet är att jag inte har någon riktig gryta.. Bara en pastakastrull med lock.. Funkar det att göra i en sån??
Stekpåse i ugn!
Lergryta funkar bäst tycker jag. Det är verkligen gott.
I vanlig ugnsform med fuktat bakplåtspapper tätt runt om. Vätska behövs absolut inte då det bildas vätska i formen under tiden. Har gjort Pulled pork många gånger och den har aldrig kokat sig torr. Istället för fläskkött kan man också göra på nötkött. Heter då Pulled beef istället.
Gör efter detta recept (både pork och beef) men kryddar efter eget huvud:
http://kryddburken.se/?s=pulled+beef
Vad är pulled pork?
Långsamt och läääänge tillagat fläskkött (karre eller picknicbog brukar jag använda) som sedan dras isär med en gaffel och blsndas med såsen som den tillagas i. Suveränt gott och oerhört lätt! Grymt mycket godare alternativ som fredagsmat istället för tacos
Värt att testa?
Krångligt?
Recept?
Superlätt och sköter sig själv! Absolut värt att testa!! Jag brukar använda detta men ibland även krydda lite med liquid smoke också taffel.se/recept/pulled-pork-langstekt-karre-som-i-amerikanska-sodern
Verkar vara många bud, med eller utan lock?
Gryta?
Ok!
Är på väg till affären för att inhandla kött och lite ingredienser.
Testar något av recepten ovan
måste provas låter gott:)