• OnlyZ

Pulled pork.

Tänkte göra pulled pork, problemet är att jag inte har någon riktig gryta.. Bara en pastakastrull med lock.. Funkar det att göra i en sån??

• Svar på tråden Pulled pork.
  • MissFrost

I vanlig ugnsform med fuktat bakplåtspapper tätt runt om. Vätska behövs absolut inte då det bildas vätska i formen under tiden. Har gjort Pulled pork många gånger och den har aldrig kokat sig torr. Istället för fläskkött kan man också göra på nötkött. Heter då Pulled beef istället.

Gör efter detta recept (både pork och beef) men kryddar efter eget huvud:

http://kryddburken.se/?s=pulled+beef

• Gryntroll

Långsamt och läääänge tillagat fläskkött (karre eller picknicbog brukar jag använda) som sedan dras isär med en gaffel och blsndas med såsen som den tillagas i. Suveränt gott och oerhört lätt! Grymt mycket godare alternativ som fredagsmat istället för tacos

• Coxia
    tompatiger skrev 2013-04-13 09:46:11 följande:
    Värt att testa?

Krångligt?
    Recept?
    Jag har en slow cooker, det är lättast. Sätter på köttet på morgonen och så är det färdigt när man kommer hem från jobbet. Men det går precis lika bra att låta det stå i ugnen hela dagen medan man fixar hemma. 

Det är verkligen gudomligt gott. Det här receptet från Allt om mat är min favorit:

www.alltommat.se/recept/Pulled-pork-20440 
  • Coxia
    tompatiger skrev 2013-04-13 11:15:07 följande:
    Verkar vara många bud, med eller utan lock?
    Gryta?
    Om du har en vanlig järngryta med lock är det ju väldigt enkelt att sätta in i ugnen. I annat fall köper man en på loppis för 10 kr. 
  • Amidina
    Gryta?
    Ugnsfast behållare med lock. ;) Jag brukar dessutom bara göra en dry rub med kryddor innan jag sätter in den, såsen kommer efter att köttet är klart och i bitar som jag vill ha det.

Brukar spara i kylen en vecka och ha som pålägg eller lägga i salladsblad och göra typ tacos av det. :D 
  • tompatiger

Ok!

Är på väg till affären för att inhandla kött och lite ingredienser.

Testar något av recepten ovan

• Coxia
    tompatiger skrev 2013-04-13 12:10:58 följande:
    Ok!

Är på väg till affären för att inhandla kött och lite ingredienser.

Testar något av recepten ovan
    det spelar inte så stor roll. man kan köpa färdig grillsås och kladda på. Blir också kanongott. 
  • MissFrost
    Gryta?
    Vanlig ugnsform med fuktat bakplåtspapper. Jag tar en vanlig ugnsform i glas, blöter bakplåtspappret och täcker köttbiten med den. In i ugn på 100 grader låt stå  6-8 timmar. 
Svar på tråden Pulled pork.