• Anonym

träning i värme

Hej, 
    Jag är gravid i v18 och har det fint :)
    Tidigare har jag tränat ganska mkt (4-6ggr/v), har spelat basket, joggat en hel del, lite styrketräning och lite andra gruppträningar. Men sedan september bor jag i västafrika och här finns det färre möjligheter, så jag har joggat en hel del, simmat och tränat lite styrka. Ja, så började jag på en tenniskurs men efter 5 ggr var jag i illamående-fas och har tagit långpaus från det projektet.

Nu som gravid önskar jag tips.  
    Min kondition är fortfarande bra men värmen och fuktigheten här gör mej trött och ofta har jag tränat för mej själv innomhus med AC på fullt. Simning har jag tillfälligt slutat med då doften av klor gör mej illamående. 1ggn i veckan brukar jag delta på en vandring/joggningsrunda som är ca 1mil.
    Så vilka tips finns till mej som inte har tillgång till träningsstudio, inte har massa träningsmaskiner och som dygnet runt är omgiven av 30+ och hög luftfuktighet?

• Svar på tråden träning i värme
  • Träningsexpert Elmina

Hej

För dig är det extra viktigt att tänka på att dricka, börja redan dagen innan med att fylla på.
    Kan du träna tidigt på morgonen eller senare på kvällen?

Det är extra viktigt att lyssna på kroppen i värme och hög luftfuktighet. Träna hellre oftare och kör korta pass. Kan du träna i skugga är det att såklart att föredra. 

Svar på tråden träning i värme