BF januari 2014
Har ni problem med sammandragningar? Jag började få sammandragningar redan i v 13 denna gång och nu när jag är i v 19 är det helt extremt mycket. Med mer än heltidsjobb och en tvååring hinner jag inte direkt vila heller.
Har ni problem med sammandragningar? Jag började få sammandragningar redan i v 13 denna gång och nu när jag är i v 19 är det helt extremt mycket. Med mer än heltidsjobb och en tvååring hinner jag inte direkt vila heller.
RUL tidigare idag. Bm kunde inte hitta några "fel" och berättade att vi med största sannolikhet väntar en liten lillasyster. Kul för vår dotter att få en syster!
Jag hade inte heller några krystvärkar trots en lång förlossning så det hänger nog inte bara på hur lång tid förlossningen tar.
Jag har ett kontorsjobb. Med mitt förra barn gick jag en knapp vecka innan beräknad bf och har tänkt göra något liknande denna gång förutsatt att mina sammandragningar lugnar sig. Jag har haft enorma problem med sammandragningar sedan v 13 och förra veckan ringde jag bm för att kolla. Jag fick komma in direkt och lämna urinprov och när jag landade idag efter några dagars jobbresa och slog på min privata mobil hade jag flera röstmeddelanden om att jag hade urinvägs och att jag skulle gå och hämta ut penicillin omedelbums. Inte kul att ta penicillin under graviditet men förhoppilngsvis innebär det att mina sammandragningar minskar.
Pluddie: jag har också bf den 16 januari. Kul med någon som är beräknad samma dag.
Apropå att det gör ont när ni kissar. Jag har ju så extremt mycket sammandragningar och nu har det visat sig att jag har urinvägs och jag har fått penicillin. Hoppas att det innebär att sammandragningarna kommer att minska. Kan det vara urinvägs ni har?
Jag är också lite orolig för min vikt. Jag är i v 21 och har bara gått upp drygt 1,5 kg (väger normalt 55 kg till 164 cm). Med mitt första barn gick jag inte heller upp jättemycket men detta känns extremt,..
Jag har inte haft konstanta sammandragningar när jag har haft uvi men däremot väldigt, väldigt mycket sammandragningar.
Flikkan: ja, det kommer att finnas i butikerna när det blir kallare.
Var hos bm idag som beordrade mig att direkt gå hem och sen inte gå tillbaka till jobbet pga mina extrema sammandragningar som började redan v 13. Hon bokade in en läkartid för sjukskrivning på tisdag. Jag har ett kontorsjobb men tydligen kan man i undantagsfall bli sjukskriven för sammandragningar trots det. Det känns trist att vara sjuk men ändå skönt på något sätt eftersom jag är så himla trött i kroppen att jag nästan varje dag har gråtit av trötthet.