• Anonym (En som vill veta)

Kvinnor.. Hjälp oss killar att bli bättre

Ett stort antal andra trådar här på FL behandlar ämnet minskad lust där majoriteten (män) upplever att deras partners lust har sjunkit proportionellt mot längden på förhållandet.

Frågan om varför hon får mindre lust har oftast ställts med svaret att hon är trött efter jobb, disk, ungar, räkningar etc.

Slutsatens är att det Verkar helt enkelt som att det tagit musten ur de flesta kvinnor att överhuvudtaget existera i vardagen, (ett tillstånd som män verkar vara immuna mot). Men stämmer detta helt ut?

Svenska män 2013 (när detta inlägg skrivs) är mer jämställda än tidigare generationer och kvinnor har mer "egentid" än vad deras mammor/mormödrar någonsin hade.

Om vi istället prövar en annan vinkling.. "Hon har inte lust för att hon helt enkelt inte är attraherad av mig längre" kanske vi kommer närmare problemets kärna.

Om vi män får vara självkritiska och fråga er kvinnor om råd.

Hur/vad bör vi förändra oss i förhållandet för att ni ska känna attraktion till er partner igen?

Fysiskt: Hur ska formen se ut om ni får bestämma? Vi killar kanske har låtit ölen och soffan forma oss till stora degbullar.

Sluskfaktorn: Hur önskar ni att vi klär oss och vårdar oss? Att favoritbyxorna är mjukisbyxor och att rakhyveln träffar hakan en gång varanann vecka kan kanske vara en brandsläckare.

Socialt beteende: Hur önskar ni att vi för oss? Är vi ert pinsamma bihang?

Uppvaktande: Har vi gått så långt att vi helt enkelt glömt hur vi ska göra för att ragga upp er igen

Det finns säkert fler faktorer (jag skrev bara dessa som exempel) men alla tips är välkomna för man får ju aldrig veta om man inte frågar.

• Svar på tråden Kvinnor.. Hjälp oss killar att bli bättre
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (tjej)

Jag har tappat lusten för att min sambo är klar när han har kommit........ Det existerar inte att jag med ska få komma :/

• Meddelande borttaget
  • Ermenegildo
    Anonym (En som vill veta) skrev 2013-04-28 16:34:35 följande:

Hur/vad bör vi förändra oss i förhållandet för att ni ska känna attraktion till er partner igen?

Fysiskt: Hur ska formen se ut om ni får bestämma? Vi killar kanske har låtit ölen och soffan forma oss till stora degbullar.

Sluskfaktorn: Hur önskar ni att vi klär oss och vårdar oss? Att favoritbyxorna är mjukisbyxor och att rakhyveln träffar hakan en gång varanann vecka kan kanske vara en brandsläckare.

Socialt beteende: Hur önskar ni att vi för oss? Är vi ert pinsamma bihang?

Uppvaktande: Har vi gått så långt att vi helt enkelt glömt hur vi ska göra för att ragga upp er igen

Du var mig en kissnödig jäkel. Ska du fråga FL:s tantmaffia om hur du ska uppföra dig? Man up!
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Meddelande borttaget
  • Ermenegildo
    Anonym (Zyprexa) skrev 2013-04-28 17:20:41 följande:

Haha, inte konstigt att det finns så många usla älskare om dom resonerar som du, dvs saknar förmåga till självrannsakan och att dessutom dissa andra män som är så pass macho att dom kan rådfråga kvinnor utan att känna sig förminskade!

Gubbmaffian har spätt på mina fördomar!  
    "Förminskad"? Vad är det för jäkla Mitt Livs Novell-uttryck.? Att vara självreflekterande betyder just att man reflekterar över sig själv, inte att man frågar ett gäng random anonyma kvinnor på nätet om hur man ska bete sig. Vill man fråga någon så frågar man väl sin partner.
  • Meddelande borttaget
  • Ermenegildo
    Anonym (Zyprexa) skrev 2013-04-28 18:13:06 följande:
    Så den enda människa du rådfrågar här i världen om hur du bör agera i olika situationer är din partner. Snacka om ensidigt. Inte konstigt att du kläckte ur dig det du gjorde om du bara har en människa som ger dig input i viktiga frågor.
    Nä, det är det inte. Men jag ber inte om anonyma tips på nätet hur jag ska bete mig i ett förhållande. Folk är för ängsliga idag. Här är ett exempel:

• Meddelande borttaget
  • Fröken reserverad

Båda måste komma ihåg att inte ta varandra för givet. Vara försiktiga med vad man säger/ hur man uttrycker sig. Komma ihåg att uppvakta och vara tacksam för att man får älska och bli älskad varje dag.

Ta sig tid för varandra och prata om saker som tycker en med varandra.

Går inte om bara en vill detta.  

Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (Tjej 2)

Min kille och jag vill väl lika mycket, men jag orkar mindre. Det är jag som diskar, fixar käk och dammsuger - och då blir jag trött i kroppen, lite vrång och inte alls sugen. Jag skulle vilja att han hjälpte till mer, då kanske jag inte skulle bli så trött i slutet utav dagen... Obestämd

Ibland försöker han vara lite spontan och slita mig från disken och kasta mig i sängen, dra av mig kläderna och slänga av sig sina... Jag tror han ser det som att han räddar mig från något tråkigt, men jag ser det som att han förstör min arbetsro - och därmed blir det stelt mellan oss, hans försök till spontansex misslyckas OCH disken blir inte gjord. Jag skulle önska att han försökte sig på det när jag faktiskt inte gjorde något och var uttråkad istället, då skulle det säkerligen uppskattas mer!

Alltså rent fysiskt och så så vill jag egentligen bara att killen ska vara ren. Hångel när han inte borstat tänderna är ingen höjdare och när det luktar mycket kring hans petter niklas blir jag inte särskilt sugen på att suga (vilket han absolut inte förstår). Rena kläder är trevligt med. Skägget spelar inte så stor roll. Jag älskar min kille både med riktigt långt skägg och renrakat. Flört Men jag vill alltså att han ska lukta gott. Struntar i om det läggs på några extra kilon efter ett tag. Det vore värre om hans personlighet ändrades snarare än hans utseende. Glad

Jag blir riktigt, riktigt glad för våra morgon- och kvällsstunder. Barnsligt kanske, men det är skönt för mig att få vara med personen jag älskar mest när jag vaknar och innan jag somnar. Vaknar han före mig brukar han komma och lägga sig bredvid mig när jag vaknat, och när jag lägger mig brukar han göra samma sak. Vi bara ligger där och snackar skit. Jättehärligt! Glad Kanske inte är något att rekommendera för personer med dåligt morgonhumör dock...

• Anonym (Wife)

Ja, det här verkar vara ett vanligt problem tyvärr. Att kvinnan tappar lusten. Jag kan ju bara tala för mig själv men i min/vår situation så tror jag inte det skulle spela nån roll vad min man än gjorde. Jag har helt enkelt tröttnat på att ha sex med honom. Jag tycker det är tråkigt. Och ändå är det absolut inget "fel" på min man.
    Och inte är det nåt fel på min sexlust heller, jag kan känna mig hur kåt som helst - på andra män.

Det är rätt sällan man ser män skriva detsamma. Tröttnar inte ni på samma sätt efter många år med samma partner? Eller är ni helt enkelt mer bekväma, bara det finns nån där att ha sex med så får det duga?

Ibland känns det så otacksamt. Svenska män är ju generellt så himla snälla, så måna om att vara till lags. Och det här är tacken ni får....

• Anonym (inte trött)
    Anonym (Wife) skrev 2013-04-28 20:28:09 följande:
    Ja, det här verkar vara ett vanligt problem tyvärr. Att kvinnan tappar lusten. Jag kan ju bara tala för mig själv men i min/vår situation så tror jag inte det skulle spela nån roll vad min man än gjorde. Jag har helt enkelt tröttnat på att ha sex med honom. Jag tycker det är tråkigt. Och ändå är det absolut inget "fel" på min man.
    Och inte är det nåt fel på min sexlust heller, jag kan känna mig hur kåt som helst - på andra män.

Det är rätt sällan man ser män skriva detsamma. Tröttnar inte ni på samma sätt efter många år med samma partner? Eller är ni helt enkelt mer bekväma, bara det finns nån där att ha sex med så får det duga?

Ibland känns det så otacksamt. Svenska män är ju generellt så himla snälla, så måna om att vara till lags. Och det här är tacken ni får....
    Nej, jag har efter 7 år absolut inte tröttnat på att ha sex med min fru. Hon är det vackraste och sexigaste på jorden. Hon verkar dock ha tröttnat på mig eftersom vi har sex en gång i månaden.
  • Anonym (Wife)
    Anonym (inte trött) skrev 2013-04-28 21:08:52 följande:
    Nej, jag har efter 7 år absolut inte tröttnat på att ha sex med min fru. Hon är det vackraste och sexigaste på jorden. Hon verkar dock ha tröttnat på mig eftersom vi har sex en gång i månaden.
    Tänk om hon kunde få läsa vad du skrev här. Jättefint!  {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Wife)
    Anonym (Wife) skrev 2013-04-28 21:13:40 följande:
    Tänk om hon kunde få läsa vad du skrev här. Jättefint!  {#emotions_dlg.flower}
    Ja det du skrev om henne alltså...inte det andra.
  • Anonym (inte trött)
    Anonym (Wife) skrev 2013-04-28 21:15:31 följande:
    Ja det du skrev om henne alltså...inte det andra.
    Jag har sagt det till henne många gånger. Senast för ca en vecka sen.
  • Anonym (inte trött)

Men TS lägger upp en viktig sak här. Snälla hjälp oss med vad vi gör fel!

• Anonym (En som vill veta)
    Ermenegildo skrev 2013-04-28 17:17:08 följande:
    Du var mig en kissnödig jäkel. Ska du fråga FL:s tantmaffia om hur du ska uppföra dig? Man up!

Att inte ställa frågan visar enigt mig (och zyprexa) att man är rädd för att svaret kanske inte blir det man vill höra.

Jag tror faktiskt att det är lättare att vara attraktiv för sin partner om man är attraktiv 
    även i andras ögon och därmed bör man faktiskt inventera "sitt marknadsvärde" och
    kanske stärka det. 

Vi vill ju alla vara attraktiva i andras ögon och det enda sättet att vara det är att fråga
    vad som anses vara attraktivt och våga förändras, (kanske tillbaka till att vara sig själv igen.)

Anonym (Wife).. Jag tror faktiskt att de flesta män vill ha kvar den kvinnan de älskar i sitt liv men
    vill liksom ni ha tillbaka den där flammande passionen som gått förlorad någonstans i vardagslunken. 

Svar på tråden Kvinnor.. Hjälp oss killar att bli bättre