• Anonym (utless)

Nu sticker jag härifrån!

Nu djävlar får det vara nog! Dessa ungar som bara ska ha och ha och ha! Och maken bara mjäkar med och tycker att de förtjänar både det ena och andra.

Ingenting av det jag gör värdesätts. Ren tvätt hamnar på golvet ihop med smutsig som visst är omöjligt att slänga i tvätt-tunnan. Mjölkpaket får slängas för att de jobbiga varelserna inte orkar ställa in dem i kylen efter att de gjort o´boy. Dessutom ligger o´boypulvret över halva köket!

De har visst någon slags självklar rätt att bestämma över fjärrkontrollen också. Aldrig kan det tittas på det jag vill, då blir det ett djävla gnäll. Ett djävla gnäll är det också om det bjuds något annat än köttbullar, pizza eller fiskpinnar till middag. "Det här tycker jag inte om" utan att ens smakat.

Jag står inte ut! Nu får maken ta hela ansvaret själv, jag ger mig iväg!

• Svar på tråden Nu sticker jag härifrån!
  • Anonym (?)
    Anonym (utless) skrev 2013-04-26 13:47:26 följande:
    Nej, det är det jag äntligen har insett och därför har jag bestämt mig för att leva ett liv där jag räknas, tas hänsyn till och respekteras av den/de jag bor med. Även om det innebär att jag lever ensam.
    Varför inte hjälpa pappan att bli tydlig, trygg och bli av med samvetsproblemen då?
  • Anonym (utless)
    Anonym (?) skrev 2013-04-26 14:04:27 följande:
    Varför inte hjälpa pappan att bli tydlig, trygg och bli av med samvetsproblemen då?

Det kan omöjligt vara min uppgift att lära honom att vara förälder, det får han faktiskt klara själv.

Och från och med nu så får han även klara marktjänsten själv efter sina bortskämda ungar.
    Mina väskor står packade och lägenhet är på gång.
  • FrökenKanSjälv

Anonym?:
    Menar du på allvar att man ska uppfostra sin livspartner? Att man ska behandla honom som ett barn som behöver lära sig hur man ska bete sig?

Hur i allsin dar ska man kunna ha ett vuxet jämlikt förhållande då?

• Elin 885
    Anonym (utless) skrev 2013-04-23 15:44:25 följande:
    Nu djävlar får det vara nog! Dessa ungar som bara ska ha och ha och ha! Och maken bara mjäkar med och tycker att de förtjänar både det ena och andra.

Ingenting av det jag gör värdesätts. Ren tvätt hamnar på golvet ihop med smutsig som visst är omöjligt att slänga i tvätt-tunnan. Mjölkpaket får slängas för att de jobbiga varelserna inte orkar ställa in dem i kylen efter att de gjort o´boy. Dessutom ligger o´boypulvret över halva köket!

De har visst någon slags självklar rätt att bestämma över fjärrkontrollen också. Aldrig kan det tittas på det jag vill, då blir det ett djävla gnäll. Ett djävla gnäll är det också om det bjuds något annat än köttbullar, pizza eller fiskpinnar till middag. "Det här tycker jag inte om" utan att ens smakat.

Jag står inte ut! Nu får maken ta hela ansvaret själv, jag ger mig iväg!
    1) Man äter det som serveras och vill man inte ha det så får man vänta tills nästa gång det serveras mat igen.

2) Man torkar givetvis rent efter sig i köket när man lagat mat etc, gör dom inte det så sätt dom där tills de gör det.

3) Om de promt ska hålla på och mixtra med tvätten så lär dem att tvätta sina kläder själva.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Anonym (utless)
    Elin 885 skrev 2013-04-26 17:43:40 följande:
    1) Man äter det som serveras och vill man inte ha det så får man vänta tills nästa gång det serveras mat igen.

2) Man torkar givetvis rent efter sig i köket när man lagat mat etc, gör dom inte det så sätt dom där tills de gör det.

3) Om de promt ska hålla på och mixtra med tvätten så lär dem att tvätta sina kläder själva.

Jag har försökt under flera år men det är svårt när de är så söndercurlade av sin mamma att de knappt kan knyta skorna själva. Och pappan bara jamsar med i att "det är ju sååååååå synd om dem att vi skilt oss så inte ska de behöva ta något ansvar".

Jag är så förbannat trött på den här skiten så jag kommer hålla mig ifrån "begagnade" män för tid och evighet.
  • Anonym (vad händer?)

Jösses. Vad säger din man? Har han förstått att du är på väg att lämna honom? 

• Anonym (?)
    FrökenKanSjälv skrev 2013-04-26 17:40:17 följande:
    Anonym?:
    Menar du på allvar att man ska uppfostra sin livspartner? Att man ska behandla honom som ett barn som behöver lära sig hur man ska bete sig?

Hur i allsin dar ska man kunna ha ett vuxet jämlikt förhållande då?
    Men ser man att sin partner har problem med någonting så är det väl självklart att man hjälper personen???
    Eller? Tänker jag fel??
    Vare sig det är att stå upp för sig och vara konsekvens mot barnen, eller laga maten fastän det inte är din tur, eftersom partnern ligger i feber och inte orkar. Eller bara vara ett moraliskt stöd när man väntar med ett brutet ben på akuten.
    Eller är det bara jag som är beredd att ställa upp för partnern när denne behöver hjälp???? 
  • Elin 885
    Anonym (utless) skrev 2013-04-26 17:55:55 följande:

Jag har försökt under flera år men det är svårt när de är så söndercurlade av sin mamma att de knappt kan knyta skorna själva. Och pappan bara jamsar med i att "det är ju sååååååå synd om dem att vi skilt oss så inte ska de behöva ta något ansvar".

Jag är så förbannat trött på den här skiten så jag kommer hålla mig ifrån "begagnade" män för tid och evighet.
    ojdå ja då har jag inga råd :(

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • FrökenKanSjälv
    Anonym (?) skrev 2013-04-26 18:05:11 följande:
    Men ser man att sin partner har problem med någonting så är det väl självklart att man hjälper personen???
    Eller? Tänker jag fel??
    Vare sig det är att stå upp för sig och vara konsekvens mot barnen, eller laga maten fastän det inte är din tur, eftersom partnern ligger i feber och inte orkar. Eller bara vara ett moraliskt stöd när man väntar med ett brutet ben på akuten.
    Eller är det bara jag som är beredd att ställa upp för partnern när denne behöver hjälp???? 

Du jämför äpplen och päron.

När partnern ligger på akuten med brutet ben så har det hänt något oförutsett, en yttre faktor som man inte kan påverka har gjort att partnern behöver hjälp. I det läget brukar de flesta vara positiva till att ta emot hjälp.

När partnern inte tycker att barnen behöver plocka undan efter sig eller låta bli att svara elakt till andra människor, då har partnern valt att uppfostra sina barn på det sättet. Om du "hjälper till" och talar om för henom hur hen ska uppfostra sina barn så kan jag garantera att det inte tas emot positivt. Tvärtom går partnern i försvar och skäller på dig för att du lägger dig i något som du inte har med att göra, eller också skäller hen på att du minsann inte tycker om henoms barn eftersom du kritiserar deras uppfostran. 
  • beccagranen

Stanna, men överlåt föräldrarollen till föräldern. Din man kanske skulle behöva gör ditt jobb med allt plock så att han inser problemen du dras med. Sen är allt du beskriver typiskt för ungar, inget unikt med just dinpartners. Men jäkligt gött att slippa ta tjatet ;)

Svar på tråden Nu sticker jag härifrån!