• Anonym (utless)

Nu sticker jag härifrån!

Nu djävlar får det vara nog! Dessa ungar som bara ska ha och ha och ha! Och maken bara mjäkar med och tycker att de förtjänar både det ena och andra.

Ingenting av det jag gör värdesätts. Ren tvätt hamnar på golvet ihop med smutsig som visst är omöjligt att slänga i tvätt-tunnan. Mjölkpaket får slängas för att de jobbiga varelserna inte orkar ställa in dem i kylen efter att de gjort o´boy. Dessutom ligger o´boypulvret över halva köket!

De har visst någon slags självklar rätt att bestämma över fjärrkontrollen också. Aldrig kan det tittas på det jag vill, då blir det ett djävla gnäll. Ett djävla gnäll är det också om det bjuds något annat än köttbullar, pizza eller fiskpinnar till middag. "Det här tycker jag inte om" utan att ens smakat.

Jag står inte ut! Nu får maken ta hela ansvaret själv, jag ger mig iväg!

• Svar på tråden Nu sticker jag härifrån!
  • Hemlig123

Vart tar du vägen?
    Vad säger maken om att du flyttar ut? 

• Anonym (mio)

i know that feeling!!!!

• Anonym (utless)

Ja, vem fan orkar ha det så här?

• Oldie

Tror det är en bra idé att låta maken axla ansvaret tills ni kan hitta en lösning/medelväg som passar er alla i familjen. Tror att det är vanligt med separerade föräldrar, de bedriver någon form av hotellverksamhet med personlig betjänt istället för en familj men lika ansvar och rättigheter.

Min sambo hade lite av de tendenserna till en början, men jag sa som jag tyckte, det funkade inte för mig, jag ville ha en familj, inte Scandic hotell med +-service, och en relation där jag var attraherad av min partner, mannen som var den raka, härliga manly-man som jag hade träffat, inte en vek betjänt/slav.
    Han förstod vad jag menade och det var vad han önskade också, dock kan det dåliga samvetet spöka länge, speciellt om man inte tvingas se vad det orsakar, oftast gör föräldrar med det dåliga samvetet närvarande sina barn en björntjänst.

TS, prata med din sambo, sätt er ner och ha en sansad diskussion. Om han inte förstår/vill förstå hade jag också fått nog, hade aldrig kunnat leva med vv utan regler, hänsyn och respekt för och från alla familjemedlemmar.
    En hotellverksamhet som bedrivs av en mes som alla omyndiga kan köra med som de behagar  är inget jag hade stått ut med på halvtid + att det hade inte dröjt länge tills mesen var den mest oattraktive i mina ögon  och en mes är inte någon som jag hade sett som en potentiell förälder till mitt barn :)

• Anonym (hmm...)

Har svårt att tycka synd om föräldrar som gnäller över hur de uppfostrat barnen. Förlåt.

• Anonym (Emma)
    Anonym (hmm...) skrev 2013-04-24 06:23:24 följande:
    Har svårt att tycka synd om föräldrar som gnäller över hur de uppfostrat barnen. Förlåt.

Med tanke på att tråden ligger under Styvförälder så misstänker jag att det inte är TS som uppfostrat barnen...
  • Anonym (?)
    Anonym (Emma) skrev 2013-04-24 13:21:57 följande:

Med tanke på att tråden ligger under Styvförälder så misstänker jag att det inte är TS som uppfostrat barnen...
    För det är ju absolut inte så att TS inte alls har n ågon del i barnens uppfostran ändå
  • Anonym (d)
    Anonym (?) skrev 2013-04-24 13:36:06 följande:
    För det är ju absolut inte så att TS inte alls har n ågon del i barnens uppfostran ändå
    Ingen som vet för TS har ju dragit!
Svar på tråden Nu sticker jag härifrån!