• Anonym (utless)

Nu sticker jag härifrån!

Nu djävlar får det vara nog! Dessa ungar som bara ska ha och ha och ha! Och maken bara mjäkar med och tycker att de förtjänar både det ena och andra.

Ingenting av det jag gör värdesätts. Ren tvätt hamnar på golvet ihop med smutsig som visst är omöjligt att slänga i tvätt-tunnan. Mjölkpaket får slängas för att de jobbiga varelserna inte orkar ställa in dem i kylen efter att de gjort o´boy. Dessutom ligger o´boypulvret över halva köket!

De har visst någon slags självklar rätt att bestämma över fjärrkontrollen också. Aldrig kan det tittas på det jag vill, då blir det ett djävla gnäll. Ett djävla gnäll är det också om det bjuds något annat än köttbullar, pizza eller fiskpinnar till middag. "Det här tycker jag inte om" utan att ens smakat.

Jag står inte ut! Nu får maken ta hela ansvaret själv, jag ger mig iväg!

• Svar på tråden Nu sticker jag härifrån!
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2013-04-24 13:36:06 följande:
    För det är ju absolut inte så att TS inte alls har n ågon del i barnens uppfostran ändå

Varför skulle hon behöva ha det? Barnen har väl redan två föräldrar?
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2013-04-24 13:40:41 följande:

Varför skulle hon behöva ha det? Barnen har väl redan två föräldrar?
    Alla barnen kommer i kontakt med tar och uppfostrar, det är inte bara föräldrarna.
    Lärare, i allra högsta grad kompisar, morföräldrar, farföräldrar och framför allt andra vuxna barnen bor tillsammans med.
    Det krävs en by att fostra ett barn... 
  • Anonym (utless)
    Anonym (d) skrev 2013-04-24 13:39:39 följande:
    Ingen som vet för TS har ju dragit!

Hej igen! Nej jag har inte dragit (från tråden i alla fall) däremot har jag haft ett mindre trevligt migränanfall.

Ja, jag önskar att jag kommit in i bilden betydligt tidigare så kanske jag kunnat påverka så att det hade blivit nån ordning. Nu var det liksom försent, det var redan mer synd om dessa små varelser än om svältoffer i Afrika.

De måste självklart kompenseras för att mamma och pappa inte levt i hop på tolv år (barnen minns alltså inte att deras föräldrar varit tillsammans). De måste kompenseras för att pappa och mamma inte älskar varandra, för att skolmaten inte var god, för att de misslyckades på matteprovet, för att det regnar, för att de inte varit på månen, för att solen inte är blå.......

Jag har försökt och hoppats att det ska bli bättre men jag har nu insett att det blir aldrig bättre och jag vill inte kasta bort mitt liv på det här sättet.
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2013-04-24 13:48:15 följande:
    Alla barnen kommer i kontakt med tar och uppfostrar, det är inte bara föräldrarna.
    Lärare, i allra högsta grad kompisar, morföräldrar, farföräldrar och framför allt andra vuxna barnen bor tillsammans med.
    Det krävs en by att fostra ett barn... 

Men ve om du som bonusmamma försöker ta över och uppfostra andras barn. För det vet du väl, oberoende om man uppfostrar eller inte uppfostrar så gör man fel som bonusmamma.
  • Oldie
    Anonym (?) skrev 2013-04-24 13:36:06 följande:
    För det är ju absolut inte så att TS inte alls har n ågon del i barnens uppfostran ändå
    Ja, det är det ju alla föräldrar som tillåter?! Att man klampar in och styr upp där de gör ett dåligt jobb? Och föräldrar brukar vara bra på att erkänna sina brister?!
    Att vara sambo med någon med barn är inte detsamma som att vara "förälder", sen att det finns en massa föäldrar som inte klarar sin uppgift och tar sitt ansvar, som skulle behöva en by, minst, är en annan femma..

Min sambo t.ex., behöver inte och vill inte ha en by, han är pappan och uppfostrar sina barn prima. Men skulle han inte göra ett bra jobb, betyder inte det att han skulle tillåta eller erkänna ett behov av fler "föräldrar".

Det är sålades absolut inte TS fel att barnens föräldrar har misslyckats i sin uppgift att uppfostra 2 hänsynsfulla individer med respekt för sina medmänniskor.
    Hon har däremot friheten att välja att lämna hemmet eller lämna över resultatet av en undermålig uppfostran på pappans axlar.
  • Anonym (utless)
    Anonym (M) skrev 2013-04-24 14:42:41 följande:

Men ve om du som bonusmamma försöker ta över och uppfostra andras barn. För det vet du väl, oberoende om man uppfostrar eller inte uppfostrar så gör man fel som bonusmamma.
    Amen! Just så är det och nu vill jag inte offra en dag till, nu får någon annan ta över.
  • Anonym (?)
    Anonym (utless) skrev 2013-04-24 14:38:20 följande:

Hej igen! Nej jag har inte dragit (från tråden i alla fall) däremot har jag haft ett mindre trevligt migränanfall.

Ja, jag önskar att jag kommit in i bilden betydligt tidigare så kanske jag kunnat påverka så att det hade blivit nån ordning. Nu var det liksom försent, det var redan mer synd om dessa små varelser än om svältoffer i Afrika.

De måste självklart kompenseras för att mamma och pappa inte levt i hop på tolv år (barnen minns alltså inte att deras föräldrar varit tillsammans). De måste kompenseras för att pappa och mamma inte älskar varandra, för att skolmaten inte var god, för att de misslyckades på matteprovet, för att det regnar, för att de inte varit på månen, för att solen inte är blå.......

Jag har försökt och hoppats att det ska bli bättre men jag har nu insett att det blir aldrig bättre och jag vill inte kasta bort mitt liv på det här sättet.
    Får man fråga på vilket sätt du försökt?
  • Anonym (1)
    Anonym (utless) skrev 2013-04-23 15:44:25 följande:
    Nu djävlar får det vara nog! Dessa ungar som bara ska ha och ha och ha! Och maken bara mjäkar med och tycker att de förtjänar både det ena och andra.

Ingenting av det jag gör värdesätts. Ren tvätt hamnar på golvet ihop med smutsig som visst är omöjligt att slänga i tvätt-tunnan. Mjölkpaket får slängas för att de jobbiga varelserna inte orkar ställa in dem i kylen efter att de gjort o´boy. Dessutom ligger o´boypulvret över halva köket!

De har visst någon slags självklar rätt att bestämma över fjärrkontrollen också. Aldrig kan det tittas på det jag vill, då blir det ett djävla gnäll. Ett djävla gnäll är det också om det bjuds något annat än köttbullar, pizza eller fiskpinnar till middag. "Det här tycker jag inte om" utan att ens smakat.

Jag står inte ut! Nu får maken ta hela ansvaret själv, jag ger mig iväg!
    Det låter som vilken familj som helst oavsett konstellation.
    Jag tror ärligt att det är du som inte varit beredd på hur det är att leva med barn.
  • Oldie
    Anonym (1) skrev 2013-04-24 14:49:19 följande:
    Det låter som vilken familj som helst oavsett konstellation.
    Jag tror ärligt att det är du som inte varit beredd på hur det är att leva med barn.

Låter inte som min...visst är det så att barnen inte plockar undan efter sig eller grisar ner ibland, men då blir de tillrättavisade, eller om tvätten ligger på golvet blir den inte tvättad.  Alla barn uppför sig inte tipp topp alla gånger, men "att leva med barn" innebär inte att de får göra som de vill utan tillsägelser, att de inte ska hjälpa till, att det är barnen som bestämmer eller att man som förälder ska passa upp på sina barn.
Svar på tråden Nu sticker jag härifrån!