Inlägg från: HimmelHav |Visa alla inlägg
  • HimmelHav

BF januari 2014

Oj, 17 dagar!? Det var saftigt... Vet inte, de växer väl olika fort beroende på vilken vecka det är?

Jag gjorde kub idag, 1 / 2800 hade vi. Känns bra! Vet att man kan få 1/ 20 000 men jag är nöjd BF den 17 januari.

• HimmelHav

Oj vad tidigt alla känner! Kände inte förrän v22-23 med första. Är i v14 nu och har absolut inte känt nåt mer än tarmarna hade moderkakan fram förra ggn, har säkert det denna gången också. Annars mår jag fint! Sover gott, lagom hungrig och magen växer utåt i rask takt!

• HimmelHav

Wiii!! Äntligen har jag också känt rörelser!! Är mitt i v 17 nu. Vet att jag kände runt v 19 förra gången, men nu vet jag ju hur det ska kännas gjorde som nån sa, satt helt still, sjönk tillbaka i soffan och blundade. Var flera timmar sen jag åt och magen var still för övrigt. Långt ner, nästan mot blygdbenet kändes två små puffar. Så kul!!

• HimmelHav

Jag vill också göra UL snart! Gick in i v 18 för ett par dagar sen, men jag måste vänta till 27e augusti. Då är jag mitt i v20, är lätt 2v senare än med första barnet. Ingen har förklarat varför det är så... Har hört att de skjuter lite på det, men tydligen inte överallt? Anyway, håller tummarna för er SB2011 och Magda85! Uppdatera oss om hur det gick ps vi har köpt en Baby jogger city select, folk verkar vara nöjda med den om man har tätt mellan syskon!

• HimmelHav

Grattis alla till lyckade RUL!! Vilken härlig känsla att få se bebisen och att få höra att allt är som det skall. Jag har mitt kvar, om 2v är det dags. Jag väntar nr 2 och har verkligen känt rörelser tidigare än med nr 1. Jag tippar att det är en tjej, min mage är droppformad och sitter ganska långt ner... Vad hade ni för känsla, ni som fått reda på kön? Stämde det?

• HimmelHav

Dop och bröllop ihop låter smart. Det hade nog vi också kört, om vi inte redan hade gift oss. När vår nr 1 kom så bjöd vi massor av folk, tror vi var 45 pers... Denna gången har vi nog också tänkt ha dop, men inte för mer än närmsta familjen. Blev alldeles för lite tid ihop med de släktingar och vänner som rest långt (50 mil). Var på RUL idag, v.20 och allt såg fint ut. Vi fick reda på att vi väntar en tjej!! den 17e januari står sig, skönt. Då kan hon vara 2 veckor tidigt och ändå komma på "rätt" sida årsskiftet.

• HimmelHav
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-27 09:30:01 följande:
    Grattis till lyckat RUL! :)

Tack! Känns jätteskönt! Har haft så bra känsla hela tiden, aldrig varit orolig för att nåt ska vara fel. Förra graviditeten var jag mycket mer orolig, nu vet jag att vi kan Det är lite kul att jag hela tiden har känt att det skulle vara en tjej. Både på magens form och på hur jag har mått.
  • HimmelHav

Jag kommer stanna här, tycker också det blir för personligt på Facebook

Har svårt att sova men inte pga magen. Det är min dotter på 1,5 år som är i nån fas så hon vaknar kl 3 och vägrar somna om om man inte sjunger/vyssjar/håller handen.

• HimmelHav

Jag tappar också andan jättelätt! Räcker att gå upp för trappen så flåsar jag som en flodhäst. Sover på sidan och tog fram en liten kudde idag, får se om jag använder den inatt. Upplever redan magen som tung, och det är 3 månader kvar... Jag hade gått upp 9 kg för 3v sen så det är utan tvekan över 10 nu (v 27). Tänker att jag helt enkelt får röra mig mycket sen när bebisen är ute, för nu orkar jag ta mig 17 inte röra mig alls!

• HimmelHav

Jag är i v.30 (31 imorgon) och har också kvar min foglossning. Tycker det är ungefär samma som det har varit senaste månaden... Är det nån här som har äldre syskon? Hur känner ni inför att vara hemma i januari innan bebis kommer? Ska ni ha syskonet de 15 h som man får? Hur känner ni inför de dagarna som ni kommer att vara jättegravida och hemma själv med ett mindre barn? Min etta kommer inte att vara 2 år när tvåan kommer och jag fasar inför måndagar och fredagar när jag skall underhålla 1,5-åringen själv.

Svar på tråden BF januari 2014