• Anonym (trosa)

Trosorna skär in i rumpan!

Jag promenerar väldigt mycket och jag blir alltid så irriterad, för vilka trosor jag än har på mig så skär de in i rumpan när jag går! Jag har säkert 30 olika par trosor i varierande modell, märke och material, men alla är likadana och åker in mellan skinkorna. Jätteskönt - not! Och inte så jätteläckert att behöva stå och gräva sig i rumpan när man är ute och går... Obestämd

Har jag en helkonstig rumpa eller vad handlar det om?? Vad för slags trosor använder du när du motionerar?? 

• Svar på tråden Trosorna skär in i rumpan!
  • Anonym (trosa)
    Andromeda skrev 2013-04-13 19:22:07 följande:
    Det var min tanke, jag hade själv det problemet. Jag var lite för optimistisk Drömmer i mitt val av träningsbyxor och skulle valt en annan modell men näää, jag skulle ju ha de läckra byxorna som egentligen passar en slimmad 20-åring. Prova ett par byxor som är lösa, det funkar för mig. (Plus att dom är skönare, speciellt dom i helt bomull.)

Fast jag tänkte faktiskt tvärtom, att jag ska prova ett par träningsbrallor som sitter lite tightare, så de kanske håller trosorna på plats? Jag har ganska "baggy" träningsbyxor nu. Tänkte att när jag har jeans går det ju bra, och de sitter ju tight?
  • Andromeda
    Anonym (trosa) skrev 2013-04-13 19:24:47 följande:

Fast jag tänkte faktiskt tvärtom, att jag ska prova ett par träningsbrallor som sitter lite tightare, så de kanske håller trosorna på plats? Jag har ganska "baggy" träningsbyxor nu. Tänkte att när jag har jeans går det ju bra, och de sitter ju tight?
    Det kanske kan funka. Jag  hade problemet när byxorna satt för hårt kring mag/rumpområdet. Här är en länk på trosorna jag använder när jag tränar http://www.ullapopken.se/sv/modell/formtrosor-3-pack/309783/  Dom sitter på plats med bra resår, utan att skära in. Tantvarning javisst, men så himla sköna!
  • Anonym (trosa)
    Andromeda skrev 2013-04-13 19:28:05 följande:
    Det kanske kan funka. Jag  hade problemet när byxorna satt för hårt kring mag/rumpområdet. Här är en länk på trosorna jag använder när jag tränar www.ullapopken.se/sv/modell/formtrosor-3-pack.../  Dom sitter på plats med bra resår, utan att skära in. Tantvarning javisst, men så himla sköna!

Jag har mestadels boxers/hipsters, så kanske skulle jag satsa mer på "tanttrosor"... Behöver ju inte vara snygg under när jag tränar ju
  • Anonym (kalsong)

Herrkalsonger är riktigt bra, aldrig några problem med att skära in. Skönare än trosor att ha på sig.

• Anonym (trosa)
    Anonym (kalsong) skrev 2013-04-13 19:37:58 följande:
    Herrkalsonger är riktigt bra, aldrig några problem med att skära in. Skönare än trosor att ha på sig.

Haha, det har jag aldrig provat. Kan ju vara värt ett försök, är ju gratis i alla fall, att låna sambons
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (trosa) skrev 2013-04-13 19:41:14 följande:

Haha, det har jag aldrig provat. Kan ju vara värt ett försök, är ju gratis i alla fall, att låna sambons
    Underförutsättning att det är boxer kallingar.
  • 123

Underbyxor med korta ben is da shit! Typ tajta boxershorts alltså

• Anonym (f)

Kalsonger, alltid! Jag kan inte ha trosor när jag motionerar, kalsonger fixar biffen. Jättebekvämt!

• Anonym (cockatoo)

hej ts, jag förstår din irritation över trosor som skär in - hatar det själv. har också provat många olika modeller och de som fungerar bäst är vanliga bomullstrosor, med resårkanter och som är lite 'flappiga' över skinkorna. de skär inte in.

om du inte förstår riktigt vad jag menar så är här en länk: http://www.ellos.se/vertbaudet/trosa-i-ekologisk-bomull-3-pack-flick/377103?extcmp=05_SE_CIAO_genera

ok, det är flicktrosor på bilden men det är bara för att illustrera vad jag menar.   

• Anonym (cockatoo)

med såna trosor spelar det ingen roll om du har baggy eller tighta byxor. och, dra inte upp trosorna för högt i midjan, låt dom sitta lågt på höfterna - annars kommer de skära in oavsett modell.

• Anonym (trosa)

Jag har några vanliga trosor (ungefär som de ni har länkat till) som jag sällan använder, jag brukar mestadels har boxer eller hipster, men jag ska prova dem nästa gång jag ska gå ut och träna. Funkar inte det tar jag sambons kallingar!

• Deacon Blues

Alltså, om dina stringtrosor på något sätt är ivägen, så kanske det är både bekvämare och enklare utan trosor öht?

• Anonym (String)

Jag vill rekommendera string. Inte npgon halvvariant utan så smalt snöre som möjligt. Det är inte bekvämt, men det är liksom jämnt obekvämt istället för stundtals och du har alltid trosorna djupt mellan skinkorna ändå. 

Smörja in mellan skinkorna med ett tjockt lager vaselin för att minska skav vill jag också rekommendera ihop med det. Inte så sexigt men mindre trosbesvär.

• Anonym (Sloggi)

Sloggi hipsters eller maxi i bomull är oslagbara. kanske inte så sexigt, men skönast i de flesta situationer.

Svar på tråden Trosorna skär in i rumpan!