Inlägg från: Mademoiselle |Visa alla inlägg
  • Mademoiselle

BF januari 2014

Om man har väldigt, väldigt mycket sammandragningar kan det i värsta fall påverka livmodertappen och leda till för tidig födsel

• Mademoiselle

Vad har ni haft för sf-mått? Jag hade 20 när jag var hos barnmorskan i v 22 (21 plus 1). Jag glömde fråga om det var normalt men antar att det är det eftersom hon inte sa något om det

• Mademoiselle

Med förra gick jag upp 12 kg varav det mesta i slutet (gick två veckor över tiden). Då mådde jag bra och kunde röra mig någorlunda obehindrat. Denna gång har jag extrema problem med sammandragningar vilket innebär att jag har svårt att gå så jag räknar med att gå upp mer i vikt denna gång. Jag är normalviktig.

• Mademoiselle

Popcornplaya: skönt att höra att det inte bara är min bebis som inte sparkar så mycket. Nästan så att jag blir lite orolig över att jag känner av henne så sällan. Storasyster var mycket vildare i magen.

• Mademoiselle

Jag är oerhört kluven inför vaccinet. Jag pratade med min svärmor som är distriktssköterska och hon sa att de rekommenderar alla gravida att vaccinera sig men att hon troligtvis ändå inte hade gjort det om det var hon som var gravid.

• Mademoiselle

Min man kommer från södra Sverige och skulle nog aldrig kunna tänka sig att flytta norrut så det är inget alternativ även om jag kan se att det skulle ha vissa fördelar att bo nära familjen.

• Mademoiselle

Nej, de bor längre söderut. Det är klart att det skulle underlätta vardagen en massa att ha familjen nära. Att inte ha det innebär dock att man verkligen umgås intensivt när man väl ses (på gott och ont).

Svar på tråden BF januari 2014