• Aimee68

    Hur ska man ta sig igenom allt som händer på en gång:(??

    Usch, nu känns livet för jävligt:( Det känns som om precis allt ska hända på en gång.
    Inom loppet av tre månader har jag förlorat en farbror, svärfar/farfar till barnen och en  vän. Man vill finnas för alla. Det är ju en instinktiv känsla att trösta, lyssna, krama och hjälpa. Vår egen dotter mår så klart dåligt och säger "bara ingen mer dör nu". Själv mår jag inte bra med en rädsla att min hjärntumör ska bli aktiv igen och förvärras plus att jag väntar på tid hos mammografi. Känner nåt konstigt som inte känns som vanligt:( Oron förtär mig nästan och samtidigt ska man vara stark åt alla håll. Som tröst har jag min egen familj, man och två underbara ungar. Är livrädd att jag ska bli dålig och inte finnas där för dem. Jag går med gråten i halsen hela tiden. Vad gör man för att orka??

  • Svar på tråden Hur ska man ta sig igenom allt som händer på en gång:(??
  • emisode

    Hej,
    Du ska be till Gud i Jesu namn!
    Jag har sett att många blivit helade när folk bett. En vän till mig såg för många år sedan en polioskadad pojke som hade händerna vid axlarna - alltså inga armar - bli bedd för och hans armar växte ut under 2 timmar tills de blev helt perfekta - även fingrarna som varit deformerade.

    En hel församling i Småland såg detta! Inte en enda rad i tidningen men folket stod fullkomligen och skrek av förundran och blev helt tysta när det gick upp för dem att Gud har material att ge oss till våra kroppar då vi ber och godkänner Jesus. Det är en kraft som verkligen funkar. Om man inte kan tro så ber man Gud om tro - för det kan man inte fixa själv. Det ges som gåva.
    Man behöver inte bli religiös för det.... helst inte för då är man i en massa påhittade regler som inte kommer uppifrån utan från en massa gubbar som velat styra folk.

    Guds kraft är långt ifrån det. Men den är verklig.

    Jag har också själv bett för folk med för korta ben, lungskador, ryggproblem osv och många har blivit friska.
    (Konstaterat av läkare efteråt)
    Nu pratar jag inte om det här att stå o jämka sig i en gnällig bön utan att tala till problemet.

    Kolla lite hur Jesus gjorde. Inte stod han o bönade sjukdomen eller vad det var....Nej han kastade ut skiten med myndighet! Genom hela bibeln så befallde han o efterföljarna det onda att försvinna och det försvann! Jätteenkelt sätt som präser, pastorer mfl velat ha för sig själva för att bli hyllade o ha makt över folk.
    Så nu ber jag i Jesu namn att du och dina närmaste ska få vara ifred från de onda krafterna som påverkar din familj och att hälsa ska komma till alla... Amen.
    kram fr en tant

  • Aimee68

    ok:-\ känns ju mysko men tack..


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Krippe

    Absolut skall du be om ett helande i Jesu namn! Där finns läkedom för både kropp och själ. Jag skall be att dom ber för dig som en person som behöver helande till kropp och själ på Kanal 10 i kväll. Direktssänds i kväll på Kanal 10 Sverige Norge och hela Asien! Om du inte har Kanal 10 i ditt programutbud kan du se det på webben.
    Vi ber för dig! 

  • Aimee68

    Men oj hade nästan glömt av den här tråden ...haha förlåt men låter en aning flummigt. Men tack☺ Mår betydligt bättre nu, mkt som har lagt sig. Det var bara ofarliga cystor i bröstet så det känns bra. Ha det gott☺


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • tjorven01

    Aimee68

    Hoppas verkligen att du mår bättre

    Till er som ber vill jag bara sända ut en fråga ifall ni skulle kunna be för mig och min familj oxå

    Min man utreds nämligen på neurologen sedan två år för skumma symptom som kan vara ALS (jag kan knappt ta de bokstäverna i min mun)

    De har varken kunnat bekräfta el dementera

    Jag ber som attan att det onda ska försvinna

    (Ber säkert minst tio ggr/dag)

    Men då han bara blivit sämre under dessa två år så känns det som att det bara är en tidsfråga innan vi får bekräftad diagnos och jag sörjer redan nu

    Vi som äntligen efter 5,5 års kämpande till slut fick vårt efterlängtade barn

    Ska hon bli utan pappa nu?????

    Jag bara gråter och gråter och vet precis som TS inte HUR jag ska ta mig igenom livet just nu

    (Väntar på tid för krishantering hos VC)

    Så ni som ber

    SNÄLLA

    Jag skulle bli sååååå lycklig om ni kunde be även för oss

    / en sorgsen och orolig själ

  • Aimee68

    Tjorven01

    För min egen del mår jag rätt bra. Har haft ett djävulskt diskbråck som gjort livet surt över en månad men är mkt bättre nu.


    Men usch vad ledsamtRynkar på näsan håller alla tummar och tår att det inte är ALS!!
    Skickar massor med styrkekramar till er{#emotions_dlg.flower}


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • tjorven01

    Tack Aimee

    Ja diskbråck kan ju vara riktigt jobbigt

    Har själv inte haft det men en hel del andra problem med ryggen hoppas du inte har ont

    Att förlora anhöriga kan ju vara riktigt jobbigt

    Blev tårögd av din dotters ord

    Själv känner jag precis som du

    Har konstant gråten i halsen och tårarna spränger bakom ögonen

    Just nu är jag föräldraledig med vår efterlängtade dotter som nu är nio månader

    Vissa dagar mår jag så illa av situationen att jag inte klarar av att äta och andra dagar får jag i mig mat bara för att sekunder efteråt rusa till toaletten bara för att kräkas

    Jag undrar precis som du

    Hur ska man ta sig igenom allt djävulskap som händer?

    Styrkekramar tillbaka

Svar på tråden Hur ska man ta sig igenom allt som händer på en gång:(??