Inlägg från: HimmelHav |Visa alla inlägg
  • HimmelHav

BF januari 2014

Och här är jag på toa för andra ggn på 3h. Molont i magen, känns som magknip ungefär. Det kommer inte och går utan gör ont hela tiden, det är därför jag inte tolkar det som direkta värkar. När ska man ringa in? Med första barnet var det inget att tveka på, det kom i intervaller och gjorde så ont att jag knappt kunde gå!

• HimmelHav

Jag åkte till FL igår för att få nåt starkare än panodil och det hjälpte. Sov som en gris 23-04, gick på toa och sov ett par timmar till! Var några cm kvar på tappen och den var fortf bakåtriktad så hon sa Det blir inte bäbis inatt iaf. Nu moler det lite bara, men inte alls så ont som igår. Har bm besök på torsdag men hoppas såklart att jag slipper gå dit!

• HimmelHav

Om det ändå bara var magen som höll mig uppe! Har en 2-åring som vaknar 4.45 varje morgon och vägrar somna om! :(

• HimmelHav

Syskonlängtan: usch, jobbiga nätter! Är lite orolig hur jag ska orka med närmaste tiden med så lite och sönderhackad sömn...

Vicke: stort grattis!! Skönt att det gick så fort. Låter lovande att du inte kände nåt under dan. Hade hoppats att jag skulle ha det som du men nej :-/ bf i övermorgon och nu har jag druckit min första kopp hallonbladsté och köpt en ny annanas, så får vi se om det ger nåt utslag i dagarna framöver. Har verkligen inte haft NÅN känning alls senaste veckan!

• HimmelHav

BF imorgon, 17/1. Jag fick hinnsvepning av bm idag men så går jag privat. Upplever att de är mer tillmötesgående! Fick ett extra ul i vecka 35 (tror jag det var) när hon ville kolla hur långt ner huvudet var öppen 3-4 cm och ganska mogen tapp så hon trodde på bebis i helgen. Håll tummarna! Till dess - hallonbladsté och massor med mat och sömn :)

• HimmelHav

Håller tummarna Veronica för att det är på riktigt! Lycka till hojta gärna hur det går/har gått om det blir bebis!

• HimmelHav

Vad många som går över länge! Har BM gjort en dålig bedömning tro? Här föddes barn inatt, kl 03 var hon ute! Började få onda men glesa värkar ca kl 17 och åkte in vid 00. Bara lustgas som smärtlindring och fyyyyyhh faaaaaaen vad ont det gjorde! Inte värkarna, de var onda men uthärdliga. Men krystningen. Sprack massor och hon sydde och sydde. Det blir inga fler barn här kan jag tala om. Tur att bebisen mår bra och verkar nöjd och stark

• HimmelHav

Grattis alla som fått! Förstår att det var fullt på BB i vår stad, verkar som att väldigt många satsade på barn i mitten på januari är bara så glad och nöjd över att förlossningen är klar, trots att jag sprack en del. Jo jag har ont, men jag kommer att överleva. Jag kommer heller aldrig att genomgå en vag förlossning igen och det känns så skönt att veta, att jag har bestämt mig. Två knoddar är lagom. Hon är så fin, min lilla flicka! Älskar henne så mycket

• HimmelHav

Lycka till Tokfrans! Ta med er väskan ifall att det är skarpt läge!

Nån mer som har en bebis som sover hela dan och är vaken stor del av natten? Ibland vaken och nöjd men minst halva tiden onöjd...

• HimmelHav

84johanna: hehe känner igen mig, förutom att inte bebis sov. Hon är förkyld liksom resten av familjen. Hoppas det går över snart. Tycker det är svårt att veta om det är såret som blöder eller avslaget. Blir ett par duschar om dan av nederredet här. 2,5 v sen förlossningen så såret/stygnen borde inte blöda. Och när går magen tillbaka? Har en stor degklump på magen och kuddar på sidorna som kärlekshandtag

• HimmelHav

Även här rek ryggsov, så hon ligger så eller på sidan. Har fått sätta henne i babyskyddet två nätter i rad ett par timmar pga andningen. Hon är förkyld och även om vi höjt upp huvudänden på sängen blir det tjockt i näsan framåt 4 på morgonen när hon legat länge i sängen.

• HimmelHav

Grattis till Emmy! berätta gärna om förlossningen sen när du orkar!

84johanna: hur gick det? Jag ringde hit mina föräldrar och sköt på det oundvikliga till på fredag

• HimmelHav

Håller med övriga, 4h är ett bra sovpass! Här är det oftast 3h mellan uppvak men ibland 2 ovh nån enstaka gång 5h. Vår lilla är 4 veckor nu och på bara ett par dar har hela ansiktet exploderat med hormonplitor! Hon hade INGEN för en vecka sen... Tycker hon har mkt längre vakenperioder, och börjar smått att fokusera på ansikten vilket är jättekul!

• HimmelHav

Min tjej är helammad och bajsar en ggn i veckan vilket är normalt enl Bvc. Dock är hon väldigt gasig i magen och det märks att hon har ont då och då. Nån mer som har en bebis som fiser mkt?

Hon är även en riktig nattsuddare, sover på dan, vaken på kvällen och vaken å missnöjd från kl 22-01 ungefär. Hon får minifom och vi har kört med semperdroppar men tycker katten inte att det blir nån skillnad...

• HimmelHav

Här har det äntligen börjat sovas längre pass på natten! Yes! Från att ha vaknat varannan var tredje timme sover hon nu 22-05 ungefär. Bara att hoppas att det håller i sig!!

Mm här försöks det greppa efter saker men lyckas inte alltid så bra haha! Mer och mer med på dagarna, jättekul!

• HimmelHav

Ja visst är de söta när de sover? Haha! Skönt att allt gick bra med dopet! Hur många var ni? Vi ska ha i början av maj och det blir rätt litet, runt 25 pers.

Annars tycker jag mig börja ana försök till vändning här. Hon är precis tre månader och har sprattlat mycket innan men inte försökt nåt medvetet före idag. Spännande att se om hon fattar tekniken snart

• HimmelHav

K87: vad segt, det skiljde ju bara 5g! Det kan ju svänga rätt mkt tycker jag, tex om man ammat precis innan eller om det kommit en jättebajs. Hoppas hon går upp ordentligt nu i veckan. :)

Här rullar det på med förkylningar som avlöser varann. Lillan är snart 4 mån och har varit förkyld konstant förutom de första tre veckorna :( nu är hon inte bara snorig utan hostig också och vaknar oftare på natten. Men man gör visst inget efters hon går upp i vikt och mår bra i övrigt utan feber... Nån som också har liten som är förkyld mycket?

• HimmelHav

Här går det undan, vad kul! Vårt januari 2014-barn var nr 2 så vi är nöjda det har varit kämpigt med två små kan jag säga, men inte pga blöjorna. Det jobbigaste är att ha två älskade barn som vill ha ens kärlek och hjälp samtidigt, fast man bara är en! Och att lillen har varit sjuk nästan hela sitt första år pga dagisbaciller som nr 1 har tagit med sig hem

Svar på tråden BF januari 2014