• Mymemlan

BF januari 2014

Åh har just fått reda på att det finns amningskurser här i luleå, och har just anmält mig. Så nu väntar jag bara på datum för kursen, som är vid 4 tillfällen 2 timmar varje gång. Gratis att delta dessutom :) Jag hade problem med amningen med sonen och fick ingen hjälp av min barnmorska, så denna gång ska jag vara mer förberedd! 

• Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-08-25 20:11:40 följande:
    Jag tycker det är viktigt med bra mat, så kommer också göra egen barnmat. :) Men jag älskar att laga mat och tycker om nyttig mat. Vi äter aldrig halvfabrikat hemma. 
    Jag gjorde egen mat åt sonen som nu är snart 4, och kommer göra detta åt lillebror också :) 
  • Mymemlan

Puhh.. Idag har sonen och jag varit på badhuset och nu är både jag och han helt slut. Han får dock lyxen att se på en film medan jag måste plugga till 2 tentor på fredag... Imorgon drar allvaret igång för oss igen efter sommarledigt, sonen har inte varit på dagis sen i juni så hoppas det går bra nu när han tillochmed ska börja på en annan avdelning, för inte småis nåmer. Min lilla bebis, vart sjutton tog han vägen?! 

• Mymemlan

Igår började jag skriva en lista på allt som vi behöver inför bebis som vi ska bocka av, känns så mysigt. Någon som också gjort lista? 

• Mymemlan
    Kramardig skrev 2013-08-28 10:13:59 följande:
    Man kan väl få tycka det är konstigt att man får olika datum? Varför skulle man inte få diskutera det?

Det spelar som sagt ingen roll vad man har för bf, bebisen kommer när den kommer. Men jag tycker ändå det är intressant att diskutera. Med sonen flyttades jag fram 2 dagar och gick ändåöver 19 dagar. Var han färdigbakaddp först? Hade dom sett fel på RUL? Jag tycker det är intressant.
    Tkr datum är spännande, jag fick veta under 2 vul och 2 ul att jag skulle få kring 7 januari, det stämde överen, men helt plötsligt vid RUL då skulle jag få kring 13. Funderar också vad som gör att det helt plötsligt diffar?
  • Mymemlan

Idag har jag köpt bebiskläder av en kompis, ska bunkra upp så det finns några plagg minst av varje storlek upp till 86 då jag typ inte alls har nått kvar efter sonen. Har massor upp till 62, men inget efter det. Ska även åka och köpa massa polarn och pyret, villervalla etc från en tjej nu på facebook. 20 kr plagget, och fina! :D 

Imorgon har jag 2 tentor som jag lyckats få in i min gravidhjärna och efter det ska jag fira med att köpa en bola till bebis <3 

• Mymemlan

Kramardig, har ju varit ledig i 2 veckor nu efter jobb hela sommaren och det är så kul att shoppa, och jag älskar kap! :) är dessutom en plameringsmänniska i grunden ;)

• Mymemlan

Nu har jag gjort klart mina tentor som jag otroligt nog lyckades få in trots virrig gravidhjärna, så då åkte jag och firade med att köpa mig en gravidbola och en silverkedja till det :) nu blir det att baka för sambon fyller år idag :)

• Mymemlan
    dosed skrev 2013-08-30 11:18:27 följande:

Vad skönt att ha det gjort! Vad pluggar du?
    Sjuksköterska :) Börjar sista terminen på måndag. 
    vilja89 skrev 2013-08-30 11:18:34 följande:
    Vad skönt med tentorna. :)
    Jag fick min bola igår. Men när jag står upp räcker den bara till nedanför brösten. Har trott att den ska hänga över magen?
    Hur hänger din? :)
    Den räcker ner på magen. :) Jag köpte till en silverkedja, för gillar det bättre än läderbandet :) 

Svar på tråden BF januari 2014