Inlägg från: HimmelHav |Visa alla inlägg
  • HimmelHav

BF januari 2014

Vad härligt att läsa om er! Har inte varit inne på ett tag. Kul att få göra iordning ett nytt rum till bebis... Våra två skall dela rum de första åren, vi vet att det blir en tjej till så vi behåller den rosa tapeten Måste dock köpa en spjälsäng till, nr ett har inte växt ur sin än eftersom hon bara är 1,5 år. Hon älskar sin säng och sover jättebra i den. Jag tänker dock att bebisen kommer att ligga mellan oss i vår säng de första månaderna så det är ingen panik. Tokfrans: mår du bättre nu? Jag har också känt av hugg lite då och då. Tar det mest som ett tecken på att det växer och att jag kanske borde vara lite mer stilla Annars mår jag helt ok nu. Foglossningen gör faktiskt mindre ont nu i v.33 än tidigare så det är skönt. Var illamående och yr igår och tyckte inte att jag kände bebisen på hela dan så vi åkte in för att få höra hjärtljuden. Allt såg fint ut och när vi gick så sa vi "ses i januari!" Hoppas verkligen att det blir så. Har fullt förtroende för förlossningspersonalen här!

• HimmelHav
    majpan skrev 2013-11-27 12:33:25 följande:
    Alltså herregud dessa hormoner! Jag gråter typ hela tiden. Pallar ingenting. Grät just över en halvtimme efter att ha läst om Julklappshjälpen som förmedlar julklappar till behövande barn. 

Hihi känner igen mig. Började storgrina när dottern (1,5 år) satt och drack vällingen själv i en korgstol i badrummet och mannen stod framför spegeln och höll på med sitt. Tyckte att hon såg så ensam och bortglömd ut! :'-( Vilken annan dag som helst hade jag bara lyft upp henne och gosat lite. Nu fick jag en tagg i hjärtat och grät istället! Här får man två UL, ett i v.12 när de gör KUB-test (frivilligt dock) och ett obligatoriskt i v. 20. Jag håller med om att det är märkligt att det inte är samma överallt! Så olika är vi blivande mammor inte från län till län Jag får såna sjuka kramper i vaderna nu senaste tiden!! Det händer alltid på natten och jag väcks av det. Jag MÅSTE upp och röra på mig, får inte bort det annars. Kan komma i båda vaderna samtidigt eller bara ena. Några tips? Dricker mer än normalt med vatten så det borde inte vara vattenbrist...
  • HimmelHav

Jag är också här! Läser mest, orkar inte skriva så mycket från telefonen och det är mest via appen jag är inne. Jag är mitt i v.34 nu och sover redan jättedåligt... Hur ska det gå de 5,5v som är kvar!? Senaste veckan har bebisen borrat sig neråt och det gör så ont. Det känns verkligen! Läste i anteckningarna som jag skrivit när jag var gravid förra gången och då kände jag såhär i v.37. Hoppas innerligt att den håller sig inne till efter nyår. Över jul är min plan att mest sitta still men vi får se hur det går med det

• HimmelHav

Haha nu måste jag bara skriva! Kul att ni skriver om Cayenne!! Det är min pappas kusin vi har ingen kontakt längre men vad härligt att se att hon är omtalad och har gjort nåt bra

Jag ska försöka vara still i 3v nu, har känt sammandragningar och att bebis borrar sig nedåt. Såhär kände jag inte förrän v 37 sist och jag gick precis in i v 35 idag. Annars är det mest foglossning, stötar i benen, halsbränna och svårt att sova som stör

• HimmelHav

Stort grattis till er som har fått redan! Nu börjar det på riktigt för er! Tokfrans: Det låter inget kul... Stackare. Har också haft ont i olika omångar, att det hugger till plötsligt och sen vägrar försvinna. Tror att det är ligament eller nåt annat som sträcks ut. Skönt att det gick över iaf. Sålänge du känner att bebisen rör på sig och det inte kommer blod så är det nog ingen fara Själv brottas jag med kramp i vader/hålfot fortfarande på nätterna. Det kommer aldrig på dagen, varför är det så!? Suck. Vaknade 5.26 idag av att jag höll på att kissa på mig så det var bara att så fort som möjligt vältra sig ur sängen och till toan. Som tur var så är den dörr i dörr med sovrummet... Lyckades smyga så att jag inte väckte kiddo nr 1 heller, ganska nöjd med det! Men sen var det omöjligt att somna om. Var på jobbet kl 7, en måndag. Vet inte när det hände sist haha!

• HimmelHav

Jajust skulle svara på pckaning också nej, jag har inte packat väskan. Den står i sovrummet med öppet lock, redo att svälja det jag vill slänga ner. Vad packar ni? Mysbyxor, 3-4 trosor (vet att jag hade sjukhusets första dygnet förra gången men de var konstiga), strumpor, några tröjor, LÄSK som jag faktiskt ska dricka den här gången, 3-4 bebisombyten... Telefonladdare. Kamera. Har svårt att komma på mera saker, hjälp mig? Vi bor 15 min från sjukhuset så skulle jag glömma nåt är det inte hela världen

• HimmelHav
    Kramardig skrev 2013-12-17 07:41:16 följande:
    Jag har börjat inse hur nära det egentligen är!! Den här veckan är sista veckan för sonen på förskolan och sen är han julledig. BF är 7 januari så den veckan får han vara hemma så vi slipper få hem en massa sjukdomar.. Nästa gång han är på förskolan är han storebror, förstår ni hur nära det är nu egentligen? :)

Jag VET!!!! Det känns overkligt och så svårt att föreställa sig! Bara veckor kvar nu liksom... Jag köpte första plagget till pyret i magen i helgen när vi ändå var ute och julklappshandlade. Det blev en mörkgrå lurv/fleeceoverall från Åhlens med dubbel dragkedja fram, stl 50/56. Den ser liten ut, men jag vet hur det är - när hon väl skall få på sig overallen kommer hon att drunkna i den! Jag har inte plockat fram nåt plagg än, börjar få dåligt samvete... Kanske ska göra det på fredag, då tänker jag jobba nån timme hemifrån (avsluta det sista) och sen ta det lugnt, nr 1 går på dagis på förmiddagen. Vi har lite bodysar i stl 50, men det är mest kortärmat då nr 1 kom på sommaren. Gick omkring på stan och tittade på små byxor med fot, de är så söta! Snart, tjejer, snart är det dags...
  • HimmelHav

Är också i v 36 (går in i 37 imorrn) och har känt det där borrandet ett par veckor! Det trycks liksom nedåt, känns tungt. Men ta det positivt, det betyder M stor sannolikhet att bebisen har huvudet neråt

• HimmelHav

God jul!! Gott med julmat men dåligt med plats för det i magen inga sparkar längre, mer slow motion-rörelser nu. Det är så trångt och tungt nu, som du säger, skönt att det bara är 1v kvar tills det är ok med nedsläpp! Är iof beräknad till 17e men konstigare saker har hänt än barn som föds 18 dar tidigt!

• HimmelHav

Åh sega dagar. Försöker att bara sitta men det är så tråkigt!! Bläh. Har känt riktigt tryck neråt och borrningar av inte denna världen så bäst att ta det säkra före det osäkra. C4trine, som du säger, 2,5 to go...

Svar på tråden BF januari 2014