• Dang it

Vi som spelar Candy Crush!

Nå, liksom jag brukar göra fastnar jag i dessa energiska trender på Facebook. Jag fastnade i Farmville samt Hidden Chronicles och gud vet vad. Nu har ju då Candy Crush fått sitt grepp om både mig, maken och samtliga vänner. Tänkte vi kanske kunde samlas lite här och snacka lite? Uttala vår frustration över att vara fast på samma bana i evigheter, utbyta erfarenheter? Vad är det längsta du suttit fast på en bana och vilken var det?

Spelar ni från mobilen, datorn, surfplattan? Ja liksom sådana saker!

Själv lägger jag aldrig pengar på såna här spel, men ack vad sugen man är på att i bland köpa till hjälp när man suttit där i flera månader!

Längsta jag satt fast var på bana 65, där satt jag i ca två månader. nu har jag kört fast stenhårt på nr. 97! Jag kör då ändå slut på alla liven på mobilen, går till datorn och kör alla fem liv där, och när de är slut kör jag från iPaden. Kommer ändå ingen vart! Gah!

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!
  • Frida i det fria
    niklas1973 skrev 2014-02-10 13:23:41 följande:

Jag skulle läsa igenom Candycrush akuten från början och även gå in på bloggen där jag skrivit en hel del om det. Du ska inte behöva göra om allting, men jag tror du måste synka fejjan och mobilen via appen, ska finnas under inställningar.

Ok...då ska jag kolla på Facebook. Kan ju alltid vara bra i vissa "tråkiga" lägen när man fastnar.
  • MaMMaCC

Hej!

Kan nån vänlig själ hjälpa mig?

Jag har alltid spelat cc på telen kopplat till min fb.

Men nu kan jag inte synka dessa tillsammans längre! :( det står bara att jag inte har tillgång till kungariket och försök senare?! Jag kan inte snurra hjulet, kan inte ta emot liv, börjar bli irriterande nu och det har varit såhär i en vecka! Tips på hur jag lösa detta? Tack!

• Frida i det fria

Tack för tipset om att spela på datorn via Facebook, jag klarade banan...men det känns ju lite som fusk???

• niklas1973
    Frida i det fria skrev 2014-02-11 08:50:44 följande:
    Tack för tipset om att spela på datorn via Facebook, jag klarade banan...men det känns ju lite som fusk???

Haha det är inget fusk,faktum är att CC kom till FB först. Appen kom senare.
  • Frida i det fria
    niklas1973 skrev 2014-02-11 11:41:40 följande:

Haha det är inget fusk,faktum är att CC kom till FB först. Appen kom senare.

Men varför följer inte alla "extra" grejer med till appen? Blir ju mycket enklare då.
  • solskina
    MaMMaCC skrev 2014-02-11 06:53:46 följande:
    Hej!
    Kan nån vänlig själ hjälpa mig?
    Jag har alltid spelat cc på telen kopplat till min fb.
    Men nu kan jag inte synka dessa tillsammans längre! :( det står bara att jag inte har tillgång till kungariket och försök senare?! Jag kan inte snurra hjulet, kan inte ta emot liv, börjar bli irriterande nu och det har varit såhär i en vecka! Tips på hur jag lösa detta? Tack!
    Har du uppdaterat appen?
    Det finns mer banor på fb än telefon , det kan ju vara en anledning.
  • MaMMaCC

@ solskina. Jag uppdaterade cc-appen förra veckan tror jag, i samma veva som det inte gick att ansluta till fb. Jag spelar endast på iphone aldrig på datorn. Börjar bli frustrerande nu då jag är på sista banan ( 290, tror jag) innan nästa kapitel.. :(

Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!