Inlägg från: I Rose I |Visa alla inlägg
  • I Rose I

Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer

Dorian Ertymexx skrev 2013-05-03 14:51:26 följande:

Å fy fan, om hon verkligen sade detta blir det FL-krig! Svenskor över 30 är ofta jäääkligt heta. Maud... well, hon fungerar jättebra som preventivmedel - det blir inte ens sex om man visar bild på henne, än mindre barn!! Tungan ute
    Du skulle finna Mumin attraktiv om det visade sig att denne äger en hallongrotta (vill inte uppröra FL-tanterna)  mellan benet.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • I Rose I
    Nanime skrev 2013-05-03 17:04:08 följande:
    Kan du definiera tillfixade?
    Är detta tillfixat? mascara och ögonskugga?

Är det du? Är du fejk blondin eller fejk brunett? Jag vet inte vem som är i behov av bekräftelse här...Hmmm.

Du var mycket snyggare i mörkt hår. Blont hår och ljusa ögon på tjejer finner inte jag attraktiv. För övrigt så skiljer det sig hur man sminkar sig beroende på vart man kommer ifrån. För mycket smink i Iran kallas för (aros ghomi) och då kan du föreställa dig en påskkärring. Att ha Eyeliner är normen bland iranier. I vissa delar målar man dit det redan som barn. Själv går jag inte utanför dörren utan att dra en streck (tatuerar inom en snar framtid).    
  • I Rose I

Tror jag blandade ihop Nanime och Mikipiki. Aja....

• I Rose I
    Nanime skrev 2013-05-03 18:23:47 följande:
    Och för att vara ärlig, lite uppmärksamhet och bekräftelse har väl ingen dött av ;)
    Nejdå, absolut inte. Jag är inte den rätta att gnälla över att någon söker bekräftelse med tanke på min FL-historik...Oskyldig
    Självklart finns det vackra blondiner. Ingenting jag förnekar men ingenting jag finner attraktiv. På tjejer då. Kanske för att jag inte kan identifiera mig själv med en blondin men det kan jag ju inte göra med Claudia Lynx (Shaghayegh) heller som jag avgudar. Det har nog med smak att göra. Däremot mörkblont/ljusbrunt/svart hår med ljusa ögon på män skulle få mig på fall vilken dag som helst.

Bara ett tips. Dina ögon skulle bli så vackra med ett par markerade ögonbryn. Försökte fantisera dit ett par brun/mörkblonda ögonbryn och det skulle vara så snyggt. Ja, vi iranier är besatta av våra ögon/ögonbryn. Finns otaliga låtar/barnramsor som handlar om just vackra långa markerade ögonbryn som man har fått höra genom åren.   

• I Rose I
    Dorian Ertymexx skrev 2013-05-03 18:14:50 följande:

Haha, jag är mer kräsen än du tror. Men min kräsenhet är inte baserad på attribut som ålder, ursprung eller så.
    Ursprung.....det är känsliga grejer det. TystOskyldig

• I Rose I

När iranier blandar sig så blir det bara så lyckad. Förutom Nadja Björlin så har vi denna skönhet som också är en av mina personliga favoriter. Älskar både hennes karaktär och hennes utseende.

Catherine Bell.

• I Rose I

Jag är sjukt förvånad att du inte lyckas bli avstängd från FL, Birger.

• I Rose I
    Dorian Ertymexx skrev 2013-05-03 18:55:19 följande:

Hon ser litet ut som den där sci-fi-bruden från Firefly/Stargate 1/nyinspelningen av V/gästspelat i How I met your mother, Morrena Baccarin.

www.imdb.com/name/nm1072555/

Nja, den tjejen har ju ingen överläpp och mycket mörkare ögonfärg.  
  • I Rose I

Tänk om man kunde se ut så där i hennes ålder. Damn!
  • I Rose I
    MrsPenn skrev 2013-05-03 19:12:01 följande:
    ÅH!! Morena Baccarin är så otroligt snygg. Som en riktigt classy variant av Mila Kunis.

Hon är alltså inte perser eller liknande.
    Ingen har sagt att Morena Baccarin är pers. Dorian tyckte att hon liknade Catherine Bell men jag tror han behöver gå till en synundersökning. 

• I Rose I
    lille Birger skrev 2013-05-03 19:15:00 följande:
    Snygg tjej. Cool

Förvånad
    Mår du bra?! Hon har absolut ingen lastbilgarage röv alls.  
  • I Rose I
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-03 22:43:48 följande:
    Lasik. Allt var över på mindre än 5 minuter, ingen smärta. Bästa spenderade pengar i mitt liv.

Jag älskar mina fransar och bryn! Behöver aldrig färga, bara plocka. Och jag kar köpt en IPL ("hemmalaser") från Remington, så jag fixar hårväxten hemma!
    Skönt att höra. Funderar som sagt på det och ska göra det inom en snar framtid. Ska bara vänta ut en fas i mitt liv som är mindre trevlig just nu sen tar jag tag i det.

Mina är så svarta och tjocka att jag aldrig behövt färga och plocka gör jag en gång per månad. Det räcker.

Tänk att både du, jag och många andra som jag känner som har skrivit i tråden tillhörande "blatte" folkgruppen ändå lyckas gifta sig med europeiska män. Förmodligen var det din lurviga varma goa kroppsbehårig din man blev kär i, eller?    

• I Rose I
    Dorian Ertymexx skrev 2013-05-03 19:20:36 följande:
    Mjao, ja DET var en ruggigt vacker kvinna! Vilket ansikte! *blir litet knäsvag*
    Åho, tror det är första gången du håller med mig angående en kvinnas utseende.

Ja, hon är otrolig vacker och välbehållen för sin ålder. Den kroppen, ansiktet, ögonen, glöd och suget i ögonen. Ska jag vara ärlig så blir jag också knäsvag när jag tittar på bilderna... 
  • I Rose I
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-04 18:19:39 följande:
    Den undre bilden ser ut som Dominica Perzynski, iofs även det en väldigt snygg kvinna som sett bra ut från hon var 20 tills nu!.
    Förutom Catherines utseende så gillar jag hennes karaktär. Hon är mycket engagerad i olika frågor som ligger mig varmt om hjärtat och som ger mig lite hopp om mänsklighetens vänlighet gentemot varandra.
  • I Rose I
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-04 18:29:38 följande:
    ... och jag har varit ansad sedan tidiga tonår, så maken har aldrig behövt ulla ner sig hos mig på kvällen *urk*
    Och där gav du mig en välbehövlig skratt. Du uttrycker dig så galet ibland.

Jag har aldrig varit hårig så som jag egentligen skulle ha sett ut i egenskap av en persiska men eftersom jag är så jävla blek så syns varenda hårstrå hur tunna dem än är pågrund av färgen. Som sagt, tacka vet jag den som kom på IPL. Tog bort allt hår på kroppen. Finns inte en enda hårstrå från halsen neråt. Ibland önskar jag att jag hade lite färg. Till och med iranierna själva blir förvånad när jag säger att jag är iranier. Får anstränga mig och sminka mig lite mer överdrivet än vad jag normalt gör när jag ska på persiska fester för att passa in.    
  • I Rose I
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-04 19:20:14 följande:
    Hahaha, och på sommaren får jag frågan om jag är "irani"!

IPL FTW! I LOVE IT! Min älskade älskade maskin har gjort livet så mycket bättre! Har du egen (isf vilket märke?) eller gör du på salong?
    Jag har fått höra alla möjliga länder förutom Iran när folk ska gissa var jag kommer ifrån och när jag väl säger Iran så säger dem flesta "Är det sant? Är du säker?" Det var någon hjärncellbefriad som gissade Indien en gång för länge sen!! Indier? Jag liknar inte indier någonstans...

Nej, jag gjorde min rensning innan hemma lyxmaskinerna kom ut på marknaden. Har lagt ut tusentals kronor på att bli av med allt hår men värt varenda krona. Är hemmamaskinerna lika effektiva? Hur många gånger har du kört? Hjälper det? När jag gjorde intimrensningen så grät jag framför en främling för första gången. I 40muniter håll jag på att dö. Tortyr!!!! Men som sagt värt varenda krona och smärtan. 

Jag hade tre fyra hårstrån under hakan som störde mig. Började med att dra ut dem med pincett och det blev bara fler och fler. Sen började jag med trådning och blekning men till slut stod jag inte ut. Under hakan gjorde jag 6gånger på ellipskliniken i Stockholm tills jag blev av med allt.      
  • I Rose I
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-05 07:55:06 följande:
    Alltså, hemma-IPL är ju inte helt permanent, du får göra om det varje säsong. Men så gör det inte svinont heller - jag har inte gråtit en tår (och hello, du talar med kvinnan med typ världens lägsta smärttröskel, jag grinar av en vaccinationsspruta...) Det går snabbt och bränner till lite men det är inga större problem. Jag kör varannan dag i 2 veckor, sen är jag hårfri en säsong.

Jag har hög smärttröskel men intimbehandlingen var hemsk.

Aha, så du får göra om det varje säsong? Har det inte blivit mindre eller tunnare?

Och nej, jag bryr mig heller inte om någon kallar mig för svartskalle. Jag är inte färgblind. Att bli kallad för indier är dock lika hjärndöd som att bli kallad för svensk. Trampade jag någon på tårna med det uttalandet så sug på den. Blir bra efter ett tag...
  • I Rose I
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-05 11:17:37 följande:
    Äh, Rose har ett tempramentsfullt språk, haka inte upp dig på det.

Puss mitt på munnen.
  • I Rose I

En sammanfattning av tråden

Smaken är olika. Kukmätartävlingar om vilka som är snyggast är bara löjligt och det finns inte en universal definition av vad som anses vara vackert. Alla är vi olika. Jag finner inte blondiner attraktiv för kvinnor och mörka drag till män men åt andra sidan förnekar jag inte att det finns vackra människor i båda kategorierna. Att jag inte attraheras av kombinationerna betyder ingenting för någon annan.

Iranska kvinnor är sjukllig utseendefixerade (mig själv inkluderad). Efter status (där alla antingen ska vara hjärnkirurger eller raketforskare enligt mammorna som hjärntvättar sina barn sen dem börjar lära sig gå) så är det utseendet man lägger mest vikt vid. Var det kommer ifrån vet jag inte. Om det är fel eller inte är heller ingen fråga som egentligen kan besvaras. Det är djupt rotad i den iranska traditionen och alla traditioner har mer eller mindre knasiga ideer. För min del är både status och utseendet viktigt och ingenting jag tycker är fel. Visst är personlighet något som i längden vinner över en persons utseende men den första intrycket vi människor får,får vi genom ögonen och en välvårdad utseende är det som vinner ibörjan. Sedan finns det självklart olika tolkningar på vad man anser är en välvårdad utseende. Att försöka trycka in våra egna idealutseende i halsen på varandra är ingen diskussion som kommer något vart. På samma sätt som Sill smakar kattmat för majoriteten av icke svenskar (speciellt "blattarna") och fårhuve rena kannibalism för svenskarna (även om det är en delikates i Norge) så skiljer det sig hur vi klär oss och vad vi tycker är snyggt. 
    Att det sedan tydligen finns svenskar (europeer) som finner "håriga och maskulina" (bullshit) blattar attraktiva, gifter sig med oss och skaffar barn precis som det finns "blattar" som finner "bleka, ofeminina, Maud Olofssons kopior" attraktiva är ju det intressant att ha iåtanken. 

Till sist, ett ord har den slutgiltiga betydelsen när det når det är ämnad för. Ord som blatte och svartskalle har jag skrattat åt när någon försökt förolämpa på det sättet.

Tack för mig för den här gången.

Maria Montazami, Kamran Montazami och familjen.    

Svar på tråden Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer