• Dang it

Vi som spelar Candy Crush!

Nå, liksom jag brukar göra fastnar jag i dessa energiska trender på Facebook. Jag fastnade i Farmville samt Hidden Chronicles och gud vet vad. Nu har ju då Candy Crush fått sitt grepp om både mig, maken och samtliga vänner. Tänkte vi kanske kunde samlas lite här och snacka lite? Uttala vår frustration över att vara fast på samma bana i evigheter, utbyta erfarenheter? Vad är det längsta du suttit fast på en bana och vilken var det?

Spelar ni från mobilen, datorn, surfplattan? Ja liksom sådana saker!

Själv lägger jag aldrig pengar på såna här spel, men ack vad sugen man är på att i bland köpa till hjälp när man suttit där i flera månader!

Längsta jag satt fast var på bana 65, där satt jag i ca två månader. nu har jag kört fast stenhårt på nr. 97! Jag kör då ändå slut på alla liven på mobilen, går till datorn och kör alla fem liv där, och när de är slut kör jag från iPaden. Kommer ändå ingen vart! Gah!

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!
  • madeleine82
    Sarah3 skrev 2014-01-31 21:51:26 följande:

Dom finns nog i mobilen också..
    Finns inga fler efter 65 på min mobil iaf
  • madeleine82
    Frida i det fria skrev 2014-01-31 13:48:21 följande:

Vad har man ugglebanorna till?
    Tror bara det är extrabanor. Dom är lite lättare och roligare tycker jag.
  • Frida i det fria

Finns det nåt tips till bana 165? Man ska få ihop 99 blå...men jag fattar inte hur det ska kunna gå...?

• niklas1973

Hej Candy Crushers

Jag startade CandyCrushAkuten på Facebook som stadigt växer, det är ett forum för alla som har frågor och tips. Jag startade också en candycrush blogg där alla nivåer finns listade vilket är lite mer överskådligt. Den länkas från candycrushakuten på facebook. Tyvärr är bloggen inte så bra så efter 1000 besök stängs den för veckan (hajar inte varför man gör så) och man kan inte lägga in fler banor för de har ett tak på 500 inlägg men det räcker nog för de flesta.

Bli medlem på CamdyCrushakuten på fejjan idag och dela dina upplevelser med andra!

Happy Crushing.

• madeleine82
    Frida i det fria skrev 2014-02-10 08:28:24 följande:

Finns det nåt tips till bana 165? Man ska få ihop 99 blå...men jag fattar inte hur det ska kunna gå...?

Där jag sitter fast ska man ha 100lila,100gula och 100gröna. Det är nästintill omöjligt. Men chokladbollar, påsar och randiga är bra.
  • Frida i det fria
    madeleine82 skrev 2014-02-10 11:58:34 följande:
    Där jag sitter fast ska man ha 100lila,100gula och 100gröna. Det är nästintill omöjligt. Men chokladbollar, påsar och randiga är bra.

Haha...ja det känns ju mest som de bara vill att man ska betala för att klara banan. Men många måste ju ha klarat banan så det är väl bara att fortsätta försöka.
  • niklas1973

Generellt sätt har du större chans att lyckas på datorn än telefonen beroende på att det är olika programspråk (kan bara tala för iPhone nu). Ibland sitter man i evigheter på telefonen och klarar den direkt på datorn. Det gäller också att förstå hur alla specialkarameller funkar, vet man inte det är vissa banor omöjliga att klara.

• Frida i det fria
    niklas1973 skrev 2014-02-10 13:03:05 följande:
    Generellt sätt har du större chans att lyckas på datorn än telefonen beroende på att det är olika programspråk (kan bara tala för iPhone nu). Ibland sitter man i evigheter på telefonen och klarar den direkt på datorn. Det gäller också att förstå hur alla specialkarameller funkar, vet man inte det är vissa banor omöjliga att klara.

Jo, det är ju lite krångligt med vissa banor och jag har ju inte kommit så långt...men om jag nu ska spela på datorn, måste jag göra om alla banorna då eller?

Finns det förklaringar på hur specialkaramellerna fungerar nånstans?
  • niklas1973
    Frida i det fria skrev 2014-02-10 13:09:42 följande:

Jo, det är ju lite krångligt med vissa banor och jag har ju inte kommit så långt...men om jag nu ska spela på datorn, måste jag göra om alla banorna då eller?

Finns det förklaringar på hur specialkaramellerna fungerar nånstans?

Jag skulle läsa igenom Candycrush akuten från början och även gå in på bloggen där jag skrivit en hel del om det. Du ska inte behöva göra om allting, men jag tror du måste synka fejjan och mobilen via appen, ska finnas under inställningar.
Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!