• Mymemlan

BF januari 2014

Har plussat just eftermissfall i vecka 8 i mars, nu plussade vi igår igen på första ägglossningen efter missfallet, känns skönt och lite oroligt, man vågar inte riktigt tro på det :) vet ungefär närjag hade ägglosdning, tror bf blir mellan 4-6 januari :)

• Mymemlan

Tack :) jag känner typ inget.. Är lite tröttare bara, lite ökade flytningar, så antar det hör ihop... Graviditeten som slutade i missfall hade jag jätteont i brösten innan bim och efter, inget nu... Men testena visar ju positivt så :)

• Mymemlan

När börjar man känna av att man är gravid egentligen? Mitt första barn är 3½ nu så jag minns inte mkt, Var en hemsk graviditet. Men andra som nu slutade i missfall, där hade jag ömma bröst innan jag ens plussat, och en enorm trötthet. Illamåendet kom då i vecka 6 typ. 
    Nu känner jag ju ingenting, förutom lite extra trött och kanske lite extraflytningar, men inget nämnvärt egentligen. Testerna visar grav, men känner mig ogravid =) Kan inte fatta att vi ska få våran efterlängtade knodd i januari :D  

• Mymemlan
    SaraKarla skrev 2013-04-29 08:31:16 följande:
    Samma här! Tycker det känns bra att känna "liv" i magen :) men jag känner nog mindre nu än med barn nr 1.

Hur många har ni berättat för?
    vi har berättat för min pappa, låssasmamma, min mamma och hans mamma och min bästa kompis. Vi berättade nu på en gång för dom eftersom dom visste att vi försökte eftersom vi fick missfallet i mars. Känns skönt att någon vet så man kan prata med dom om det :) 
  • Mymemlan
    Sante skrev 2013-04-29 14:44:27 följande:

Vi har inte berättat för någon än. Vi vill vänta till efter de säkra veckorna :) fast jag har ju inte kunnat varit tyst så min syster vet och min bästa kompis. Familj o övriga vänner får vänta lite till" :) Fy idag har jag varit riktigt känslig. :( tårarna spruta bara för en lite skit sak! Gaah ;)
    12 veckor är så lång tid, och det var så skönt att kunna ventilera med familjen när vi fick missfallet.. Dom visste, och frågade inte så mkt och man kunde komma till dom om det var nått :) 
    Man blir lite känslig, jag har lite dåligt humör, svänger hej vilt ;) 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Mymemlan

Testlagret, cd vanliga och digital har jag tagit :) 

• Mymemlan

Jag vågar inte ringa mvc än.. Går runt och låssas att jag inte är så gravid typ.. Vet inte ens vilken dag i veckan jag är på, typ 4+3 elr så menar jag, vill inte ta reda på det heller för då känns väntan längre.. vill bara ta mig förbi vecka8 (7+0) typ då förra missfallet kom. Har ju redan varit på hälsosamtal i mars.. Vågar knappt vara glad... :( 

• Mymemlan

Samtidigt som jag oroar mig tänker jag borde inte hända igen, men då har man självklart läst för mkt på famijeliv.. Har dessutom bara en äggstock + äggledare så vill inte ha nå problem :O 

• Mymemlan

Min stora pojke på 3,5 år har jag med en annan man, och är där varannan helg torsdag-söndag och snart dax för varannan vecka. Igår åkte han till sin pappa och dom skulle åka bort 26 mil så var jättelessen för det och helt orolig att dom skulle köra av vägen mm.. Självklart saknar jag han när han åker, men så känslosam som nu har jag aldrig varit. Graviditetshormoner alltså.. ;)

Svar på tråden BF januari 2014