Inlägg från: Anonym (lvu 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lvu 2)
    Sadie skrev 2013-04-15 19:33:23 följande:
    Förstår inte heller vad problemet är.
    För de åker ju p.g.a att de tjänar pengarna på de barn som är placerade. För oftast jobbar inte familjehemsföräldrarna. Okej om de jobbar samtidig som de också har placerade barn på ett vanligt arbete. Då kan de åka utomlands.
    Annars inte.
  • Anonym (lvu 2)
    Anonym (lvu 2) skrev 2013-04-15 19:36:28 följande:
    För de åker ju p.g.a att de tjänar pengarna på de barn som är placerade. För oftast jobbar inte familjehemsföräldrarna. Okej om de jobbar samtidig som de också har placerade barn på ett vanligt arbete. Då kan de åka utomlands.
    Annars inte.
    Fast den risken att de jobbar utanför hemmet är ju minimal.
  • Anonym (lvu 2)
    Lilia skrev 2013-04-15 19:42:16 följande:
    Klart att man får åka på semester som familjehem. Det har jag gjort flera gånger. Det är inte själviskt alls. Hade bio. föräldern skött sig från början hade barnet aldrig blivit omhändetaget. Så sluta vara så egoistisk!
    Hade soc skött sig och inte ljugit så jävligt, så hade mina barn varit hemma.
  • Anonym (lvu 2)
    Anonym skrev 2013-04-15 19:50:28 följande:
    Naturligtvis, kan ju inte vara på något annat sätt.
    Precis. Vill du veta, så ska barnens förskola anmäla dem som har skött min utredning till socialstyrelsen. Varför skulle de göra det om de tyckte att soc hade skött detta rätt?
  • Anonym (lvu 2)
    Sadie skrev 2013-04-15 20:04:43 följande:
    Så du menar att barn blir omhändertagna helt slumpvis?
    Ja i mitt fall är det så. Om jag hade varit en sådan dålig mamma, då hade väl inte personalen på barnens förskola vittnat till min fördel och ska nu anmäla ärendet till socialstyrelsen? Det kommer de oavsett göra om jag vinner eller förlorar i kammarrätten.
  • Anonym (lvu 2)
    FrokenF89 skrev 2013-04-15 20:07:17 följande:
    Du behöver inte vara glad över att barnen har ett familjehem, det kan jag förstå att du inte är.. Dock kan du försöka vara glad för barnens skull att de får en möjlighet att resa iväg och uppleva någonting? Ett nytt umgänge kanske går att planera in när de kommer hem från resan?
    Att säga att man hoppas att någon annan får sina barn fråntagna är för övrigt helt absurt.
    Mina barn har varit i väg utomlands två gånger och vi har åkt på semester varje år inom Sverige.
    Jo jag sa bara det för nästan alla som inte har haft att göra med soc. Tror att de aldrig kan göra fel.
  • Anonym (lvu 2)
    Anonym (:) skrev 2013-04-15 20:10:24 följande:
    och förskolan ser vad som händer innanför husets väggar? Dom ser väl bara hur du är när du hämtar och lämnar? :S
    Sitter du och anklagar mig att jag skulle misshandla mina barn? Vad är du för en människa egentligen?


  • Anonym (lvu 2)
    msmalin skrev 2013-04-15 20:16:10 följande:
    Jag förstår lite varför dina barn är placerade. Det är ju bara du du du. Ingen förståelse alls. Och önska andras barn bli omhändertagna. Och det är inte det bästa för DIN skull att de blir placerade. Utan för BARNENS skull. Kan du inte se dina barns bästa så är det kanske rätt med en placering. Att du inte ens kan unna dina barn en två veckors semester utomlands är ju helt tokigt.
    Vad är det värsta som kan hända?
    Nä släpp dig själv lite och se dina barn
    LinneaJosie skrev 2013-04-15 20:13:39 följande:


    Det spelar väl egentligen ingen roll för diskussionen om lvu:t var befogat eller inte? Det är ju inte socialnämnden som tar hand om ditt barn just nu, utan ett familjehem som inte haft något med själva omhändertagandet att göra. Det bästa vore väl att ditt barn får ha det så bra som möjligt tills det får komma hem? Tror du på allvar att en semesterresa skulle skada ditt barn?

    Mina barn ska hem innan det blir tal om någon semester.
  • Anonym (lvu 2)
    Anonym (:) skrev 2013-04-15 20:20:06 följande:
    Haha! Va? Det där kom du på heeelt på egen hand. Så ditt ordval inte mitt. Jag menar bara att förskolan kan ju omöjligt veta hur du är som förälder förutom den lilla stund som du lämnar och hämtar ditt barn. hade jag varit en av pedagogerna hade jag aldrig vågat gå i god för det med tanke på hur lite dom egentligen känner föräldrarna.
    Sen om du misshandlar dina barn eller inte har jag aldrig uttalat mig om och tänker inte göra heller. Vad du har gjort för att bli av med dina barn är din ensak och inget jag egentligen behöver veta.
    Mina barn är på familjehem p.g.a att de påstår att mina barn har skitiga kläder, jag sköter inte deras hygien och att jag inte har någon anknytning till barnen och det stämmer inte och det har förskolan vittnat om.
  • Anonym (lvu 2)
    Hannah76 skrev 2013-04-15 20:25:26 följande:
    Du tänker inte att det kan vara så att barn som farit ila behöver stöd och hjälp på heltid? Att de gör ett viktigt jobb? 24 timmar om dygnet? Att de gör detta för att det finns föräldrar s om brister nå så kopiöst i sin föräldraroll att barnet far illa?

    Illa att vara så bitter. 
    Ja de barnen, men hur många ser dem barnen egentligen?
  • Anonym (lvu 2)

    Jag vann tillbaka mina barn. Efter 3 månader i ett helvete för mig, så får de komma hem. Äntligen jag är så lycklig .

Svar på tråden Resa utomlands...