• Mymemlan

BF januari 2014

Flikkan skrev 2013-09-11 22:16:49 följande:
    Tack alla nu sitter jag och handlar lite online på hm. Dom har ju nu 20% på alla jeans med. Sedan har jag kollat upp andra rabattkoder på nötet till hm och vet inte vilken jag ska välja. 25% på valfri vara, 10 % på hela köpet eller 50kr på hela köpet. Hm
    Vad har du för storlek på jeans i vanliga fall? Jag har ett par i 40 och 42 jag inte kan ha som jag ska sälja billigt. 
  • Mymemlan
    Flikkan skrev 2013-09-11 22:40:39 följande:

Ja jag brukar ha 29 i midjan. Men nu är jagkluven vad jag har 38 eller 40... Men tror 40 för alla mina jeans nu börjar bli väääldigt trånga så 40 ska jag pröva!
    Inboxa mig om du är intresserad, har ju ett par i 40 du kan få köpa billigt då dom bara ligger och skäpar !:) 
  • Mymemlan

Köpt mig en amningskudde med tummen för 50 kr, nypris 500 och den är knappt använd. Fyndade även en medela mini elektric bröstpump med en extra calmaflaska till för 130 kr också :D 

• Mymemlan

Har någon av er som har barn sen innan provat medela Camla flaskan som ska vara den flaska som mest efterliknar bröstet och tekniken att suga där? 
    Jag vill amma till allt pris denna gång då det gick dåligt sist men ibland kan man ju behöva åka iväg, och kanske pappan behöver vara nån timme själv och jag har därför köpt en amningspump medela och medelas flaska calma av den orsaken.

• Mymemlan
    Mamma891124 skrev 2013-09-14 00:09:53 följande:

Fick hem bonusdottern o bonussonen idag efter att dom ha varit en vecka hos deras mamma. 

Vid kvällsmaten sitter jag o deras pappa o diskutera lite om hur dagen ha varit o rätt som de e så kläcker 2,5 åriga dottern ur sig att hon vill inte bo hos mamma o att hon vill bo hos pappa o mig!!!!
    VI tittar på henne o hon frågar varför o så säger hon att mamma e dum o elak o att hennes större bröder slå o drar henne i håret o visar sedan på sig själv hur pojkarna gör.

De gör ont i hjärtat på både mig o pappan att få höra o se detta.
    Vi försöker sedan ha en konversation med mamman men hon säger de att hon kan inte se allt runt om vad som händer...börja de inte ringa en klocka i huvvet på människan om dottern bli utsatt av sina bröder????

Upptäckte sedan vid badet på henne att hon ha ett blåmärke på låret precis under rumpan, hon ha skavsår på insidan av låret av för små kläder, röd o irriterad hud på rumpan på grund av att mamman inte byter blöja så ofta på flickan, sonen va röd i ljumsken, på pungen o i rumpan. 

E detta okej av en 2,5 årig flicka o säga detta???

Kan ju säga de att mamman ha 5 anmälningar till soc från dagis med 2 dagars mellanrum.
    Pappan ha nu tagit bild på dotterns märken o ska på måndag ringa till soc!!!!!!

Fruktansvärt :/
  • Mymemlan

Alltså... En liten fråga. Ni har diskuterat sex. Vi har inte haft nå sex sen jag blev sjukskriven i sommras med blödningar och sammandragningar efter den lågt sittande moderkakan (nu är den dock normal) och jag fick även då den sista gången vi hade sex mkt sammandragningar och det gjorde ont vid tappen. Tänkte det var en gång. 
    Igår gick det inte ens att avsluta, fick så mkt sammandragningar och hårda samt ont vid tappen att det vart jätteobehagligt.

Sonen var ju på G 8 veckor för tidigt och vi fick inte ha sex då. Bör jag oroa mig även denna gång? :( Ska försöka få tag i min barnmorska..  

• Mymemlan
    M Hedell skrev 2013-09-16 19:08:45 följande:
    Har ingen erfarenhet men rent spontant tänker jag att det kanske är bäst att vänta med iaf samlag (som jag antar att du menar?) tills du pratat och fått ok från bm. Låter inget vidare skoj det där iaf, hoppas det blir bättre!
    Att vi ska vänta det har vi redan bestämt, menar det är ju inte skönt alls när det blir sådär, gör ju ont :/ 
    Men blir så fundersam. Ska kolla med henne, hon är svårt att få tag i men har ett besök hos henne om en vecka iaf! :)  
  • Mymemlan
    K87 skrev 2013-09-16 20:44:08 följande:
    Nån med erfarenhet av laktulos? :)
    Dålig erfarenhet.. En vanligt biverkning är att bli sjukt gasig i magen av det så fick världens magknip då jag provade.. 
  • Mymemlan

Idag fick jag hem mitt fina babynest som jag beställde till ett otroligt pris! :) Jag fick tips av en kompis så jag såg hennes fina, hon hade beställt det från Stavregruppen i trollhättan, en dagverksamhet för människor med särskilda behov som syr grejor och säljer. Man ringer dit, och då mejlar dom bilder på deras tyger som dom har, och så får man beställa genom att mejla tillbaka vilket tyg och sina personuppgifter etc. 275 kr + 88 kr i frakt, och så har man det inom en vecka. Jag fick mitt efter 4 dagar bara! Och det följde dessutom med ett plastatfrottelakan typ med kantband på, så inget som bara är utklippt, som man kan lägga i nestet om man vill, eller som jag funderade på, ha med sig i skötväskan för blöjbyten etc.. :) 

Svar på tråden BF januari 2014